Om ZX10R i NSBK

Don Quixote

Nordic BoTT 2010
Gick med
15 Mar 2003
Hoj
Ducati 1098, BadAss-chopper & ZX636R -02
Även om Per Gustavsson har kört fort och varit nöjd med sin 10a har Jensen och Sköld klagat högljutt på att den inte går att köra riktigt fort på, enligt dom pga av aldeles för kort hjulbas och "felkonstruerat länkage".

Jag frågade Nik på Hawk Kawasaki om dom, som hävdats av bl.a. ovan nämnda herrar, kör med en "superbike-kit-sving" som är klart längre.

Svar:

On the subject of the swingarm, we use a standard ZX-10R arm with new Harris chain adjusters cut into it. And we've actually found we don't need to use all the adjustment that we put in there!

Good luck with your racing in 2005 and thanks for your continued support

Nik

Mtp att dom lyckats vinna ett antal rejs i BSB borde det gå att åka fort i Sverige också.

Min mening är inte att försvara hojen utan att påpeka att Jensen nog mest är bitter för att han inte hänger på Miinin i år och att Sköld har tappat glöden.

Last edited:
Ja men vaffan. Han kommer säkert igen nästa år men i år har det sett duktigt blekt ut. Varvad på åsen... Hoppas han hittar mästartakterna igen. Menade inte att hacka på honom - han har varit jäkligt trevlig och hjälpsam dom gångerna jag pratat med honom1 :tummenupp

Don Quixote skrev:
Ja men vaffan. Han kommer säkert igen nästa år men i år har det sett duktigt blekt ut. Varvad på åsen... Hoppas han hittar mästartakterna igen. Menade inte att hacka på honom - han har varit jäkligt trevlig och hjälpsam dom gångerna jag pratat med honom1 :tummenupp
Det finns ju en anledning till hans magra resultat. Kroppsligt har han varit långt från sina fornstora dar.

Nr:18 skrev:
Det finns ju en anledning till hans magra resultat. Kroppsligt har han varit långt från sina fornstora dar.

Jo att han överhuvudtaget kör så snabbt som han gör är duktigt imponerande, hur kan man klaga på hans resultat?

Är man inte helt fit kanske man ska skita i att köra eller bara skylla på trasig kropp.... :va

Att Sköld klagar på icke-Ducce är väl inte helt oväntat men är det någon som vet varför han inte kör Ducce i år?

Ninjaboy skrev:
Att Sköld klagar på icke-Ducce är väl inte helt oväntat men är det någon som vet varför han inte kör Ducce i år?

Han fick väl inte ihop den i tid? Var en massa strul med det enligt Bjorn.

Ninjaboy skrev:

Han fick inte ihop sina två nya 999or och antagligen på grund av sjuktdomen ansträngde han sig inte nämnvärt utan satsar på 2005 i stället.

Mrlind skrev:
Är man inte helt fit kanske man ska skita i att köra eller bara skylla på trasig kropp.... :va

Men om man kommer från en Ducati VM-racer så är säkert Kawan jäkligt krattig att köra. Allting passar inte alla, och bara för att den passar Hawks förare behöver inte Skölden vara nöjd med den. Sköld har ju lite erfarenhet av hojar och hyfsad känsla för inställningar så nog finns det fog för det han säger.

Chris Ash skrev:
Men om man kommer från en Ducati VM-racer så är säkert Kawan jäkligt krattig att köra. Allting passar inte alla, och bara för att den passar Hawks förare behöver inte Skölden vara nöjd med den. Sköld har ju lite erfarenhet av hojar och hyfsad känsla för inställningar så nog finns det fog för det han säger.
Säkerligen sant. Men han är ju inte 30 längre, kankse borde driva ett eget team istället och dela med sig av sina kunskaper? :rolleyes:

Mrlind skrev:
Säkerligen sant. Men han är ju inte 30 längre, kankse borde driva ett eget team istället och dela med sig av sina kunskaper? :rolleyes:

Tycker man det är roligt att tävla och köra även i högre ålder är det väl bara fortsätta om man kan.
Nu råkade ju PS få en rejäl knäpp på kondisen i våras, och han är fortfarande rätt trött efter det. Tar en stund att komma igen efter man haft "flygarsjuka"..
Sen får vi la se om PS grabb kommer börja åka nästa år.

Mrlind skrev:

Vad vill du antyda med din "rolleyes"? Att Sköld inte har mycket till kunskaper?

Det bör givetvis stå Sköld fritt att göra som han vill, det är inte många 30 åringar som kört 51.91 på Sviestad de senaste åren.

Oj här gäller det att passa sig. Jag har ingen aning om skölds kunskaper rörande sporten. Vet bara att han varit med i gamet ett bra tag och han om någon borde ha erfarenheten. Vad jag menade med mina rolleyes var att jag funderade mer än antydde, ville inte använda denna :va då den ser så sur ut.

Chris Ash skrev:
Vad vill du antyda med din "rolleyes"? Att Sköld inte har mycket till kunskaper?

Det bör givetvis stå Sköld fritt att göra som han vill, det är inte många 30 åringar som kört 51.91 på Sviestad de senaste åren.

*/ ?>
Nyheter
Brembo presenterar TrackTribe

Brembo presenterar TrackTri...

21/12 är sista dagen beställning av Katalogen 2026

Stora Motorcykelkatalogen 2...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Äntligen!

Om du, som jag, ständigt åk...

Missa inte förköpstävlingen

Jul närmar sig och även om ...

Sista chansen!

Nu är vi inne på sluttampen...

Piaggio-gruppen tar över importen av Piaggio, Aprilia, Moto Guzzi och Vespa