Om du hade 25kkr, vad hade du köpt då?

Gsxr 1100 90-92.. Inte bara en fantastisk motor i ett sunk chassi (manligt), men även en bit mc-historia!
 
en fz750 från 1985 med så mycket delar bytta som det bara går... Köp min vetja!

Skämt å sido. Hade nog siktat på något från 87-88 med tanke på försäkringskostnader.
 
TDR 250 och sedan haft pengar över för att köpa annat kul för.
Billig, enkel, rolig och annorlunda.
 

Jag kan rekomendera en FZR600R 94 - 96.
Hadde en -94 tidigare och det är helt klart den prisvärdaste hojen jag kört.


Jag håller med. FZR600 fanns i Sverige i 3 olika generationer. 89-90 med dubbellyse fram, 91-93 kom enkellyse fram och 94-96 kom sista generationen (innan ThunderCat) som var "snarlik" YZF750 till utseendet.

För 25" är generation 1 & 2 inte relevanta (1:an borde kosta runt 13-15 idag och 2:an borde kosta runt 17-22) så generation 3 är ett vettigt val. Dock, för 25" hade jag personligen kanske valt YZF 750 där man märker att motorn är större och lite mer kraftfull (om man nu har det behovet) men prislappen för YZF750 och FZR600 94-96 förefaller ganska lika.

Som synes i min signatur har jag haft både FZR600 och YZF750 och jag skulle gladeligen kunna ha dem igen. Bra hojar för bra pengar även om "blocket" har en ganska optimistisk syn på vad man borde betala för dem.

M.v.h.
 
Vill tacka för alla svar! :tummenupp
Verkar som att CBR 600 eller XR 600 ligger närmast till hands (Honda is the shit?), CBRen har jag redan spanat på och det verkar kanske vara ett vettigt val. :)

Ingen har dock skrivit om Yamahas motsvarighet, FZR 600, den är vad jag vet åtminstone billigare, men väldigt mycket sämre också eller?

Köp min FZR600R 94a. svensksåld. storservice med ventiljustering, bakdäck och bromsbelägg runt om gjort för 500mil sedan. nytt drivpaket 200mil. dekalstrippad för modernare utseende :D betalar 4800:- helförsäkring, haft kort 2år. 25bast. kan inte bli bättre. köp!!
 

Bifogat

  • DSC00090s.JPG
    DSC00090s.JPG
    91.2 KB · Visningar: 72
Jag hade nog sparat för o köpa nått finare.

Men om jag var tvungen så hade det blivigt en 250 2t cross.
Helt enkelt för det är nog det roligaste man får för dom pengarna.
 
Om du nu ska ha en billig och rolig hoj så har du allt du vill ha i XR 600 r UTOM HÖGA hastigheter. Men rolig och bra gasrespons.
Om du nu är student och därav inte har en hög inkomst så bör du kanske tänka på försäkringskostnaderna.
Tar du en XR från 86 lr 87 så kastar dom försäkringen efter dig. Vad jag har förstått (vet inte) så är de nyare Xr inte lika roliga. Dessa gammla är tydligen så enkla som möjligt så att "all" kraft hamnar på bakhjulet istället för att försvinna på vägen dit.
Tänk bara på att den ska vara lättstartad. Det är inte kul att behöva kicka i tid och evighet när solen skiner på dig i dit inte-värme-anpassade-mc-ställ.
Och för de som rynkar på näsan när de uptäcker att det saknas startmotor: lite motion skadar inte, + att man ser j-vligt häftig ut.
 
en kawasaki ZXR 750

zxr750.jpg


lätt en av de snyggaste 80-tals-cyklarna, i princip gratis försäkring

tycker den är cool hursomhällst :)
 
min :rolleyes:
 

Bifogat

  • DSCN0157vsida.JPG
    DSCN0157vsida.JPG
    112.6 KB · Visningar: 56
Hade prick 25k och brände det på denna Suzuki Sv650s -99 :tummenupp
 

Bifogat

  • sv650_3s.JPG
    sv650_3s.JPG
    29.5 KB · Visningar: 41
HeLLaS skrev:

Ja, den såg ju fin ut, och hade varit intressant, men jag måste få sålt min egna hoj först. :gnissla

Känns som att jag kommer att leta efter CBR/FZR, ev. XRn om försäkringen är för hög på dom förstnämnda. Ingen här har nämnt FZS Fazer, hade någon lagt sina 25k på en sådan? Det ligger några på blocket i den prisklassen..
 
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning

I samband med MotoGP-racing...

Back
Top