Ombesiktning för regskylt, men nu andra defekter

Malmö-motard

Radical Riders
Gick med
16 May 2005
Hoj
ja
Jag har fått föreläggande om ombesiktning pga av följande:

Regskylt saknas
Blinkers bak saknas

När jag skall göra ombesiktningen, har kontrollanten rätt/skyldighet att underkänna mina ej gatlegala däck? (Kör på slicks)

Malmö-motard skrev:

Regskylt saknas
Blinkers bak saknas

När jag skall göra ombesiktningen, har kontrollanten rätt/skyldighet att underkänna mina ej gatlegala däck? (Kör på slicks)
Japp, dom blir underkända :(

Malmö-motard skrev:

Regskylt saknas
Blinkers bak saknas

haha sucker :7peta

Citat..

Malmö-motard skrev:
Regskylt saknas
Blinkers bak saknas
Får väl citera en bes man som jag frågade om de bara tittade på underkända positioner.
"Ja, normalt gör vi det, men vi får göra en helt ny bes på det vi anser nödvändigt"
Så var det med det - bara att komma med justa grejor och vara trevlig så går det bra!

Kahobe skrev:
Får väl citera en bes man som jag frågade om de bara tittade på underkända positioner.
"Ja, normalt gör vi det, men vi får göra en helt ny bes på det vi anser nödvändigt"
Så var det med det - bara att komma med justa grejor och vara trevlig så går det bra!

Okej, jag tänkte säga att jag är på väg på bankörning. Tänkte ha hojjen på släp när jag kommer till bilprovningen för trovärdighetens skull.

Kanke dumt att chansa då.. :3freak

JonneP - får jag låna ditt bakhjul? :lol :rofl :hihi

Jag fick svar av BP om detta:

I reglerna för hur man skall utföra en efterkontroll står det att man kan inskränka kontrollen till de fel som det är anmärkt på tidigare men ser man nya fel som är av betydande art så skall vi anmärka på dom felen vid en efterkontroll.Är felen av karaktären en tvåa i bedömning så skall vi anmärka på dom i protokollet är det ett fel med bedömning 2X så skall vi informera bilägaren om de felen.
[...]
Så summan av det här är att vi kan om det finns anledning göra om hela besiktningen vid en efterkontroll det avgör den som besiktigar bilen om det behövs eller inte.

Malmö-motard skrev:
Okej, jag tänkte säga att jag är på väg på bankörning. Tänkte ha hojjen på släp när jag kommer till bilprovningen för trovärdighetens skull.
Alltid dumt att chansa hos ASB..
I lagens mening är det väl knappast någon skillnad på rejält utslitna däck och slicks?
Mönsterdjupet räknas..
Får du "fel" besiktningsman så vet man aldrig.

Malmö-motard skrev:

haha det är bara att komma o hämta fälgen med däck på :hihi men mönsterdjupet är nog inte godkänt, iof så sa polisen inget om det vid senaste krachen.

Nyheter
Mälaren Runt fyller 40 år

Nu på lördagen den 15 augus...

Steve Holcombe klar för GGN!

Pressmeddelande 2026-08-10 ...

Nya Chief Vintage Sturgis

I samband med 86:e Sturgis ...

Missa inte Bikes sommarnummer!

Innehåll Bike powered by...

Missa inte Bikes sommarnummer!

Innehåll Bike powered by...

Shelby Turner, klar för GGN