Om det som inte får hända, händer

Bubbas

nähä, om man skulle...
Gick med
17 Mar 2005
Hoj
K 1300 Gin & Tonic
Ibland blir inte livet så som man tänkt sig. Det som inte får hända, inträffar ändå. Jag tänker främst på att döden kan lura bakom nästa sväng, oavsett om man kör mc, är på sitt arbete, eller bara hemma.

Testamente är ju inget det första man tänker på när man flyttar hemifrån, och och ofta förblir det även så- tills det är försent.

Varför inte sätta sig ner en kväll nu i vinter och tänka över sin situation om något skule hända. Man vill kanske sprida sin kvarlåtenskap på bästa sätt, framförallt om man inte har barn. Är man sambo kan det också finnas skäl att upprätta sk samboavtal som reglerar vad som ska ingå i en eventuell bodelning. Kanske vill man att ens sambo ska kunna bo kvar, eller åtminstone kunna klara sig ekonomiskt vid ens frånfälle.

Värt att fundera på.

Ha D!

Jag skrev testamente samma dag jag som jag började med mc-kortet.

Känns faktiskt skönt att ha det klart även fast jag är singel och även min mor tycker det känns bra att slippa böket som kan inträffa om det värsta händer.

Fanns det inget ställe på internet man kunde skriva det? Samt fylla i hur man ville ha begravning?

Om ni nu ändå är i sådana morbida tankar så lös även en livförsäkring så att era begravningskostnader i alla fall är täckta.
Man anger även förmånstagare på detta.

Är man singel utan barn så äver närmsta släktning.
Dock är jag osäker på om det är syskon eller föräldrar? :va
Hur räknas "halv"-syskon?

ja uchss ja :( döden kan komma närsom helst. Det är ett farligt intresse man har. När jag åkte med familjen till tunisien så tänkte jag ,nu kommer jag alldrig hem igen så jag sa till mina närmaste vänner att dom får ta varsin av mina hojar. Men som tur va så komm jag hem :) apropå ingenting.

ja uchss ja :( döden kan komma närsom helst. Det är ett farligt intresse man har. När jag åkte med familjen till tunisien så tänkte jag ,nu kommer jag alldrig hem igen så jag sa till mina närmaste vänner att dom får ta varsin av mina hojar. Men som tur va så komm jag hem :) apropå ingenting.

Hoho jag kan gissa att det hade blivit lite stridigheter dina vänner emellan om vem skulle få ZX6r'n och vem som fått Sachs-moppen!! :D :D

Kanske jobbiga och otäcka saker att ta ställning till och fundera över.... men så viktiga...

Last edited:
Hoho jag kan gissa att det hade blivit lite stridigheter dina vänner emellan om vem skulle få ZX6r'n och vem som fått Sachs-moppen!! :D :D

Haha ja :tummenupp nä men då hade jag en nsr 125cc också , så den rika kommpisen fick ta den och den lite fattigare zx6r en :D

/Tomas

um, testamente? det förutsätter väl att det blir nåt kvar när man dör? om man inte föddes med guldsked i mun lär alla resurser man man har ändå gått oavkortat till hojen, vilken i sin tur troligen är färdig för skroten.

+-0 så att säga, härligt att budgeten går ihop nån gång...

um, testamente? det förutsätter väl att det blir nåt kvar när man dör? om man inte föddes med guldsked i mun lär alla resurser man man har ändå gått oavkortat till hojen, vilken i sin tur troligen är färdig för skroten.

+-0 så att säga, härligt att budgeten går ihop nån gång...

Jag har livförsäkring som betalar ut en slant...

Jag tror att man kan få ut till 1½ miljon vid dödsfall..

Det är väl en del i mina ögon...

Men kom igen nu , nu får ni ta och rycka upp er lite, snart är det hojmässa och sen blir det vår innan vi hinner blinka.:yoparty

Klart man ska ha testamente..
Filickvännen får ärva det materiella och organen donerar man till sitt ex :D

Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back