Omöjligt att komma in på en viss hemsida...

Slayer

Ny medlem
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
cbr1100, XR600
På min flickväns laptop är det stört omöjligt att komma åt en viss hemsida, alla andra funkar. Det är en gayig sida som heter www.marykay.se. När man försöker komma åt denna sida kommer man till något som heter bing.se och får genom denna en massa sökresultat som inte heller funkar.

Vad är det som är galet? Några ideér?

Rensa temp filerna (cache m,m) och försök igen, kan oxå prova att köra spybot eller adaware & se om du hittar nått skumt.

Testa via ip.
217.16.194.157
Om det fungerar så kan din DNS ha fått hicka. (eller någon udda inmatning i HOSTS filen)

Jag skulle misstänka spyware. Jag hade problem att komma åt min webmail för jobbet från hemdatorn och jag kom inte in på Media Portals Hemsida och kunde inte begripa vad det var som var problemet men efter att ha gjort en rensning med ett antispyware-program så funkade det.
Så testa att göra en fullständig sökning av virus och en fullständig sökning av spyware.

Tack alla för era förslag! :Bugar

Jag körde ad-aware, spybot samt scanning med Avast. Det fanns en del skaer som inte bör finnas på en frisk dator. Efter att detta tagits bort verkar problemet åtgärdat. Återigen tack för er hjälp :tummenupp

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT