Om nån annan rör min hoj???

pharoz

Medlem
Gick med
27 Mar 2006
Hoj
F.n. Hojlös
En liten grej jag funderat på...
När jag glassar runt i kommunen märker jag att folk "hytter" med näven och lallar sig, och den typiska wave'en "sakta ner ffs!"

Det händer när jag kör alldeles för fort, och ibland när jag inte kör alldeles för fort...

Vi säger nu att jag kör till macken för att fylla på min käresta,
kanske köpa en banan, you name it.... Så kommer den här nissen som hytte med näven in på macken och typ: "din ******* sänka farten ditt *****!"#¤!%!"!!!

Typ nåt sånt... Och jag är inte på humör och säger "nej tack".

Till Grand Finale: Vi säger att gossen går ut och spottar, eventuellt sparkar på min fina motorcykel...

Vad "FÅR" jag göra då?
Envarsgripande? Kräva leg? Om han vägrar visa leg och drar därifrån?

Skulle behöva nåt konkret eftersom jag börjar bli lite orolig..

Danke på förhand.

Under sådana omständigheter får du göra vad du vill :tummenupp

Att använda envarsgripande för en loska på hojen blir nog svårt, har svårt å tänka mig att fängelse finns med på straffskalan för det :rolleyes: Men vid skadegörelse (sparka omkull hojen) så är det ju fritt fram! Men, griper du honom så får du inte frige honom, det måste en polisman göra, så du kan ju få sitta å krama honom ett tag :hihi Polisen kan ju vara lite sega ibland :huvet

Som Hoztic säger.. Ett envarsgripande får bara göras om du ser när brottet begås, och om brottet har fängelse med i straff skalan. sen får du som sagt inte frige han själv... Bara slå tillbaka mao :hihi

För mååånga år sen träffade jag på ett trashigt par när jag var och handlade, dom hade minst sagt olika uppfattning om det mesta.

När jag sedan satt ute på parkeringen i min bil och väntade på en kompis som var på en annan affär, så kom kvinnan ur paret ut med två kassar mat, hon stannade till vid en bil, fiskade upp två paket filmjölk ur kassarna och hällde in genom den öppna takluckan.

Det tycker jag var humor...

(tyvärr var kompisen skitstressad så vi kunde inte sitta kvar och kolla när mannen kom ut)

Nyheter
Di Giannantonio tillbaka som vinnare!

Fabio Di Giannantonio är fö...

The Distinguished Gentlemans’s Ride – Körs i morgon!

Den 17 maj är det åter dags...

GOTLAND GRAND NATIONAL OCH AFTONBLADET SÄNDER 12 TIMMAR LIVE FRÅN ÅRETS TÄVLING!

Foto: Karin Tornblom Pre...

Allt om MC på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Bike på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Stabilt läge på Gotland Ring!

Den trista dispyten om ägan...

Anpassad service för Ducati Desmo 450 MX

Ducati lanserar serviceinte...

Oro för batteriet

Batteriet oroar mest – men ...

Video: Ducati Hypermotard