Ombesiktning vid motorbyte?

luka

Vaddå trasigt!? Jag har inte gjort nåt!
Gick med
4 Jan 2004
Ort
Karlskrona
Hoj
Suzuki GSX750F -95 hybRid
Tjena!

Ponera att man byter motorn i en Suzuki GSX750F till en motor från en GSXR 750 istället. Så länge man har kvitton att uppvisa på motorn om bilbesiktningen frågar, är det några problem då? Troligtvis ska man väl besiktiga om cykeln med den starkare motorn, men ser bilprovningen det på motornumret vad det är för en motor? Helt enkelt, skriv ned om ni har några erfarenheter på området!

Martin
 
om du byter till en likadan motor så behöver du inte ombesiktiga. I ditt fall tror jag på ombesiktning pga ökad eller minskade specs..
 
Bilprovningen bara kollar så att motorn inte är rapporterad som stulen. Det finns en annan tråd i ämnet här på forumet.
 
Har bytt motor i ett par bilar har inte varit några problem, borde gälla för hojar osså
 
Kiosken skrev:
Har bytt motor i ett par bilar har inte varit några problem, borde gälla för hojar osså
Är väl bara att säga att bottendelen är utbytt.? Vev, topp & cylinder
från org. motorn, om det skulle märkas. Kvitto finns. :)

/D
 
Kan man ringa och kolla upp ett motornummer och isf få reda på om den är stulen?
Har en ny på gång till min Blade, men den verkar ovanligt billig! :va
 
den nya motorn ska reggas om den har annan effekt,
och det är inte bilprovningens uppgift att kolla om den e stulen,
det e polisens uppgift......
 
elmgren skrev:
Kan man ringa och kolla upp ett motornummer och isf få reda på om den är stulen?
Har en ny på gång till min Blade, men den verkar ovanligt billig! :va

Larmtjänst.
Telefon: 08 - 783 70 00
 
Ok, om man sammanfattar denna tråd blir det alltså:

Bilprovningen kollar kanske motornumret, om dom gör det så är det endast att den inte är stulen. Om dom skulle märka nåt är det på att det står ett annat kubiktal på motorn, inte aktuellt i mitt fall då jag inte byter kubiktal. Ska man vara "ordentlig" ska man regga om hojen med nya hk, jag är inte ordentlig... Annars ska det bara vara att tuta och köra! TUUT!

Tackar!

MArtin
 
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top