Om man inte vill köra Autobahn.?

Mike.L

Mike.L
Gick med
9 Feb 2011
Hoj
KTM 890 r-2022
Ska ta en tur till Europa i juni. Men tänkte Försöka undvika Autobahn så mycket som möjligt, Körde den förra året så den har jag sett (Gääsp) men visst kan man köra på insidan längst med Motorvägen, på små vägar? Heter den/det? bonndesväg eller nått :va (Kör Hamburg mot Nurburgring)... Hur kul (vacker) e den? eller är det inte värt dom extra dagarna.. Har läst någonstanns att det tar Många extra dagar att köra den men man kan väl köra en bra bit o sen hoppa in på Motorvägen igen eller är det Bättre att piska motorvägen:confused: för fina vägar kommer ju sen :tummenupp Någon som kört både och..

Last edited:
Jag har provat bägge varianterna. Jag vill helst också helst slippa Autobahn men har du inte riktigt gott om tid så tycker jag inte det är värt att snurra runt på småvägarna. Det tar mycket mer tid än vad man tror. Nu lägger jag upp dylika resor på det här sättet: Försöker planera in transportsträckan när det är lite trafik, det är inte lätt pga alla lastbilarna. Ger järnet ner, köra fort länge utan att bry sig om körkortet är oxå kul. Väl framme kan man istället lägga tiden på att utforska området runt där man ska bo. Ta t.ex Nürburgring som du nämner, finns hur mycket fina vägar som helst i området. Alternativet är ju att ta motorvägen ner och köra mindre vägar upp och hem så får du testa på bägge. Hur som helst, ha en fin resa

Det finns många som har gett tips om vägar till Ringen

Småvägar i Tyskland är som småvägar i Sverige, går långsamt på.

Hm!? okej Tack för svaren,, Då skippar jag småvägar dit.. ja (Gearbox) Man vill ju bara Ner :D Gick fort förra året men då körde man ju denna.. DSC02794.jpg :) Nu har man ju köpt Touringhoj :confused: Vet inte hur fort man kan Marcha med en ktäm 990,, :va Men Kul blir det.. (Bilden från Como italien.)

Hm!? okej Tack för svaren,, Då skippar jag småvägar dit.. ja (Gearbox) Man vill ju bara Ner :D Gick fort förra året men då körde man ju denna.. View attachment 379084 :) Nu har man ju köpt Touringhoj :confused: Vet inte hur fort man kan Marcha med en ktäm 990,, :va Men Kul blir det.. (Bilden från Como italien.)
Hur lång tid tog det ner för dig?
Var faktiskt i Lecco/Bellagio/Menaggio och åkte färja med bilen i somras.
Riktigt fina vyer runt Lago di Como. Önskar vi haft mer tid så man kunde stannat till lite längre. Inget kul att köra bil där dock, jäkligt trångt och hög hastighet. Har aldrig suttit så sammanbiten och koncentrerad i bilen förr som när vi tog oss norrut mot Bellagio, spännande när man kommer runt en snäv kurva i italienarespeed och får möte med en turistbuss eller husbil xxl:jisses. Hade gärna åkt mc där dock! :kär

Edit: Som den sanna smålänning man är så vart man inte hungrig längre när man kollade menyerna utanför restaurangerna i Bellagio :hihi Tillomed min norrländska sambo vart inte hungrig när hon såg det och hon höll inte ens i plånboken!!

Edit: Bild
IMG_0513.jpgIMG_0515.jpg

Last edited:
Ahhh autozug.de is da shit, checka in i Hamburg och ta tåget ner dit dom glömde gräva ner stenarna- alperna.
Några öl o en säng är betydligt trevligare än en transportsträcka, inget hindrar att man åker från ett annat ställe hem med på samma sätt:banana

Hur lång tid tog det ner för dig?
Var faktiskt i Lecco/Bellagio/Menaggio och åkte färja med bilen i somras.
Riktigt fina vyer runt Lago di Como. Önskar vi haft mer tid så man kunde stannat till lite längre. Inget kul att köra bil där dock, jäkligt trångt och hög hastighet. Har aldrig suttit så sammanbiten och koncentrerad i bilen förr som när vi tog oss norrut mot Bellagio. Hade gärna åkt mc där dock! :kär

Edit: Som den sanna smålänning man är så vart man inte hungrig längre när man kollade menyerna utanför restaurangerna i Bellagio :hihi Tillomed min norrländska sambo vart inte hungrig när hon såg det och hon höll inte ens i plånboken!!

Jaa jästingen va dyrt de va,, Men Var ensam så blev inte Många Resturang besök. Mest mackor o kaffe :) o Glass..Garda var oxå grymt fint TYSKLAND 342.jpg Åkte runt Sjön två gånger kul :rolleyes:. Körde från Österike in i italien.så har bara tid därifrån (Gick fort :D ). Nu körde jag inte Långt in i italien men tyckte Vägarna var så där,,, Men kör som dårar gör dom :dummer Okej jag kom ju från österike så då blir ju allt sådär :D Men iår Tänkte jag köra stelvio passet o ner mot Toscana, Så får man se lite mer.. Tack, (Wihlle) för Rutt kartan. Vilken tur att Sporthoj finns var skulle man annars få tag i alla tips,, Google suuger :)

Ibland gör det inget att det kanske inte svänger så mkt. Detta kallar inte jag för transportsträcka iaf :) Härlig känsla att se ut över fälten. (kurvor kommer senare)
Påväg söderifrån till Nürburg. Jag tror det var väg 257 mellan Ulmen och Kelberg
IMG_0612.jpg

Hur dyrt är "dyrt" ?
Komme inte ihåg riktigt vad det kostade. Men det var något i stil med 2-3000 för en förrätt och huvudrätt(det vi ville ha, inte billigaste alternativet) med dryck för mig och min sambo. Inget vi kände för just då.. Skulle man ha en panini med dryck eller liknande i någon av kioskerna var det ~300spänn för två.
Vi åkte vidare och åt av det vi hade i kylboxen i baksätet :) Hade ingen lust att bränna 1/10 av resebudgeten på en middag.

Last edited:
Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...