Om man är orolig över sitt "barn" =o)

Jag har sagt det förut: Köksfönstermonterad KSP-58 med rörelsedetektor. Avlägsnar enkelt både inbrottstjyven och grannkatten! :tummenupp

mjaa, du är någonting på spåret, men det är lite för mycket jobb trots allt. dessutom vill jag inte slita mig från just 'på spåret' när tjyven ska göra sitt.

jag ser helt enkelt till, att koppla ett cern-hål till hojen och kan därmed fortsätta kolla på tv (inget blod etc så slipper jag svabba dagen efter):
[YOUTUBE-ID]BXzugu39pKM&feature=related[/YOUTUBE-ID]

Äh, enklaste stöldskyddet är ju att dra upp hojen på depåstöd och montera bort framhjulet som man sedan förvarar under sängen.

Eller skruva bort växelpetaren med ettans växel i.
:huvet Du kan inte skriva ut var du gömmer framhjulet, nu vet halva Västerhaninge var de ska hitta det.

Jaha, så när dom fått rull på hojen och hunnit 25 meter bort ska man alltså hinna reagera i soffan springa till hallen skuta på sej träskorna å springa ut ??

Hur långt bort tror ni dom har hunnit med hojen då??

Skaffa ett larm med rörelsesensor istället och som man kopplar till skivbromslåset med en slinga som börjar tjuta när dom rör på hojen eller tar bort låset, då kanske man har en möjlighet att hinna ut innan dom fått rull på hojen, visst det kostar mer men är det inte värt en slant att få behålla älsklingen och kanske få fast en tjuv som med största sanolikhet kommer att stjäla fler hojar.

Det är min tanke..

Hur långt kan du skjuta en träsko? :D

Lr när du själv ska gå och hämta en till öl :mattias

beror ju på vart du har lilla motagaren. om lägger lilla motagare precis innan för dörren å du har ca 10m till hojen så har de 15m, men om du har motagaren i fickan när du sitter i soffan å dricker öl å äter chips så ligger du troligen redan på gränsen till 25meter till hojjen å de piper ganska så snart om någon har börjat rulla på hojen.

asså...sen jag köpte min BMW k100 som är stypt från fabrik dvs framkåpan har jag kunnat lämna den vart jag vill med nycklar i. Skulle kunna garantera att stöldrisken är typ...0? fast det är nån jävel som spytt på den:mad:

nu vet ju folk hur de ska göra:gnissla

de kommer ju åka runt med en massa framdäck o bara mekla på så vi:gråtaps har de ju hojen iaf

Om man skaffar sig ett sånt där barnvagnslarm så kommer ingen och snor ens bebisar. Dessa bebisar växer upp till lata och finniga tonåringar som är väldigt dyra i drift. Då har man så lite slantar kvar till egen förlustan att man bara har råd att köra en riktigt unken hoj som ingen vill stjäla. Det funkar för mig ! Minus det där skitlarviga larmet - de fanns inte för 16 år sen.

Jaha, så när dom fått rull på hojen och hunnit 25 meter bort ska man alltså hinna reagera i soffan springa till hallen skuta på sej träskorna å springa ut ??

Hur långt bort tror ni dom har hunnit med hojen då??

Skaffa ett larm med rörelsesensor istället och som man kopplar till skivbromslåset med en slinga som börjar tjuta när dom rör på hojen eller tar bort låset, då kanske man har en möjlighet att hinna ut innan dom fått rull på hojen, visst det kostar mer men är det inte värt en slant att få behålla älsklingen och kanske få fast en tjuv som med största sanolikhet kommer att stjäla fler hojar.

Det är min tanke..

Bara kombinera med en sån här:

[YOUTUBE-ID]ZEABEFR-dgg[/YOUTUBE-ID]

Inte så dyra och går att få tag i :D

En till med lite folk som får testa
En som beskriver hur det kändes i efterhand

asså...sen jag köpte min BMW k100 som är stypt från fabrik dvs framkåpan har jag kunnat lämna den vart jag vill med nycklar i. Skulle kunna garantera att stöldrisken är typ...0? fast det är nån jävel som spytt på den:mad:

Är inte det att någon spytt på hojen ett ganska dåligt betyg för designen på motorcykeln? :rolleyes:

Back