Om Uppkörning

Linusp3

Ride me like you stole me!
Gick med
22 Aug 2005
Hoj
Honda XRV 750
Jag kör i Västervik och skulle idag boka uppkörningstid, det fanns ingen förrän den 16:e augusti för körskolan och så länge är jag inte intresserad av att vänta. Jag ringde då till VV och bokade en tid i Linköping den 11:e juli. Kan jag skriva in mig på en körskola där och hyra hoj av dem (för det har jag ingen egen) och fortfarande köra på min privatbokade tid, eller har jag satt mig i klistret nu?

Linusp3 skrev:
2247437 Jag kör i Västervik och skulle idag boka uppkörningstid, det fanns ingen förrän den 16:e augusti för körskolan och så länge är jag inte intresserad av att vänta. Jag ringde då till VV och bokade en tid i Linköping den 11:e juli. Kan jag skriva in mig på en körskola där och hyra hoj av dem (för det har jag ingen egen) och fortfarande köra på min privatbokade tid, eller har jag satt mig i klistret nu?

Kan och kan... hur du än gör så kommer du ju köra upp som privatist.. Ring runt till skolorna och hör om du får hyra en hoj...

Linusp3 skrev:
2247437 Jag kör i Västervik och skulle idag boka uppkörningstid, det fanns ingen förrän den 16:e augusti för körskolan och så länge är jag inte intresserad av att vänta. Jag ringde då till VV och bokade en tid i Linköping den 11:e juli. Kan jag skriva in mig på en körskola där och hyra hoj av dem (för det har jag ingen egen) och fortfarande köra på min privatbokade tid, eller har jag satt mig i klistret nu?

Jag gjorde exakt detta förra sommaren. Bokade en tid privat i annan stad, ringde sen alla trafikskolor i den staden och förklarade mitt problem. Hittade till slut en körskola som hyrde ut MC om jag först tog 2 lektioner så att dom såg att jag var redo. Körskoläraren hängde för övrigt med till uppkörningen, trots att den var privat. Ja, det gick bra, fick mitt kort:)

*/ ?>
Nyheter
Nytt från Halvarssons: Mora V2

Halvarssons nya Mora V2 är ...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

BMW R 12 G/S – ännu bättre med Wunderlich

Tysk precision möter äkta G...

Vinn en batteriladdare från CTEK

I samarbete med CTEK har vi...

Video: KTM 1390 Super Adventure S EVO!

Super Adventure och Teide ...

Bokningar pågår till Gotland Ring Bike Week!

Boka sommarens härligaste b...

Gotland Ring GPE Circuit i konkurs, verksamheten räddad!

Bolaget bakom den dagliga d...

Besöksstorm till MC-mässan på Elmia

Den svenska mc-mässan har v...

MC-mässan startar idag

Med start idag, den 23 janu...

Back