"FUBAR"
Måste lära mig bromsa på slangen..
juha01 skrev:![]()
Sedan är det ju inte säkert att det är han som är mördaren!!
Vad det gäller preskibutionstiden så kan man diskutera. Thomas Bodström ska ta upp det i höst för att förlänga det på mord till uppemot 40 år, bara för att nämna exempel.
Straffskalorna kan iofs diskutteras, men då är det nog mer hur domstolar använder dom som retar svensson.. Jag personligen, som lekman, tycker inte att man ska påverka hur domstolar dömmer. Det vore samma sak som att tala om för dom att dom inte klarar sitt jobb. Känns ju som att domstolarna i sverige sitter på en hel del mer kompetens i ämnet än "vanligt folk"...
Observera att jag inte försvarar 52 åringen på något sätt men man ska dömas till det man är SKYLDIG till, inte vad folk TROR att man är skyldig till.
Men hallå, själklart e det han som mördat henne eller åtminstone e han delaktig i mordet, hon hittades ju trots allt SEXMÖRDAD och dna som hittadedes i sperman från flickan kommer från 52-åringen, och säger att det var han som våldtog henne just innan mordet.
Tycker oddsen för att någon annan skulle komma o mörda henne just efter att han kidnappade henne, höll henne fången i 4 dagar och våldtog henne (garanterat flera gånger), e så mikroskopiskt små.
För att dra en liknelse, säg att jag rånmördar en person och grips senare med alla personens ägodelar utom just mordvapnet, ska jag bara dömas för rån då??? Jag kan ju alltid hävda att någon annan mördade honom efter jag rånade han eller
Min mening är att han ska dömas för samtliga brott som hör till gärningen dvs kidnappning, våldtäkt på barn och mord, nåt annat är oacceptabelt!!!!!
Annars är min tilltro till rättsystemet helt bortblåst..
Mvh// Johan