rallyfisken skrev:2077724rulla den
Hahah ungefär 1 mil genom Malmö city, ett bra förslag faktiskt

Kan ju gå med lite bärs i magen! Undrar om dom tittar snett på en om man kommer onykter och rullandes vid besiktningen

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
rallyfisken skrev:2077724rulla den
Ooops skrev:2077714Det är din personliga åsikt, men det är fortfarande ingen som har svarat på min fråga. Jag frågade inte om det var dumt att köra utan körkort (jag är väl medveten om att det inte är en bra grej att göra) utan jag frågade för jag undrade om t.ex. någon varit med om liknande och kunde svara på min fråga. Hyra släp kan jag inte för jag har ingen dragkrok och någon drive-in har vi inte. Vad jag vet finns det bara 4 st i Sverige; Umeå, Skövde och på två andra orter långt härifrån. Och vad jag kunde se när jag försökte boka om var att nästa tid var långt inne i Maj. Capishe?
Kawwa skrev:2077735Får man fråga varför du är så himla på med att besiktiga? kan väl inte vara hela världen att boka om tiden och göra det efter uppkörningen? Har du lekt med tanken att du bommar uppkörningen?
PGH skrev:2077748Be ngn annan som har kort köra dit hojen, så slipper du allt krångel. Svar på din fråga, not![]()
det tar ju ett par veckor innan länstyrelsen hinner fatta ett beslut å skicka ut ju så du hinner lugnt köra upp.... å antagligen får du böter ..Ooops skrev:2077576Har besiktning 19'e och ska köra upp 21'e. Har lite svårt att få hjälp med att köra hojen till SBP i och med att det är under kontorstid så de jag känner med hojkort jobbar, så det blir nog att jag får köra hojen dit själv. Nu undrar jag vad följderna blir om jag blir tagen.. och inte skriver på något.. och sedan tar kortet två dagar senare. Vad händer när fallet kommer upp i tingsrätten (när jag då har kortet)? Vad kommer länsstyrelsen göra innan dess?
Ooops skrev:2077750N e j .
![]()
blizzer skrev:2077757det tar ju ett par veckor innan länstyrelsen hinner fatta ett beslut å skicka ut ju så du hinner lugnt köra upp.... å antagligen får du böter ..
men har du inte prövotid på körkortet å dom drar in det en månad el två så får du ju det å mc kortet tillbaka sen ju![]()
blizzer skrev:2077757det tar ju ett par veckor innan länstyrelsen hinner fatta ett beslut å skicka ut ju så du hinner lugnt köra upp.... å antagligen får du böter ..
men har du inte prövotid på körkortet å dom drar in det en månad el två så får du ju det å mc kortet tillbaka sen ju![]()
Ooops skrev:2077714och någon drive-in har vi inte. Vad jag vet finns det bara 4 st i Sverige; Umeå, Skövde och på två andra orter långt härifrån. Och vad jag kunde se när jag försökte boka om var att nästa tid var långt inne i Maj. Capishe?
Ooops skrev:Böter och indrag nån månad kan jag leva med.
Naurin skrev:2077624Lånar tråden lite bara. Vad händer om man kör hemifrån till kontrollbesiktningen med en nyimporterad hoj (inga skyltar, ingen försäkring mm...) och blir tagen? Även det olovlig körning?
Ooops skrev:2077805Precis min tanke. Men jag vill ju va 100% säker på det innan jag chansar. Böter och indrag nån månad kan jag leva med.
rallyfisken skrev:2077724murphys lag! boka om besiktningen, hyr ett släp, ring en transportfirma, ryng efter färd tjänst, rulla den, men kör INTE!
det e mina tips.
Ooops skrev:2077805Precis min tanke. Men jag vill ju va 100% säker på det innan jag chansar. Böter och indrag nån månad kan jag leva med.
Ooops skrev:2077576Har besiktning 19'e och ska köra upp 21'e. Har lite svårt att få hjälp med att köra hojen till SBP i och med att det är under kontorstid så de jag känner med hojkort jobbar, så det blir nog att jag får köra hojen dit själv. Nu undrar jag vad följderna blir om jag blir tagen.. och inte skriver på något.. och sedan tar kortet två dagar senare. Vad händer när fallet kommer upp i tingsrätten (när jag då har kortet)? Vad kommer länsstyrelsen göra innan dess?
mikael n skrev:2077963Ett glasklart svar ska du få.
Först fixar du körkortet.
Kl 07 morgonen därpå så ringer du SBP, och då får du garanterat en tid i antingen Malmö eller Lund samma dag.
Frågor ?
Det här resonemanget håller ju världsklassOoops skrev:2077805Precis min tanke. Men jag vill ju va 100% säker på det innan jag chansar. Böter och indrag nån månad kan jag leva med.
PGH skrev:2077759Tid o plats så kör jag, om jag inte har annat i filofaxen![]()
![]() |
Tierp Arena värd för EM i Dragracing
Den 7–10 augusti 2025 förva... |
120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla
Screenshot Den 16–17 aug... |
|
En vecka kvar!
Nu är det exakt en vecka kv... |
|
![]() |
Farligt vilseledande alkomätare på marknaden
Ett stort oberoende test ut... |