Olyckstråden 2010

• Thread starter Thread starter sportbike
  • Start date Start date
En motorcyklist blev påkörd av en bil vid Gröndal sent på torsdagseftermiddagen.

Motorcyklisten blev påkörd pÅ E4 i höjd med Gröndal vid 17.15 på torsdagen. Enligt Stockholmspolisen är det oklart om någon blivit skadad men det vänstra körfältet blockerades i samband med olyckan.
Källa

Enligt trafikrapporten på radio så var det 2 bilar och en hoj inblandade och hojförarn stod tydligen upp.

Lyset var på

Olycka i Falun:

"Det var vid niotiden som olyckan inträffade på Herrhagen i Falun. En motorcykel körde rätt in i sidan på en personbil. Två personer fanns på motorcykeln.

Enligt polisen ska personerna skadats allvarligt och fått rygg- och nackskador. Personbilens förare skadades inte.

Vad som orsakat olyckan var på torsdagskvällen oklart. Enligt polisen kan motorcykeln ha kört utan lyse när den körde in i personbilen. Polisen ska nu utreda olyckan vidare."

Källa: http://www.dt.se/nyheter/falun/article726443.ece
Det var jag som körde min pappas Triumph daytona 675 2007... Atomatlyse.. Anledningen till olyckan var att han inte såg mig för jag låg bakom en silvrig kombi.. Han släppte nämligen förbi den innan han gjorde sin u-sväng och korsade min väg....

MC olycka i Mölndal

En svår kollision mellan en lastbil och en motorcyklist inträffade vid Kållered i Mölndal i morse.

Mc-föraren uppges vara svårt skadad.

Olyckan inträffade på Gamla Riksvägen strax efter åtta-tiden. Ett vittne som såg kollisionen laramde SOS.

– Vi har flera polisbilar och ambulanser på plats, säger Björ Blixter, presstalesman på polisen Västra Götaland.

Det är oklart hur allvarligt skadade förarna är.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article7920136.ab

Hojåkare som kört omkull el krockat. Hanveden/Västerhaninge idag runt 17. Syrran min åkte förbi medans det var pådrag, kvar stod bara en trasig cykel när jag kom förbi en 20min senare...

Krasch i Malmö

http://www.sydsvenskan.se/malmo/article1299451/Mc-forare-till-sjukhus.html

Limhamn. En mc-förare körde omkull på Linnégatan i Limhamn strax efter klockan 18 på tisdagskvällen.
Mannen fick föras med ambulans till akuten på Sus i Malmö.

Enligt de första rapporterna därifrån verkade han inte ha blivit allvarligt skadad i olyckan. Men han hade ont i bröstet, ben och armar och skulle röntgas.

Polisen skickade både en patrull till olycksplatsen och en till sjukhuset där föraren tagits in för vård.

Nyheter
Idag inleds nationella potthålsveckan

I år äger Nationella Potthå...

Nationella Potthålsveckan 1-7 maj

Det är återigen dags för Na...

Motorcykelns Dag 3 maj

Den 3 maj är det Motorcykel...

Bilprovningen: Brister hos var fjärde motorcykel

Foto: Bilprovningen Våre...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

Bara två månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

En liten påminnelse om året...

2 månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

Nu är det bara två månader ...

Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Icons of British Originality

Åtta team från åtta länder ...

BMW presenterar R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Back