Om att underhållsladda en MC

Jag har också haft väldigt goda erfarenheter av Biltemabatterier både i MC och bil. Men jag litar fortfarande mer på ett Yuasa än ett Biltema-batteri.

Är det bara jag som tycker att fordonsbatterier har blivit så mycket bättre? Tycker att förr var det oftare problem med batterier. Då var det inget konstigt att byta batteri i bilen eller hojen vart tredje år. Nu verkar de hålla i fem - tio år? Eller har jag bara blivit bättre på att ta hand om grejerna? :va
 
Min erfarenhet av batterier är att jag inte begriper speciellt mycket.

Originalbatteriet i R1an höll i 5år.
Behövde aldrig externladdas, kopplade aldrig ur, stod i kallgarage och varmkördes 3-4 ggr/vinter.

Inför 6e säsongen bytte jag bara för det borde vara dax...
Första Yuasa (från stor mc firma i sverige) tog ingen laddning alls.
Fick ett nytt som knappt höll den säsongen..
Köpte yuasa från engelsk firma som höll knappt två år..

Senaste tre säsongerna har jag kört biltemas lifepo4 utan några problem, hittills..

Båda XTna käkar alla fabrikat av batterier oavsett om de UH laddas eller ej.
Körde Yuasa i dem till att börja med men ett Hamron från Jula är det som hållt längst...?!
 
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning

I samband med MotoGP-racing...

Back
Top