Om sporthojar skulle förbjudas??

Blanco

Glad påsk!
Gick med
4 Oct 2004
Hoj
Bmw gs 1200 Adv.
Under sensommaren var det ju så dålig reklam för sporthojarna, ni vet vad jag menar. Polisen ville ju ha förbud mot dom o.s.v.
Jag tror i.o.f.s. att det är omöjligt p.g.a. EU.
Men om detta skulle hända, skulle det inte va kul att försöka sälja hojen t.ex
Vad tror ni skulle hända om det mot all förmodan skulle hända.
En himla massa buskörning skulle jag tro, fast det är det ju redan :)

ett förbud borde i så fall bli ett förbud mot försäljning av nya MC, inte ett förbud mot att köra "gamla"...

Psychodad skrev:
ett förbud borde i så fall bli ett förbud mot försäljning av nya MC, inte ett förbud mot att köra "gamla"...
Då är det bara att importera! Fri handel inom EU!

Då skulle jag köra en finare bil och ha en jävla massa pengar över varje månad :tomten

Inte för att ge dem några idéer, men teoretiskt borde det väl gå att lägga en skatt på säg 500 000kr/år på 2-hjuliga fordon med mer än viss effekt per kg? Det borde väl vara bland de lättaste sätten att definiera en sporthoj.

Om man antar att det skulle bli så, så skulle nog hemmabyggen bli fler.....

Ähh, ska montera tyyyrbo på min minimoto åsså ska jag wheeeeela förbi snuten och ge han dubbelfucken....

Dom har ju nästan förbjudit dom redan. 30000:- för att helförsäkra en R1a är väl ett tillräckligt bra skäl för folk att sluta köra dom. Sen att dom flesta här inne verkar tjäna fläsk är ju en annan sak.

yonsson skrev:
Dom har ju nästan förbjudit dom redan. 30000:- för att helförsäkra en R1a är väl ett tillräckligt bra skäl för folk att sluta köra dom. Sen att dom flesta här inne verkar tjäna fläsk är ju en annan sak.
Det har inget med att staten vill förbjuda s.motorcyklar!

Nej då jävlar!
Om vi e farliga ja vad e det bertil o edna som e 80 bast o halv blinda!
Och kan inte sköta bilen utan kör tamejfan nästan på vänster sida.... - så här vare när jag körde bil som ung o så får det bli nu med :kocko
Pratade med en jävligt vettig snut på gr3 dagen på lunda han sade så här han
- Skulle det bara vara ni på vägarna som kan hantera era motorcyklar i höga hastigheter o hinner med att ha en bra uppsikt ja då skulle det inte vara några större problem mer än fåtalet singel olyckor!
Men tillade han det jag också nämner gammla människor förstår ju i inte direkt att det kan komma ett fordon som kan acca så fort på så kort tid eller håller en högre hastighet.. Typ nåe sådant.
Jag själv 25 har sedan jag tog mc kort blitt mer uppmärksam på just mc och i allmänhet för jag vet ju hur det funkar själv osv.

Edit: blir skumt när jag skriver..ser jag :confused:

Lindén skrev:
- Skulle det bara vara ni på vägarna som kan hantera era motorcyklar i höga hastigheter o hinner med att ha en bra uppsikt ja då skulle det inte vara några större problem mer än fåtalet singel olyckor!
Ja, och en R1 försäkring skulle inte behöva ligga på några 30000 som yonsson säger. Finns säkert alldeles för många rettaägare som inte kan hantera maskinen utan skulle egentligen köra en maskin med hälften av fartresuserna. Var det inte 267st av 640 R1 som hade påbud hos Trygg Hansa?

EDIT: Förtydligande

Last edited:
Lindén skrev:
Edit: blir skumt när jag skriver..ser jag :confused:
Ja inte så lite heller, du har den skummast meningsuppbyggnaden jag sett, och släng lite "," ibland! :tummenupp Inget illa menat föressten! :pannkyss

morlock skrev:
Ja, och en R1 försäkring skulle inte behöva ligga på några 30000 som yonsson säger. Finns säkert alldeles för många rettaägare som inte kan hantera maskinen utan skulle egentligen köra en maskin med hälften av fartresuserna. Var det inte 267st av 640 R1 som hade påbud hos Trygg Hansa?

EDIT: Förtydligande

Hehe...
Jomen vad anmäler dom för då repor i lacken o stölder.
Inte så många olyckor iaf!
O pyntar själv risk för 15.000 det har dom ju råd med för dom har ju råd att försäkra den!
Har vurpat med min 4ggr inte anmält en enda utan lagat det själv!
Å då har inga hastigheter varit inblandade direkt mer eller mindre stillastående 30 50 runt hundra körde på lite saker..+ att jag tappat den.
Men håller med att det inte e så många som kan behärska mopparna

Hultan skrev:
Ja inte så lite heller, du har den skummast meningsuppbyggnaden jag sett, och släng lite "," ibland! :tummenupp Inget illa menat föressten! :pannkyss

Det e nået fel på explorer därför. Öppnar jag en sida så står det text i text typ :confused:
Sedan så har jag ett trådlöst tangent bord med dåliga batterier :hihi :hihi

Lindén skrev:
Det e nået fel på explorer därför. Öppnar jag en sida så står det text i text typ :confused:
Sedan så har jag ett trådlöst tangent bord med dåliga batterier :hihi :hihi

Ett hett tips Byt batterier??? :hihi :arsele

"Hej!

Detta är Göran Persson och hans glada miljöpartistgäng!

Vi erbjuder dig snabb och smidig skrotning av din sk. "sporthoj"
För detta får du en premie av vad motorcykeln är värd eller om du struntar i detta erbjudande så skiter vi i din åsikt och skickar vår Gestapopolis hem till dig inom 30 dagar. Dessa kommer utföra sk."tvångsskrotning" av din sk. "sporthoj"

mvh

Gubben och blommorna"

:3freak

Blanco skrev:
Under sensommaren var det ju så dålig reklam för sporthojarna, ni vet vad jag menar. Polisen ville ju ha förbud mot dom o.s.v.
Jag tror i.o.f.s. att det är omöjligt p.g.a. EU. Men om detta skulle hända... Vad tror ni skulle hända om det mot all förmodan skulle hända. En himla massa buskörning skulle jag tro, fast det är det ju redan :)

du menar om det om det omöjliga skulle inträffa - det som i realiteten inte kan hända skulle hända - ja vill du veta vad som skulle hända i landet "där vi knyter näven i fickan" - inte ett jävla smack... man skulle tacka o bocka o gå vidare med sitt meningslösa liv.. vakna - jobba - äta - skita - sova - spara - åka på charter - klamydia... osv. svenskar säger inte emot - svenskar strejkar inte - svenskar gör inte mycket - svenskar ställer inga krav - svenskar revolterar inte - sverige är inte en demokrati - i en demokrati röstar man - i en demokrati har man alternativ - i en demokrati har man valmöjligheter - i en demokratisk stat tar man till till vara på sina valmöjligheter...

sverige är en passiv demokrati...​

:7peta

Det är förfärligt, blir motard och en snygg bil och massa pengar i plånboken, tills jag har råd att försäkra en sporthoj.

Nyheter
Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...

Customhoj Bike Show 2026

Den 23 till 25 januari körs...

Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien

Platsen för BMW Motorrad In...

Strängnäs Bike Show den 30/8