Om man är orolig över sitt "barn" =o)

Kanske blir att beställa imorgon. Irriterande att man inte kunde ändra antal till två stycken bara!

när hojen kommer längre bort än 25 meter från sändaren så lär det tjuta! ;)

står att verkningslängden är 0-25 meter, efter det bör den ju tjuta.

Jaha, så när dom fått rull på hojen och hunnit 25 meter bort ska man alltså hinna reagera i soffan springa till hallen skuta på sej träskorna å springa ut ??

Hur långt bort tror ni dom har hunnit med hojen då??

Skaffa ett larm med rörelsesensor istället och som man kopplar till skivbromslåset med en slinga som börjar tjuta när dom rör på hojen eller tar bort låset, då kanske man har en möjlighet att hinna ut innan dom fått rull på hojen, visst det kostar mer men är det inte värt en slant att få behålla älsklingen och kanske få fast en tjuv som med största sanolikhet kommer att stjäla fler hojar.

Det är min tanke..

Jaha, så när dom fått rull på hojen och hunnit 25 meter bort ska man alltså hinna reagera i soffan springa till hallen skuta på sej träskorna å springa ut ??

Skaffa ett larm med rörelsesensor istället och som man kopplar till skivbromslåset med en slinga som börjar tjuta när dom rör på hojen eller tar bort låset, då kanske man har en möjlighet att hinna ut innan dom fått rull på hojen, visst det kostar mer men är det inte värt en slant att få behålla älsklingen och kanske få fast en tjuv som med största sanolikhet kommer att stjäla fler hojar.

Det är min tanke..

Jag har sagt det förut: Köksfönstermonterad KSP-58 med rörelsedetektor. Avlägsnar enkelt både inbrottstjyven och grannkatten! :tummenupp

Det är min tanke..

å andra sidan är det som du just säger ett mycket billigare alternativ för den som inte vill / kan punga ut det som ett riktigt larm kostar.

Kan ju vara en schysst mellanväg åtminstone.

Jag har sagt det förut: Köksfönstermonterad KSP-58 med rörelsedetektor. Avlägsnar enkelt både inbrottstjyven och grannkatten! :tummenupp

Jobbigt om man glömmer bara.. Der blir lite värre konsekvenser än en spräckt framskärm och skev skiva.. :brinnerup

Jag tror att man kan ställa in avståndet, från 0-25 meter. så är det på dom andra modellerna på samma sida.

Last edited:

beror ju på vart du har lilla motagaren. om lägger lilla motagare precis innan för dörren å du har ca 10m till hojen så har de 15m, men om du har motagaren i fickan när du sitter i soffan å dricker öl å äter chips så ligger du troligen redan på gränsen till 25meter till hojjen å de piper ganska så snart om någon har börjat rulla på hojen.

Äh, enklaste stöldskyddet är ju att dra upp hojen på depåstöd och montera bort framhjulet som man har under sängen.

Eller skruva bort växelpetaren med ettans växel i.

Eller, montera av reg-belysningen, då blir ju hojen olaglig att köra, och då kommer polisen att stanna Tjyven DiReCt :)

Eller, montera av reg-belysningen, då blir ju hojen olaglig att köra, och då kommer polisen att stanna Tjyven DiReCt :)

Alltså:

- montera bort framhjulet
- skruva bort växelpetaren
- montera bort reg-belysningen

En annan listig grej är ju att skruva bort kåpglaset. Fatta hur tjuven ångrar sig när vinden blåser hårdare än han trodde :yoparty

Alltså:

- montera bort framhjulet
- skruva bort växelpetaren
- montera bort reg-belysningen

En annan listig grej är ju att skruva bort kåpglaset. Fatta hur tjuven ångrar sig när vinden blåser hårdare än han trodde :yoparty

jag lägger alltid häftstift på sadeln så tjufven blir mäkta överaskad när han sin bakdel placerar där. :D

åså ollar jag gashandtaget så när han slickar på det så får han massa schönisar

En billig variant som har räddat min hoj från övergrepp för ett par år sedan. Överfallslarm från Clas Ohlson.
Vaknade av sirenen och
jagade iväg två pundare Fick tag på den ena. Han kommer inte att försöka igen, garanterat.

Man kan ha ett enklare överfallslarm för exempelvis 29 kr, fastbundet i kapellet på hojen. Om någon lyfter av kapellet så dras sprinten ut och det tjuter.

http://www.clasohlson.se/Product/Product.aspx?id=56984174

Har numera hojen i larmat garage och jag sover betydligt bättre på nätterna.

Det är min tanke..

Bra tanke... :tummenupp http://www.franklins.se/ är en av flera försäljare som har ett larm med gpssändare. Har tjuven kommit på rull kan man spåra dem via sin karttjänst under 10 timmar (har jag för mig). Det fiffigaste är att det är ett pågående brott vilket betyder att polisen gör ett tjänstefel om de inte ingriper. Inte säkert de gör ändå men man kan iaf sätta press på dem :D

Larmet är inte svindyrt o när man väl köpt det har man det. Vid byte av hoj monterar man på det på nya. Sitter monterat så att man måste plocka isär halva hojen för o komma åt det. Klipps sladdarna till batteriet går ett reservaggregat igång.

Jag har ett kanonsäkert sätt men rätt så jobbigt. Älsklingen står innanför min bil och går inte att rulla ut på sidan om bilen. Så tjyven försöker nog sno bilen först vilket inte är så enkelt har jag förstått (BMW -07) och lyckas de sno bilen skiter de nog i hojen då hojen bara är värd en bråkdel.

//Dafe

Jag har ett kanonsäkert sätt men rätt så jobbigt. Älsklingen står innanför min bil och går inte att rulla ut på sidan om bilen. Så tjyven försöker nog sno bilen först vilket inte är så enkelt har jag förstått (BMW -07) och lyckas de sno bilen skiter de nog i hojen då hojen bara är värd en bråkdel.

//Dafe

cool. jag ska ner till ica och panta burkarna, sen ringer jag morsan för att låna 350 000:- så jag kan köpa en bmw...

Jag har en gps-tracker på G. Ett litet sms så ska det komma en karta i retur som visar var skrot-slampan befinner sig.

Back