Om det var någon som såg en TLS med blåljus bakom sig...

955i

[Reklamplats uthyres]
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
En röd
Trist :( Samtidigt så får man väl slå ut dom 1800kr på alla dom gånger man eventuellt kört lite lite för fort (i ditt fall så tror jag naturligtvis att detta måste varit just första gången och ALDRIG kör för fort annars) :rolleyes:

Zpix --------------> :notme
 

ZpiX

"Bwäh! Raktframracing är ändå gay..."
Gick med
6 Mar 2003
Ort
North yard street, West Man Land
Hoj
Husaberg FS650 ´04, KTM 640 LC4 '02, Suzuki TL1000S '99, Aprilia RS250 '97
maverick_750rr, Blackninja: Skramla ihop till mina böter så lovar Jag att bilderna inte kommer i orätta händer...

*Moohahaha* <--- Elakt skratt
 

Blackninja

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Superfast
ZpiX skrev:
maverick_750rr, Blackninja: Skramla ihop till mina böter så lovar Jag att bilderna inte kommer i orätta händer...

*Moohahaha* <--- Elakt skratt

Mavve lovar att ge dig gratis glass, jag fixxar bira, resten av livet. :bow :bow :bow

Men vi vet att du phåtosjåpat alla bilder iallafall ;)
 

Felix

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
somewhere
Hoj
XR650R
145 gör att du förlorar kortet i 2 mån tror jag,
Du får höra av dig efter länsstyrelsens dom och berätta hur det gick.
 

Mavve

Ur-medlem sen 2002.
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stan - Hbg.
Hoj
MV Agusta F4RC, ZXR950R, ZXR750, ZXR400R
ZpiX skrev:
maverick_750rr, Blackninja: Skramla ihop till mina böter så lovar Jag att bilderna inte kommer i orätta händer...

*Moohahaha* <--- Elakt skratt

Kontonummer, Kontonummer, Kontonummer, Kontonummer, Kontonummer, Kontonummer, Kontonummer, Kontonummer, Kontonummer, Kontonummer, Kontonummer, Kontonummer, Kontonummer, Kontonummer, Kontonummer, Kontonummer, Kontonummer, Kontonummer, Kontonummer, Kontonummer, Kontonummer, Kontonummer, Kontonummer..................... så får du dem....... Vill inte att folk ska tycka att man e en idiot ju. :rolleyes:
Visa aldrig de nattbilder som finns på mig o rosaninja i bara långkalsonger :fakta

750RR
 

DwD

Med lem
Gick med
13 Mar 2003
Ort
Stockholm(Nacka)
Hoj
KTM 990 SMR 2010,XR400R-2004
Re: Re: Re: Om det var någon som såg en TLS med blåljus bakom sig...

Och om ni undrar över vad jag blev stoppad för så påstod polisen att jag hade framfört fordonet i 160km/h på 110 väg. Detta skrevs sedemera ner till 145km/h.

men vadå det är ju 35 för fort . åker inte kortet då?

man får väl typ köra 29 för fort på 110 väg utan att bli av me kortet?
 

UltraMarine

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm/Vasastan
Hoj
Inga märkvärdiga saker
Jo då ryker kortet MEN om man kan skriva ihop nåt trovärdigt till den länsstyrelse man ägs av så kan dom nöja sig med en varning.


Typ "Jag behöver mitt körkort då jag ska köra hjälpsändningar till långtbortistan i sommar" och så har man ett tjusigt intyg...
 

Pappsen

Big Dick club member
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Oslo/Karlstad
Hoj
KTM Duke - 01
Re: Re: Re: Om det var någon som såg en TLS med blåljus bakom sig...

ZpiX skrev:
Ja. Motorväg, nerdrevad TLS, packning och frysna fingrar... då drar man inte snuten... Man står sitt kast och stannar snällt och tar böterna.

Men men, har upptäckt ett par suspekta saker på min bot och ska se vad vi kan göra åt det. Återkommer med mer info när sådan finns.

Och om ni undrar över vad jag blev stoppad för så påstod polisen att jag hade framfört fordonet i 160km/h på 110 väg. Detta skrevs sedemera ner till 145km/h.

... och NEJ, kortet blev inte indraget. Skulle gå vidare till länsstyrelsen.


Tråkigt att meddela som nån annan gjort. Du kommer nog får ställa bågen en stund kompis. Över 30km/h för fort så tar de lappen, det sker inte på plats men man brukar ha 48 timmar på sig innan det blir indraget. jag har gjort detsamma fast med bil. Idag är jag rädd för att jag växlar istället för att bromsa. Nån som vet hur straff skillnaden är? kan ju alltid säga att man inte sett nån snut utan bara var ute och körde en tur!?

Du har ett enormt flyt om du klarat lappen, åk och köp en lott direkt i sånt fall, fast jag vekar :zpy

Kanske vet nån ett säkert sätt att se laserkontroller, vart de finns uppsatta alltså?
 

ZpiX

"Bwäh! Raktframracing är ändå gay..."
Gick med
6 Mar 2003
Ort
North yard street, West Man Land
Hoj
Husaberg FS650 ´04, KTM 640 LC4 '02, Suzuki TL1000S '99, Aprilia RS250 '97
Re: Re: Re: Re: Om det var någon som såg en TLS med blåljus bakom sig...

Pappsen skrev:
Tråkigt att meddela som nån annan gjort. Du kommer nog får ställa bågen en stund kompis. Över 30km/h för fort så tar de lappen, det sker inte på plats men man brukar ha 48 timmar på sig innan det blir indraget. jag har gjort detsamma fast med bil. Idag är jag rädd för att jag växlar istället för att bromsa. Nån som vet hur straff skillnaden är? kan ju alltid säga att man inte sett nån snut utan bara var ute och körde en tur!?

Du har ett enormt flyt om du klarat lappen, åk och köp en lott direkt i sånt fall, fast jag vekar :zpy

Kanske vet nån ett säkert sätt att se laserkontroller, vart de finns uppsatta alltså?

Jaja... jag vet att det var 5km/h över "körkortsgränsen". Men dom drog inte kortet på plats. Så ni blir inte av med mig än. ;)

Men men... jag är helt medveten med om vad konsekvenserna kan komma att bli av detta. Med största sannolikhet 2 månaders spärrtid. Inget jag motsätter mig heller. Det är så det är. Men så länge jag inte får "LÄMNA TILLBAKA KORTET DIN BLÅDÅRE"-brevet i lådan så kommer jag att vara där ute... och köra.

Kram på er alla!

Hälsningar:
"Mr. Det-skulle-ha-hänt-förr-eller-senare"
 

starclassic

Är du redan kvar?
Gick med
6 Mar 2003
Ort
U-Väsby
Hoj
Gsxr 1000 Indestructable 2 Unlimited Edition
App app app app.....inte bra alls.
Hoppas du klarar dig utan lappen en stund då....trist trist.
 
Nyheter
Boka provkörning under Start2Ride nu

Under helgen arrangerar mot...

Dags för 2024 års Start2Ride

Kommande helg arrangerar mo...

Härlig uppslutning på kortegen i Sydnärke!

Den traditionsenliga mc-kor...

Eldrivna Oruga Unitrack

Oruga Unitrack, en motorcyk...

Circuit de Barcelona-Catalunya storsatsar

Gran Premi de Catalunya Mot...

Lunchhälsning från Merzouga!

Bästa ökenguiden, Jordi Arc...

Rapport från Marocko: Dag 1

Vi bekantar oss med lokalin...

Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Top