Den som tror att LMS inte tar problemen på allvar är ju ute på en skumpig bärtur. Att det blir känslosamt från båda "håll" är ju inte konstigt men olyckligt eftersom sakfrågorna och de riktiga, viktiga praktiska lösningarna hamnar i bakvattnet.
Jag önskar att jag hade haft mer tid att lägga ner på LMS för jag vet att det behövs men som min vår har sett ut har jag inte haft möjlighet öht tyvärr.
Att utreda alla olyckor är tämligen onödigt eftersom de till absolut övervägande delen beror på förarfel. allvarliga olyckor och dera konsekvenser utreds och får ju ofta följder på banornas utformning, Falkenberg, Sviestad, Gelleråsen och Knutstorp har ju alla ändrats de senaste åren pga säkerhetskrav.
Att de skulle ha en olyckskomission som kan utreda allt som händer är ju en fin tanke men tyvärr ingen realitet eftersom pengarna inte finns.
Jag önskar att jag hade haft mer tid att lägga ner på LMS för jag vet att det behövs men som min vår har sett ut har jag inte haft möjlighet öht tyvärr.
De utreder ju olyckan.....sandstream skrev:2183783SVEMO borde ha en organisation som kan sammanställa alla olyckor för en specifik bana eller sport för att se vart det finns brister och sedan komma med förslag på vad man kan göra åt problemen.
Tycker du är rejält cynisk, det var faktiskt en kille som dog och det minsta man kan begära då är att det utreds ordentligt!
Att utreda alla olyckor är tämligen onödigt eftersom de till absolut övervägande delen beror på förarfel. allvarliga olyckor och dera konsekvenser utreds och får ju ofta följder på banornas utformning, Falkenberg, Sviestad, Gelleråsen och Knutstorp har ju alla ändrats de senaste åren pga säkerhetskrav.
Att de skulle ha en olyckskomission som kan utreda allt som händer är ju en fin tanke men tyvärr ingen realitet eftersom pengarna inte finns.