Om tre veckor är det Påsk

GSXR1100R skrev:
Dela upp rundan i flera kartor, lättare att printa då :tummenupp
Nexor skrev:
Har du testat att inte köra JPEG istället för BMP? Det brukar spara en hel del plats. Fö. så har jag god lokalkännedom för fina vägar mellan Eslöv - Höör - Hörby. Jag längtar redan efter o få köra! :fyllisar

Nu får nån hjälpa mig, jag fixar det inte!

Är totalt lost när det gäller att hantera bilder och deras format. Har försökt förminska, ändra format och fan vet. Har försökt dela bilden i fyra delar men det funkar inte heller.

Har en karta som jag vill få ut här på ett eller annat sätt. Ingen som kan lägga upp den på en server eller nåt (ja vafan, fråga inte mig, jag vet inte) så att alla som vill kan hämta hem den?

Eller är det nån som kan trolla? :tungan

Maverick_ou812 skrev:
Nu får nån hjälpa mig, jag fixar det inte!

Är totalt lost när det gäller att hantera bilder och deras format. Har försökt förminska, ändra format och fan vet. Har försökt dela bilden i fyra delar men det funkar inte heller.

Har en karta som jag vill få ut här på ett eller annat sätt. Ingen som kan lägga upp den på en server eller nåt (ja vafan, fråga inte mig, jag vet inte) så att alla som vill kan hämta hem den?

Eller är det nån som kan trolla? :tungan
Gör så här, klicka på länken http://www.skane.com/position/reload_index.asp välj position och klicka på kartan för zoom.

Spar bilden och öppna i paint, rita din rutt och spar som jpg eller gif.

Repetera 4ggr :tummenupp

GSXR1100R skrev:
Gör så här, klicka på länken http://www.skane.com/position/reload_index.asp välj position och klicka på kartan för zoom.

Spar bilden och öppna i paint, rita din rutt och spar som jpg eller gif.

Repetera 4ggr :tummenupp
Du har gjort det här innan va? :D

Tack för hjälpen! Imorgon är en annan dag. Och då jävlar ska det ritas! :yoparty

Ser fram emot att få ser hur rutten blir lagd, Maverick_ou812! Fast sillen skippar jag på morgonen. :)

Förbannat bra karta! GSXR1100R! :tummenupp

edit: Har gjort ett förslag på karta för påskharerundan 2005, hoppas den kommer till användning. Kom gärna med kommentarer på förbättringar, då detta var första gången jag gjort en sådan karta..

Bifogat

• Påskharerundan1_2005.jpg
    Påskharerundan1_2005.jpg
    138.6 KB · Visningar: 75
Last edited:
TouchMan65 skrev:
Ser fram emot att få ser hur rutten blir lagd, Maverick_ou812! Fast sillen skippar jag på morgonen. :)

Förbannat bra karta! GSXR1100R! :tummenupp

edit: Har gjort ett förslag på karta för påskharerundan 2005, hoppas den kommer till användning. Kom gärna med kommentarer på förbättringar, då detta var första gången jag gjort en sådan karta..
I stort sett samma tanke som jag har, lägger upp detaljerna ikväll.

En liten teaser....

Här är långferdagens väder enl. DMI

Bifogat

• Långfredag.JPG
    Långfredag.JPG
    65.6 KB · Visningar: 57
Påskrunda

Måste tyvärr hoppa av :huvet
Måste arbeta i påskhelgen.
Tyvärr ingen att skylla på, har planerat det så illa aldeles själv :fatta!

1. Maverick_ou812
2. TouchMan65 (I mån av hoj)
3 PJohan
4 Nexor
5 Boffen, hänger på från HBG.
6 Tsunami (Två kurvor.)
7
8

Hämtar min hoj nu på torsdag och är väl förberedd för körning på fredagen. Enligt vädret är det väl dax att ta ut innerfodret, köra med T-shirt o kortbyxor med den temparaturen? :D :banana

edit: Mitt sällskap som bor i Ä-holm försökte övertala mig att "stanna till" i Ä-holm......över helgen......muahahahahahahaha när jag fått en ny hoj!? Naaaaaah skulle inte tro de. :squid

Last edited:
Någon som kan undvara ett superslitet bakdäck 160x60ZR17. Det skall bara räcka för mig i 1 mån då jag får mina nya däck då. Helt oviktigt om det är lagligt eller ej.

Mitt nuvarande ser ut såhär:

Så jag vetifan om jag vill köra med det på denna runda :)

1. Maverick_ou812
2. TouchMan65 (I mån av hoj)
3 PJohan
4 Nexor
5 Boffen, hänger på från HBG.
6 Tsunami (Två kurvor.)
7 ThomasN (från HBG om nytt bakdäck har hittats i tid)
8

Maverick_ou812 skrev:
I stort sett samma tanke som jag har, lägger upp detaljerna ikväll.

En liten teaser....

Här är långferdagens väder enl. DMI

RejseImageServlet

Det där ser inte så jädra bra ut alltså.... :huvet

Ööööööhm hrrrrrrm var blev våren av???? :va
Det skulle ju bli uppemot 13 grader i veckan sa de på radio. Skumt...

Ja åker vi på lördag blir det dessvärre genast problem...måste ställa upp någon annanstans. Men till Ä-holm är jag med er...elller upp till Båstad....

:squid

Inte för att vara kinkig och sån...jag hänger gärna på,men den vägen du ritat in suger fetsnabel...bara massa rakor...om vi kan modda sträckan lite,speciellt mellan HBG och Kivik till mer gasegoe sträckor så e ja på och kan till och med agera reiseleter...

Skulle det inte vara en lite "lugnare" färd och inte en racerunda? Sluta va så kinkig då. :P :D

thundrace skrev:
Inte för att vara kinkig och sån...jag hänger gärna på,men den vägen du ritat in suger fetsnabel...bara massa rakor...om vi kan modda sträckan lite,speciellt mellan HBG och Kivik till mer gasegoe sträckor så e ja på och kan till och med agera reiseleter...
Tar gärna emot hjälp! Speciellt från ett rejsess med guidningsambitioner. :hihi
Jag har fått en liten rutt av spirre som jag ska lägga upp ikväll (gäller Bjäre) och sen har din och Zmurfs idol, GSXR1100RRRRRRRRRRRRRR, gett en del tips.

Kolla in kartan sen! Som sagt, tar gärna emot ideér! :tummenupp

Maverick_ou812 skrev:
Kolla in kartan sen! Som sagt, tar gärna emot ideér! :tummenupp

Var har du kartan, eller den jag la upp duger? :)
Har en mer detaljerad karta med indelning....vill någon ha denna ca 7,5 MB stora "resgajd" gjord i PDF-format, finns jag på ICQ eller MSN. :tummenupp

Du kan ju alltid förstora "min" karta så ser du mer. :tummenupp

Men iaf.....ser fram emot att få se kvällens karta, om den skiljer sig. Har ju som sagt en mycket mer detaljerad karta med vägbeskrivningar, men denna är på hela 7.5 MB...

Glömde påpeka att kartan ÄR gjord till 90-95% via din körbeskrivning Maverick_ou812...

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti