OM backspeglar att ha eller inte ha

Suki

Darkside
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
3 St olika
Det där med ny lag ifrån Maj 2003 var inte helt rätt

EG= eget godkännande något som myndighter jobbar med....fråga mig inte vad det är men så heter det...

17 Juni 1999 kom förslaget upp om krav på backspeglar på Mc där innan har det bara gällt vissa 3-hjuliga fordon... Men detta kunde inte uppfyllas av vare sig konsumenter eller tillverkare så det gick tillbaka.....

Men i år från och med 16 Juni så är det lag på det men det gäller endast nyregistrerade motorcyklar...alltså skall du enligt trafikpolisen inte behöva det på din hoj du reggat in tidigare......än 16 juni 2003

allt ifrån

TRAFIKPOLISEN var FEL...det är krav på 2st backspeglar från och med 1999 års modell innan ner till 1985 är det vissa sikt krav bakåt......

Last edited:
Jag besiktigade min hoj i Torsdags med EN liten backspegel på styrändan(avsedd för cyklar).
INGA PROBLEM!!

Så min 01:a e ok då med andra ord?

nix

det är det inta alla efter 99 skall 2 st godkända ce märkta backspeglar........ Djävla påhitt....

Besiktningen ska man inte gå stenhårt efter... Jag har inga speglar alls, dom sade inte ett ljud om det. Ej heller brydde han sig om att cykeln inte var strypt, enda han klagade på var mina bakblinkers, men dom ska synas 5 meter bakom hojjen och det gör dom :)

*/ ?>
Nyheter
Snabbladdad ny 94-hästars elhoj

BBM Hiro – ett helt nyutvec...

KTM bryter med Kiska – så påverkas framtidens design

Efter flera decennier tills...

Ducati Formula 73 – retro och racing i perfekt harmoni

Retro möter racing – Ducati...

Voge DS 800 X Rally – Ny offroadhoj till 2026

Voge DS 800 X Rally är en n...

Harley-Davidson laddar upp med massor av kubik

Harley-Davidson fortsätter ...

KTM 790 Duke – ny generation på gång till 2027?

KTM:s mellanklassraket får ...

Nytt från Halvarssons: Mora V2

Halvarssons nya Mora V2 är ...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

BMW R 12 G/S – ännu bättre med Wunderlich

Tysk precision möter äkta G...

Back