Om avgasporten inte öpnnar tillräckligt, vad är då fel?

NSR_Martin

Vill man så kan man.
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
KTM 660 -04
Tjena

Halva avgasporten gick ju sönder för er som kommer ihåg, när jag fick ur skiten som låg o täppte i avgasröret så gick den som satan, mycket bättre än någonsin innan.... vilket borde bero på att avgasporten inte öppnar så mycket som den ska, right?

Är skönt och ha lite effekt vid 7 tusen varv när man ska köra lite längre ibland, jobbigt om man ligger i 70 och ska gasa sig upp med, då orkar den inte varva förbi 7..... Så får väll ta och fixxa den där avgasporten då :gnissla

Men, vill ju inte att den ska gå slött igen, så vad kan va fel? Har en teori om att det kan va vajrarna från servot som styr avgasporten, dom känns lite slappa, kan man spänna dom tro? Och isf, är det nått man kan göra själv utan problem?

Klart du kan göra det själv, enda som lär hända är att den kommer gå som en påse nötter om du gör fel.

bara att spänna,det enda som kan hända är att den går (väldigt lite sämre på låga varv)om du spänner för mkt

Kan den vara strypt i tändboxen/boxen som styr avgasporten så den inte öppnar fullt? Det är mycket skumma strypningar på tysksålda 125:or, finns info om hur man ostryper men det va på tyska när jag kollade (för ett par år sen :tungan )

Kolla så spåren inte är utslitna på axeln som går in eller på Ventilerna. Va det på min.. fick köpa nya sen gick det :tummenupp

Wärniss skrev:
Kolla så spåren inte är utslitna på axeln som går in eller på Ventilerna. Va det på min.. fick köpa nya sen gick det :tummenupp
Tack för tippset, ska kolla på det och höra vad dom säger på MC-firman....

Ett tips, spänn vajrarna så att dom har ett spel på ca 1,5mm, du kan oxo smörja vajrarna och även där avgasporten sitter. Ta loss, rengör och smörj. Sen e det bara att tuta o köra.

Nyheter
Motorsportsalongen i Örebro!

Jag tog en snabb avstickare...

Honda CB 1000 GT bjuder på sportig komfort

Det är ingen lätt uppgift H...

KTM: ”Det är helt klart vägen framåt.”

Rajiv Bajaj, 58, VD för den...

Framtidens hjälmar är här!

Bland finesserna finns ljus...

Öhlins, som under många år ...

Bridgestone lanserar nytt sportdäck

Bridgestone har presenterat...