Om solen lyser på Lördag 13/11

pjohan skrev:
Det var tre grader när jag steg upp, men sju grader nu, en timme senare. Med den takten så har vi 25 grader lagom till första rökstoppet.

Men det är klart, på skuggsidan är det bara fyra grader än. Kommer väl att bli sex-sju enligt prognos.

+ 25 grader minst alltså.
Vi skiter i att köra i skuggan, där är det kallt.
Långkallingar (nyvirkade), foder i stället, trippla tröjjor, dubbla strumpor o skidhandskar med extra vantar i kommer att göra susen. Man ser väl ut som en Michelingubbe men va fan... vi får ju åkt en runda! :yoparty

Johan, ska du ha röken med dig? Blir inte det mycket att släpa på, med ved o böckling o allt?

Låter ju inte så illa.
Jag behöver skjuts från Lund till Malmö. Om nån kan fixa det är jag på att köra, annars pillar jag navelludd istället.

Pratade precis med GSXR1100R o vi skjuter på det en timme så hinner kanske vägarna (och han) torka upp lite mer. Det är fortfarande blött ute.

Vi skjuter på det till 12.00, det är fortfarande blött, dessutom kommer ett stort grått moln in ifrån Lund just nu.

Halvtimme kvar och nu regnar det i Lund. Prognos regn eftermiddag. Vind från NV (mao åker väl regnet från Lund ner till Staffanstorp->Ystad. Men himlen ser mestadels blå ut och enstaka regnmoln kan vi väl köra ifrån (prognos sol och inget regn tex i Sjöbo)

Blir nog min gamla skidjackar (gore-tex) över skinnstället . För säkerhets skull.

(prognos = SMHI webb)

Edit: Ok, kl 12 funkar. Var mest en kort skur i Lund, nu är det lite duggregn. Ser dock ut att vara lite grått åt nordväst...

Last edited:
pjohan skrev:
Halvtimme kvar och nu regnar det i Lund. Prognos regn eftermiddag. Vind från NV (mao åker väl regnet från Lund ner till Staffanstorp->Ystad. Men himlen ser mestadels blå ut och enstaka regnmoln kan vi väl köra ifrån (prognos sol och inget regn tex i Sjöbo)

Blir nog min gamla skidjackar över skinnstället (gore-tex). För säkerhets skull.

(prognos = SMHI webb)
Jaha nu öser regnet ner här i Hjärup oxå :mad:
Hoppas att det drar förbi :gnissla

Mr K skrev:
Regnar inte i Storp
Här har det slutat att regna, men det är pissblött, hörde att solen skiner i Malmö :va

Jag kör en egorunda i em om det torkar upp nån j-a gång :huvet

/B.Akis

Det blev en solorunda trots allt, jag kom iväg 14.00 och då va det fortfarande blött i Staffanstorp, körde Häckeberga, Vombsjön och Revingerakan, en runda på 10 kalla mil, mätaren tickade över på 13.000 mil idag :yoparty

Hoppas ni andra fick en bra tur på fm.

Nu ska jag ta en skållhet dusch :gnissla

GSXR1100R skrev:
Hoppas ni andra fick en bra tur på fm.

Jadå, kring 20 mil blev det för vår del (åtminstone om man hängde med hela vägen)

Fem tappra vikingar blev vi tillslut som träffades vid Statoil kl 12 (flera hade stuckit hemifrån innan information om att det var uppskjutit kom och därför väntat sen kl 11). Mestadels torra vägar och blå himmel. Inget regn i luften men lite vattenstänk från vägbanan var det ju i början.

Last edited:
pjohan skrev:
Jadå, kring 20 mil blev det för vår del (åtminstone om man hängde med hela vägen)

Fem tappra vikingar blev vi tillslut som träffades vid Statoil kl 12 (flera hade stuckit hemifrån innan information om att det var uppskjutit kom och därför väntat sen kl 11). Mestadels torra vägar och blå himmel. Inget regn i luften men lite vattenstänk från vägbanan var det ju i början.
Låter som en bra dag :tummenupp

Tack för sällskapet idag, Cat (min egen värmare), pjohan, HAX o willey.
Tycket det var kanon att vi åkte trots att så många "vikingar" bangade starten klockan 11 och det var synd att det beskedet kom så sent. Körde hemifrån 10:20...
Kul med nya vägar oxå, pjohan har du smc kartan i GPS format inopererad någonstans?

Nu vet jag ju dessutom vad jag skall göra imorgon. Tvätta o putsa för det var f-n vad hojen ser ut efter vändan på Revingefältet.

En fortsatt trevlig helg på er alla!

Johan? Du kan väl lägga upp någon bild från rundan här?

Maverick_ou812 skrev:
Tack för sällskapet idag, Cat (min egen värmare), pjohan, HAX o willey.
Tycket det var kanon att vi åkte trots att så många "vikingar" bangade starten klockan 11 och det var synd att det beskedet kom så sent. Körde hemifrån 10:20...
Kul med nya vägar oxå, pjohan har du smc kartan i GPS format inopererad någonstans?

Nu vet jag ju dessutom vad jag skall göra imorgon. Tvätta o putsa för det var f-n vad hojen ser ut efter vändan på Revingefältet.

En fortsatt trevlig helg på er alla!

Johan? Du kan väl lägga upp någon bild från rundan här?
Trist att det skulle börja regna precis 30 minuter innan körningen, det va fint i Malmö vid den tiden, men i Lund så öste regnet ner :(

Lördagsrace

Blev en bra runda i kanonväder. Bra vägar Pjohan. Fick tyvärr bryta och dra direkt hem p.g.a. tidsbrist.
Synd vi inte kom igång kl.11 som någon först lockade med :huvet

GSXR1100R skrev:
Låter som en bra dag :tummenupp

Hade en mycket bra dag :tummenupp

Staffanstorp -> S.Sandby -> Revingeraka(stopp för cross) -> Harlösa -> Östraby -> Ö.Sönnarslev -> Hörby -> Bjärsjölagård(?) -> ? -> Häckeberga -> Staffanstorp

Mycket lugnt tempo körde, var lite skit på vägen, ibland blött och temperatur nedåt några få plussgrader (tre när jag kom hem) så var det nog bäst (fick ändå några släpp bak under dagen och ett ganska jävligt släpp fram på slutet).

HAX skrev:
Blev en bra runda i kanonväder. Bra vägar Pjohan. Fick tyvärr bryta och dra direkt hem p.g.a. tidsbrist.
Synd vi inte kom igång kl.11 som någon först lockade med :huvet
Sorry men jag hade skitväder 11.00 :huvet

:tummenupp Staffanstorp -> S.Sandby -> Revingerakan, Svarta Hål (stopp för cross) -> Harlösa -> Östraby -> Ö.Sönnarslev -> Hörby -> Bjärsjölagård -> Övedskloster -> Björka - > Veberöd -> Häckeberga -> Staffanstorp :tummenupp

Nyheter
Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...

Customhoj Bike Show 2026

Den 23 till 25 januari körs...

Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien

Platsen för BMW Motorrad In...

Strängnäs Bike Show den 30/8