Omöjligt få besiktningstid!!!

Linda`n

Ny medlem
Gick med
8 Sep 2005
Hoj
Yamaha R6
Vad är detta...????
Ringde igår och skulle boka besiktning till hojjen, tänkte för mig själv ringer jag i god tid kan jag nog styra in tiden i slutet av månaden och samtidigt få en tid för service.!!!

Snacka om chock när första lediga tiden var 30 Juni :confused:
Närmaste besiktning i Bollnäs första lediga tid 28 Juli :confused:

VAD ÄR DETTA??? blir alldeles stum är det så här med motorcyklar?? Har aldrig besiktat tidigare så jag har dålig koll känner jag.

Men skall inte besiktningen kunna sätta in extra personal under försommaren så man kan få igång sina hojjar... Eller ??

Fler än jag som står med skägget i brevlådan?? :huvet

de brukar ha drive in bes. för hojar på de flesta platser väl? Bara åka dit och bes.

Linda`n skrev:
2137713 Vad är detta...????
Ringde igår och skulle boka besiktning till hojjen, tänkte för mig själv ringer jag i god tid kan jag nog styra in tiden i slutet av månaden och samtidigt få en tid för service.!!!

VAD ÄR DETTA??? blir alldeles stum är det så här med motorcyklar?? Har aldrig besiktat tidigare så jag har dålig koll känner jag.

Men skall inte besiktningen kunna sätta in extra personal under försommaren så man kan få igång sina hojjar... Eller ??

Kolla på nätet varje morron, det kommer in återbudstider! Lycka till!

Linda`n skrev:
2137713 Vad är detta...????

Boka i Edsbyn! då går den garanterat igenom också! :hihi

Som sagt kolla hela tiden
det kommer in tider hela tiden

drive-in rules :yoparty
synd att mitt bromsljus vibrerade sönder på väg till besiktningen sist, fick man en tvåa i huvet! :huvet
Gör om gör rätt!

Finns det ingen bilprovning som kör med öppet hus bara för mc i dina trakter??

Bilprovningen i rissne har öppet hus idag för mc. Bara åka dit o ställa sig i den jäääätte lååånga kön! :tungan

Vikket blir mitt fredags nöje idag!! O äta lite varmkorv o dricka läsk o kaffe! :banana

Men denna bilprovningen ligger i stockholms området, så d blir en bra sväng med hojjen isf, såg att du bodde i söderhamn... :rolleyes:

Men tipset att kolla på deras hemsida 1gång i timmen e väldigt bra annars! :)

Lycka Till!

Kolla i Ljusdal där borde du kunna få en tid. Har inte sett mycket hojjar eller bilar där på dagarna nu.

:yoparty

Jag lyckades hitta en besiktningstid i början av den här veckan och det var jag glad för. :yoparty

Nu slapp jag lasta hojen på en släpkärra och åka ner till uppsala för besiktning.

Men mitt tips är uppsala där fanns det ganska mycket tider i maj när jag letade tid. Det är ju en bit från söderhamn, men du slipper körförbud iaf.
Kolla sundsvall också. Större orter tycks ha fler tider.

Boka in nästa lediga tid på ort som du tycker är lite för långt bort men fortsätt att söka tider varje dag på olika orter så hittar du nog en återbudstid snart.

Men det är uruselt av Bilprovningen att de inte kan se till att ha tider så att alla hinner med att besiktiga i rätt månad. Det här kan inte vara första våren de märker att det är mycket motorcyklar som vill besiktigas. Dessutom tar de 260 spänn för tio minuters jobb. Och dessutom mage att vilja kräva mig på 180 spänn till. För 260 spänn borde man åtminstone kunna kräva att de som jobbar där kan vara lite trevliga och ha kundservice med det lär väl aldrig hända.

:kulspruta Bilprovningen :smasha

Eller boka i vädigt god tid så slipper du detta bekymmer.... :7peta

Eller om man har en granne som är chef för Södertälje stationen då är det också lugnt hehe :arsele

De va som fan...

Själv ringde jag igår och bokade...då fanns de ca 8 tider att välja på mellan 5-12 maj på dom runt Stockholm.

Tack för era tips!!!

Skall tilläggas att jag HAR körförbud redan, fick papper att jag skulle besikta innan 15 mars annars fick jag körförbud.....jo.jo :arsele 15 minus och ett ljuvt snötäcke!!!

Köpte hojen i början av augusti förra året och hade inte en tanke på besiktning, har jag varit smart har jag besiktat redan då. :fatta!

Last edited:
Lycka till på Drive in:en

Har 2 polare som åkte upp till trollhättan och var där kl 0710 (dom öppnar 0700) då var det fullt.

Det är väl som vanligt alla skall besiktiga bilar,husvagnar,husbilar,båtkärror,hoj osv samtidigt varje vår.

jag tänkte titta förbi rissne idag och undrar om jag borde sätta tillbaka originalburken och luftfilter. Hur noga är det med ljudnivån?

Magz skrev:
2137897 jag tänkte titta förbi rissne idag och undrar om jag borde sätta tillbaka originalburken och luftfilter. Hur noga är det med ljudnivån?

Olika,men med tanke på hur lång väntat det är på en tid......så är ju frågan om det är värt att chansa.

Linda`n skrev:
2137892 Tack för era tips!!!

Skall tilläggas att jag HAR körförbud redan, fick papper att jag skulle besikta innan 15 april annars fick jag körförbud.....jo.jo :arsele 15 minus och ett ljuvt snötäcke!!!

Köpte hojen i början av augusti förra året och hade inte en tanke på besiktning, har jag varit smart har jag besiktat redan då. :fatta!

Har kört med körförbud i två veckor fram tills igår då jag besiktigade. Tror det går på 600kr om polisen stannar en. Det enda problem som jag ser det är att försäkringsbolaget kanske inte blir så glada om det skulle hända något. Man får köra kortaste vägen till verkstad och till besiktning när man har körförbud. Ta på dig blåstället och kör till "verkstan"

Linda`n skrev:
2137892 Tack för era tips!!!

Skall tilläggas att jag HAR körförbud redan, fick papper att jag skulle besikta innan 15 mars annars fick jag körförbud.....jo.jo :arsele 15 minus och ett ljuvt snötäcke!!!

Kan man besiktiga mc´n "när man vill" dvs som linda skriver ovan, passa på att besiktiga redan på hösten fast det egentligen inte ska göras förrän till våren? För det funkar ju inte på bilar, då får man ju ändå åka och besiktiga under bilens besiktningsperiod.

Sen blir man ju iofs tvungen att besiktiga på hösten jämt efter det om man inte flyttar fram det en gång till.. Men det är ju ett annat problem..

Last edited:
Jag bokar aldrig tid för besiktning på några av mina fordon (bilar, släp, lastbilar, hoj etc) utan jag åker bara till bilprovningen och frågar snällt om de kan besiktiga fordonet åt mig någon gån under dagen. Har de inte tid direkt så lämnar jag den där och hämtar och betalar senare under dagen. Funkar klockrent.

*/ ?>
Nyheter
Nya idéer för tvåtaktsmotorn

Kawasaki har lämnat in en p...

Nya idéer för tvåtaktsmotorn

Kawasaki har lämnat in en p...

Custom Motor Show satsar på över 100.000 besökare

Custom Motor Show ställer ä...

Custom Motor Show satsar på över 100.000 besökare

Custom Motor Show ställer ä...

Gotland Ring Bike Week 2026, förlängt Early Bird erbjudande!

Den 3-5 juli slår vi upp po...

Gotland Ring Bike Week 2026, förlängt Early Bird erbjudande!

Boka din plats på Gotland R...

Gotland Ring Bike Week 2026, early bird erbjudande!

Boka din plats på Gotland R...

Förarkurser på Nürburgring

Nu är datumen för båda föra...

Brembo presenterar TrackTribe

Brembo presenterar TrackTri...

21/12 är sista dagen beställning av Katalogen 2026

Stora Motorcykelkatalogen 2...

Back