Om olyckan på Riala vägen (Åkersberga)...

Hua!

Tur i oturen att det ändå gick så bra som det gick med tanke på att det lät som en otäck smäll...

Tur att man har bra läkekött som ung så du, brorsan och polaren är nog snabbt ute på banan igen till doktorns och oss andras glädje :tummenupp

Krya på er mao.

/Caffe

Hej, Det var en hemsk syn som mötte oss (Jag + en till Falco åkare), vi kom en stund efter att det hänt och vi vart avisade när vi frågade om vi kunde hjälpa till. Tydligen var läget " under kontroll" nån minut efter oss kom polis och brandkåren. Polisen ville ha bort oss (och bilarna som stod där) då ambulans helikopter var på ingående.

MYCKET! Skönt att höra att alla kommer överleva.
Hoppas alla repar sig snart och kan återgå till någorlunda normaliserat liv.

tack ska ni ha allihop det värmer.

det pratades lite om i dag att min bror kanske får komma hem om 3 veckor vilket känns väldigt skönt.

ett stort tack till dig Triggerhappy jag fick en konstig känsla eller rysning genom kroppen, men endå på något sätt skön när jag läste ditt inlägg

ps. jag hoppas swedie låter denna tråd finnas kvar på servern tills dess att jag hinner skriva ut den, så att min bror och kompisen får läsa.Ds

Last edited:
Vissa saker bara händer, vare sig man vill eller inte. :(
Ibland händer saker som man funderar på OM och IFALL. :confused:
Sällan hjälper dessa tankar då historien inte går att skriva om, det enda man kan påverka är nuet.
Ta hand om Brorsan och Polarn :bow .
:tummenupp

Hoppas vi syns på nån kurvig väg senare i sommar :hej !
MVH
Åkerstorp

Trist å läsa.. :( men endå lite lättande att se att alla inblandade klarade livhanken.

Krya på er alla tre. :tummenupp

Triggerhappy - pratade med brodern i dag om ditt inlägg, att du åkt förbi vid olyckstillfället och jag frågade om han kommer ihåg att det kom två hojar och det gjorde han så det kanske var du som han såg fast det kan ju förstås ha varit några andra också

Knäppte denna bild efter att vi talat ut om olyckan hemma hos dig. Då du var kvar i Norrtälje alltså. Synes snart.

Bifogat

• dsc01626.jpg
    dsc01626.jpg
    75.6 KB · Visningar: 456
"Sånt här skulle kunna hända vem som helst" är min första tanke när jag läser det här. Ska sätta stora gula post-its på styret: "Kolla en extra gång!"

Givetvis mycket trist att höra om olyckan. Man får en helt annan förståelse när man läser det du har skrivit, istället för att läsa på text-tv eller höra på radio. Gött i alla fall att alla överlevde och jag hoppas att ni repar er snart!!

Ta det lugnt därute!!

PacMan skrev:

Man får en helt annan förståelse när man läser det du har skrivit, istället för att läsa på text-tv eller höra på radio.

Håller fullständigt med. Känns som om man skulle kunna skriva en bok om allt man upplevt. Allt detta förkortas ner till en sida på text-TV eller tre meningar i radio.

Kanske ska tillägga att jag är den oskadde kompisen som var ca 100m bakom smällen.

Krya på dej, ni hade en riktig tur med tanke på att ingen av er skadade er värre ändå..

Krya på dej, ni hade en riktig tur med tanke på att ingen av er skadade er värre ändå..

Krya på er...

Läste om det där på text-tv och det bli ju inte direkt roligare att få höra att det är nån här som varit inblandad.
Skönt att ni klarade er från nack/rygg skador!

Det låter riktigt illa, hoppas bara att din bror och er kompis inte får alltför allvarliga men av detta :(

Och jag som tycker att det känns som promenadfart när man cruisar i 90 km/h men ibland så inser man att det räcker med betydligt mindre för att det ska hända värre saker.

Krya på er!

Hörde från en kollega på jobbet om just detta. Djävligt trist läsning.
Från vad jag fick höra var din bror rätt ung också.

Tankar går ut till er. :(

//Fredda

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey