Olyckstråden 2013 (endast rapportering)

Kvinna omkom i motorcykelolycka
Av SkD 28 APRIL 16.49

ÖNNEKÖP. En kvinna i 50-årsåldern omkom sedan hon och ytterligare en motorcyklist kolliderade med en personbil på söndagseftermiddagen.

Olyckan inträffade på väg 1065 i Önneköp utanför Hörby vid 15-tiden. Kvinnan avled senare på sjukhuset till följd av sina skador.
- Vi vet inte vad som har hänt, vi ska höra de inblandade och patrull på plats har hört vittnen, säger Nils Norling, polisens informatör.
Den andra mc-föraren fick även han föras till sjukhus, dock för lindrigare skador.
Vägen stängdes av i båda riktningarna i samband med olyckan.

http://www.skanskan.se/article/20130428/HORBY/130429373/1019/-/kvinna-omkom-i-motorcykelolycka

Dödsolycka i Horred – mc-förare avled under natten till lördag

Horred
En motorcyklist körde vid 21-tiden på fredagskvällen av vägen vid Hökhult på Helsjövägen, Horred.
Under natten avled han av skadorna.

Klockan 21.23 på fredagskvällen fick räddningstjänsten larm om att en motorcykel kört av vägen utanför Horred.

En man i 50-årsåldern, som inte är hemmahörande i Marks kommun, fördes till sjukhus med ambulanshelikopter.

Läs mer: Markbladet

Olycka södra infarten till älmhult på väg 23.

Till synes en MC olycka för en Honda Blackbird och en Nissan Micra verka vara de inblandade. möte ambulansen strax innan.

Publicerad 1 maj 2013

[h=1]Mc-olycka efter rödkörning[/h]En mc-förare misstänks för brott efter en olycka i Turingekorset.

[h=2]Relaterat[/h]

Vid halv sex på onsdagkvällen inträffade en trafikolycka mellan en motorcykel och en personbil i Turingekorset. Enligt uppgift från polisen ska olyckan ha berott på att mc-föraren, en man i 25-årsåldern, körde mot rött ljus. Mc-föraren fördes i ambulans till Södertälje sjukhus och är nu misstänkt för både vårdslöshet i trafik och olovlig körning

http://lt.se/nyheter/1.2061119-mc-olycka-efter-rodkorning

2013-05-05 22:23, Trafikolycka, personskada, Stockholm
St:Eriksgatan/Fleminggatan

En personbil och en motorcykel har kolliderat i korsningen. Polis och ambulans har varit på platsen.
Föraren av motorcykeln är förd i ambulans till sjukhus med allvarliga skador men vid medvetande. Båda fordonen har bärgats från platsen.

Polispatrullen upprättar en trafikmålsanteckning.

2013-05-05 22:23, Trafikolycka, personskada, Stockholm
St:Eriksgatan/Fleminggatan

En personbil och en motorcykel har kolliderat i korsningen. Polis och ambulans har varit på platsen.
Föraren av motorcykeln är förd i ambulans till sjukhus med allvarliga skador men vid medvetande. Båda fordonen har bärgats från platsen.

Polispatrullen upprättar en trafikmålsanteckning.

MC-föraren kolliderade frontalt med en bil från Bevakningstjänst. Jag tror båda kan ha haft grönt ljus men att bilen som skulle svänga vänster och hade väjningsplikt av någon anledning inte hörde/såg motorcykeln som kom i mötande körfält. Motorcykeln hade hög fart och ett högt varvtal och jag förutspådde olyckan utan att ha fri sikt mot korsningen. Sen hörde jag smällen.
Jag lämnade platsen när polisen kom.

MC-föraren kolliderade frontalt med en bil från Bevakningstjänst. Jag tror båda kan ha haft grönt ljus men att bilen som skulle svänga vänster och hade väjningsplikt av någon anledning inte hörde/såg motorcykeln som kom i mötande körfält. Motorcykeln hade hög fart och ett högt varvtal och jag förutspådde olyckan utan att ha fri sikt mot korsningen. Sen hörde jag smällen.
Jag lämnade platsen när polisen kom.

Ja, jag har en bekant som var på plats. MC:n ska tydligen ha kört in i sidan på väktarbilen.

Personskada, Halmstad 2013-05-08 11.16
Strax före åtta på morgonen var en personbil och motorcykel i en krock vid motorvägsavfarten till Växjövägen. Mc-föraren uppges ha skadat ryggen svårt.

Räddningsarbetet och röjning av platsen orsakade långa köer i morgontrafiken på Växjövägen och trafikanter uppmanades ta andra avfarter från motorvägen för att ta sig in till centrala Halmstad.

Krocken ska ha skett i en sådan hastighet att föraren till motorcykeln flög över bilen och landade på marken. Polisen uppger att mc-föraren ska ha skadat ryggen när denne slog i marken, initialt har skadan bedömts som svår. Polisen har inte kunnat få några uppgifter från motorcyklisten för att denne inte varit vid medvetande.

Vittnesuppgifter som kommit in till polisen har uppgett att bilen kommit från motorvägen. Där ska föraren ha framfört bilen i mycket höga hastigheter. Men bilden om vad som hänt är inte klar ännu då inte polisen hunnit höra alla sidor.

http://hallandsposten.se/nyheter/halmstad/1.2145571-motorcyklist-flog-over-bil

"MC-förare till sjukhus efter krock

På onsdagskvällen fick en motorcyklist föras till sjukhus sedan motorcykeln voltat i Bälinge utanför Uppsala

Olyckan inträffade klockan åtta på onsdagen, på länsväg 634 i höjd med Gysta. Föraren fördes till sjukhus i ambulans, men hur allvarligt personen skadats är ännu oklart.
"

http://www.unt.se/uppsala/mc-forare-till-sjukhus-efter-krock-2415754.aspx

Tjejen hörde precis av sig och sa att hon sett en MC-olycka inne i centrala Stockholm, vet inte exakt var tyvärr. Men tydligen en hojåkare som blev påkörd i sidan av personbil, gick inte jättefort men hon hann inte se hur det gick för piloten. Än så länge ingen länk till händelsen, men återkommer i ämnet om någon sådan dyker upp. Hoppas det gått bra.

Olycka på Lundbyleden nedanför Ramberget i Göteborg.
Bilist gör en förbjuden u-sväng och pjar av en motorcyklist.
Bilisten smiter från platsen men regnummer är taget av annan trafikant.
Finns ej rapporterat i media än.

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...