Om ni funderar på att bänka/dynojet:a hojen...

Kongo

Men gasa sa jag!!!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
2014, Kawasaki Z 1000
Så saxar jag här ett utklipp från Uppsala RoadRunners sida som jag vill att alla ska ta del av!
--------------------------------------------------------------------------
Så där ja! Nu har jag pratat med Fredrik på Schneiders och beställt! Ska köras dit i helgen(på något sätt.. :va Hjälp någon som har racebuss eller släp?) Ringde runt på samtliga Dynojetställen kring mälardalen och Fredrik på Schneiders var absolut trevligast och billigast!(3500Kr) , Cyclecenter, Putte var trevlig men dyr... (5000Kr)

Otrevligast utan konkurens:Moto Speed i västerås
(tydligen generalagent i sverige :3freak ), Efter TRE försök så svarar en man vid namn Göran(Nedan kallad Gubbollat), Jag presenterar mig och säger att jag är intresserad av en offert....

gubbollat svarar:
-Jaha du, det där gör vi bara i mån av tid, och allvarligt så är inte japshojar nå't vi vill hålla på med..(!)

Jag: - Så du tycker inte att ni har tid att ta hand om min hoj?

Ollat: - Näe, det är mycke' nu, vettu , snart e' våren här och så...

Jag: - Ja, ja då får jag väl ringa vidare då, men får jag fråga en sak, Varför har ni erat namn med i annonsen där det står att man ska kontakta ER för att fixa sin hoj om ni sen inte vill jobba med japshojar och säger att ni inte har tid?

Ollat: - Vi är ju generalimportörer och tar ju någon hoj då och då...

Jag: - Men inte japsar?

Ollat: - Näe, vi föredrar andra hojar.

Jag: - OK , då vet jag er inställning, tack så JÄTTEMYCKET för hjälpen!

Ollat: *Klick*

Ta för h-vete bort ert namn ur annonsen om ni inte vill att folk ska anlita er!! (Stå kvar som G.A kan man ändå!)

------------------------------------------------------------------------
//Kongo

Last edited:
Kongo skrev:
Så saxar jag här ett utklipp från Uppsala RoadRunners sida som jag vill att alla ska ta del av!
Så där ja! Nu har jag pratat med Fredrik på Schneiders och beställt! Ska köras dit i helgen(på något sätt.. :va Hjälp någon som har racebuss eller släp?) Ringde runt på samtliga Dynojetställen kring mälardalen och Fredrik på Schneiders var absolut trevligast och billigast!(3500Kr) , Cyclecenter, Putte var trevlig men dyr... (5000Kr)

Har själv aldrig bänkat hos Freddan men bara hört GODA lovord från några kompisar som varit där. Han har mycket kompetens och är tydligen billigast också, bra kombination :tummenupp

Nu är ju dock Putte dyr, men där har jag varit. Han är kanon!!!
Kan verkligen rekomendera att åka dit.

Kongo skrev:

Otrevligast utan konkurens:Moto Speed i västerås
(tydligen generalagent i sverige :3freak ), Efter TRE försök så svarar en man vid namn Göran(Nedan kallad Gubbollat), Jag presenterar mig och säger att jag är intresserad av en offert.... ------------------------------------------------------------------------
//Kongo

Hehe, vilken idiot. Vet man vad man ska undvika i alla fall, oavsett vilken hoj man för stunden har. Hoppas det löser sig med transporten.

Grabbarna i Enköping på http://ncracing.com/ har också Dynobänk - med Bredbandslambda. 450 spänn kostar första körningen. För 3500 kan ni hålla på hela dagen och halva natten (vilket definitivt inte behövs).

andersbrink skrev:
Grabbarna i Enköping på http://ncracing.com/ har också Dynobänk - med Bredbandslambda. 450 spänn kostar första körningen. För 3500 kan ni hålla på hela dagen och halva natten (vilket definitivt inte behövs).

I priset ingår, om jag fattat rätt, även Dynojetkit och montering av dylikt. Alltså inte enbart bänkkörning.

Goodstuff skrev:
I priset ingår, om jag fattat rätt, även Dynojetkit och montering av dylikt. Alltså inte enbart bänkkörning.
Rätt... +boxen som gör att jag själv kan "phetta" på i bränslet när jag vill och att de justerar munstycken och sån't tills de är nöjda.

Nyheter
Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park

Ända sedan början av 90-tal...

MC-mässan 2026

MC-Mässan är tillbaka 23–25...

Bike kör Stark Varg EX!