Olyckstråden 2014 (endast rapportering)

Status
Ej öppen för fler svar.
Åkte förbi en brinnande hoj på E18 vid avfarten till Livgardet, var brandkår, ambulans och polis på plats. Såg inte föraren, och hojen kunde jag inte se vad det var heller. Hoppas föraren är okej.

E18 utanför Ikea Barkaby idag.

:-(

Bifogat

• bild.JPG
    bild.JPG
    802.1 KB · Visningar: 323
MC-olycka på vägen till jobbet.

Ulvsundavägen, strax efter Solvalla, i höjd med avfarten mot Rissne.

Nakenhoj, GSF, ER6, Bandit eller liknande omkull. Nyare Audi med stor buckla i passagerardörren stod intill.
Svårt att se hur föraren mådde, men ambulanspersonalen såg ut att arbeta lugnt så jag hoppas det inte är någon allvarlig skada på MC-föraren.

Ta det försiktigt där ute i trafiken.

Japp, detta var jag. Färdades på Huddingevägen söderut mellan Flemingsberg och Tullinge. Ser att det är lite tyngre trafik längre fram så jag rullar av på gasen, men jag ser att trafiken rör sig framåt. Ser någon lastbil som grejar med något på kontrollplatsen till höger, och jag tittar av självbevarelsedrift åt sidan i vad jag uppfattar vara kanske 2-3 sekunder. När jag tittar tillbaka står trafiken helt stilla och jag har en skåpbil kanske 5-15 meter framför mig. Jag bromsar instinktivt, hojen går upp på framhjulet, men hinner inte stanna och jag kör med framhjul och huvud före in i bilen framför.

Jag ligger nu 5 dagar senare fortfarande på sjukhuset med 3-4 frakturer i bäckenet men i övrigt frisk och glad! Kommer bli helt återställd men det kommer ta ett tag.

En jävla otur helt enkelt, men samtidigt en jävla tur att det inte gick värre! :näsblod

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!