Om ni trodde Burgman 650 etc var illa..

xyx

Darwin Kernel Version 11.0.0
Gick med
11 Nov 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Thruxton, röd!
Kolla in den här nya skapelsen från Yamaha:



"Morpheus 2006"

:3freak
 
Den nya Yamaha MPB Multi Purpose Bike.

Funkar lika bra på land som i vatten...

*suck* Ful något så inihelv*te
 
Det som är nästan ännu värre än att den är skitful är att någon faktiskt kommer att KÖPA en sån där :3freak
 
Den där måste bara gå att köra på vattnet med... :hihi
 
Man skulle nästan kunna tro att den har motorn fram med den där gigantiska "framkåpan". Det ser ut som om de har tagit någon customaktig ram och slängt på all plast som blev över när de gjorde kåporna till r1 -04/05. Den måste ju vara över två meter lång :3freak
 
Först å främst så är Burgman 650 något av det coolaste i standardväg jag kört. Mest överraskning av alla hojjar jag provat hittills.

För det andra, vad är det för snurra i monstret då?
 
Coola Ola skrev:
Man skulle nästan kunna tro att den har motorn fram med den där gigantiska "framkåpan". Det ser ut som om de har tagit någon customaktig ram och slängt på all plast som blev över när de gjorde kåporna till r1 -04/05. Den måste ju vara över två meter lång :3freak

Det är faktiskt mer eller mindre precis vad de gjort.
Lanserades tillsammans med massa Yamaha "Star"-glidare i USA.

Motorn är en 250 stånka, enligt vad jag kan utröna.
Väger dryga 200kg.
 
Och hjulbasen är på hur många km?..

..jag gissar att den har en vändradie som en Finlandsfärja.. :näsblod
 
HanneZ skrev:
Ytterligare ett försök till att sticka i ögonen på folk?
Nä, det var menat som ett skämt.
Glömde bort att jag inte auktoriserats av dig för att skämta :(
 
sandstream skrev:
Nä, det var menat som ett skämt.
Glömde bort att jag inte auktoriserats av dig för att skämta :(
Det va en fråga. Det var inget påpekande om att du behövde auktoriserats av mig, det hittade du på helt själv.
 
HanneZ skrev:
Det va en fråga. Det var inget påpekande om att du behövde auktoriserats av mig, det hittade du på helt själv.
Jag tolkade det inte som en fråga eftersom den verkade var ett påstående och dessutom helt irrelevant.
 
såg ett liknande slagskepp på jobbet häromveckan.. en succa tror ja de va..

ser ut som en skåtr på anabola, eller guldvingekomplex... va tvungen på titta 2 ggr förat se så ja inte drömde

(designern av yamahan verkar ha kikat in i den lilla tråden om kjell-kåpan å blitt inspirerad) :hihi
 
Snygg var den ju inte men den är säkert helskön att glida omkring på.

Ultimat att pendla med i den här stan om den inte är för bred för att smidigt kunna köra mellan filerna dvs.
Med scooter slipper man ju även moralpaniken för att man inte orkat krångla med skinnet. En jethjälm och ett par pilotbrillor bara så är man kung på stan :banana
 
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top