Om att underhållsladda en MC

Jag har också haft väldigt goda erfarenheter av Biltemabatterier både i MC och bil. Men jag litar fortfarande mer på ett Yuasa än ett Biltema-batteri.

Är det bara jag som tycker att fordonsbatterier har blivit så mycket bättre? Tycker att förr var det oftare problem med batterier. Då var det inget konstigt att byta batteri i bilen eller hojen vart tredje år. Nu verkar de hålla i fem - tio år? Eller har jag bara blivit bättre på att ta hand om grejerna? :va
 
Min erfarenhet av batterier är att jag inte begriper speciellt mycket.

Originalbatteriet i R1an höll i 5år.
Behövde aldrig externladdas, kopplade aldrig ur, stod i kallgarage och varmkördes 3-4 ggr/vinter.

Inför 6e säsongen bytte jag bara för det borde vara dax...
Första Yuasa (från stor mc firma i sverige) tog ingen laddning alls.
Fick ett nytt som knappt höll den säsongen..
Köpte yuasa från engelsk firma som höll knappt två år..

Senaste tre säsongerna har jag kört biltemas lifepo4 utan några problem, hittills..

Båda XTna käkar alla fabrikat av batterier oavsett om de UH laddas eller ej.
Körde Yuasa i dem till att börja med men ett Hamron från Jula är det som hållt längst...?!
 
*/ ?>
Nyheter
Gotland Ring Bike Week 2026, Early Bird erbjudande!

Den 3-5 juli slår vi upp po...

Gotland Ring Bike Week 2026, early bird erbjudande!

Boka din plats på Gotland R...

Gotland Ring Bike Week 2026, early bird erbjudande!

Boka din plats på Gotland R...

Förarkurser på Nürburgring

Nu är datumen för båda föra...

Brembo presenterar TrackTribe

Brembo presenterar TrackTri...

21/12 är sista dagen beställning av Katalogen 2026

Stora Motorcykelkatalogen 2...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Back
Top