Om drevad Z1000

Z-power

Rackabajkare
Gick med
23 Jun 2003
Ort
K-hult
Hoj
Kawa z1000 o Honda cr 250
Under vintern bytte jag ut framdrevet från 16 till 15 kugg vilken skillnad det blev det kan jag verkligen rekomendera er som har en Z1000.

Nu e det inga problem o dra upp hojen på bakhjulet med bara gas på tvåan :D

Har inte provat toppfart ännu men jag tror inte den har blivit lägre.Det är helt klart bättre ork i motorn vid lägre hastigheter nu med.

Det var lite klurigt o få tag på drev som passade det som jag har nu är till en Tdm 850. Jag fick tillverka två distans brickor på 0.825 mm för drevet var för smalt vid axeln.
 
Har haft den uppe i 254 på mätaren o då var inte mycket kvar o hämta .
 
Är det inte nån variant av gamla ZX9 motorn i Z1000? Då borde ju dom dreven passa. Jag har gått ner 1 fram och 5 upp i bak.... WHEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEELIE!
 
Nej det är inte samma kedja till Z1000 som till Zx9 men det är samma splines-ning på de båda det hade ju gått om man hade bytt hela drivpaketet.
 
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top