El Torpedo
Ny medlem
Hoppas ni forstar vad jag skriver, trots att jag inte kan skriva de tre sista bokstaverna i alfabetet. Finns sakert tradar om det har men jag hittade inget nar jag sokte. Berodde kanske just pa att jag saknar bokstaver pa mitt tangentbord...
I alla fall, vad jag undrar over ar precis det som rubriken handlar om. Om man ar kallad till en huvudforhandling i tingsratten och inte dyker upp, vad hander da? Det kan ju rora nagot ganska begatellartat brott (typ fortkorning) med ganska ringa boter som foljd (ungefar 2000kr). Da kanske det inte ar vart att ta ledigt fran jobbet i tva dagar och lagga pengar pa bensin och boende bara for att (eventuellt) slippa straff.
Alltsa:
1. Minskar ens chanser att bli frikand om man inte dyker upp?
2. Kan man fa ett hogre straff om man inte narvarar sjalv?
I alla fall, vad jag undrar over ar precis det som rubriken handlar om. Om man ar kallad till en huvudforhandling i tingsratten och inte dyker upp, vad hander da? Det kan ju rora nagot ganska begatellartat brott (typ fortkorning) med ganska ringa boter som foljd (ungefar 2000kr). Da kanske det inte ar vart att ta ledigt fran jobbet i tva dagar och lagga pengar pa bensin och boende bara for att (eventuellt) slippa straff.
Alltsa:
1. Minskar ens chanser att bli frikand om man inte dyker upp?
2. Kan man fa ett hogre straff om man inte narvarar sjalv?