Olyckstråden 2010

• Thread starter Thread starter sportbike
  • Start date Start date
Ser ut som det är en kollega till mig. Det har lagts upp en minnessida över en 29-årig kille som omkom i en trafikolycka i Söndags. Han jobbade på vårt Linköpingskontor.
Han hette P***ik N****on.

Sorgligt att det ska behöva hända.

Kan bara bekräfta att det stämmer... Tyvärr.

Ung man avled efter mc-olycka
En mc-förare i tjugoårsåldern, hemmahörande i trakten, förolyckades strax innan klockan 19 på måndagskvällen på väg 24 i närheten av korsningen till gamla E4:an i Västra Spång.

---------------------------------------------------------------------

ÖRKELLJUNGA. Mannen ska ha varit ensam på motorcykeln vid olyckstillfället.

Polis och räddningstjänst var omgående på plats, men mannens liv gick inte att rädda.

– Han avled på platsen, säger Leif Nilsson, vakthavande befäl på Helsingborgspolisen.

Mannen fördes till Helsingborgs lasarett. Några närmare omständigheter om hur olyckan ska ha skett var inte känt på måndagskvällen.

Källa http://hd.se/orkelljunga/2010/09/27/mc-olycka-pa-e4-vid-skaneporten/

http://na.se/nyheter/2.2503/1.965476-motorcyklist-kraschade-pa-vag-som-inte-oppnats

Hoppas förar mår bra igen.

Där har jag kör många gånger med cross men nu finns vägräcke sen dike är farlig än vad du trodd pga dike är gjort av fin sand och i vissa regn dagar blir den som kvicksand, jag har kört fast där en gång med cross och hjul ligger under sand det gör riktig ont sen fick jag en tanke om vad hände en bil for 90kmh i dike hmm intressant.

http://na.se/nyheter/2.2503/1.965476-motorcyklist-kraschade-pa-vag-som-inte-oppnats

Hoppas förar mår bra igen.

Där har jag kör många gånger med cross men nu finns vägräcke sen dike är farlig än vad du trodd pga dike är gjort av fin sand och i vissa regn dagar blir den som kvicksand, jag har kört fast där en gång med cross och hjul ligger under sand det gör riktig ont sen fick jag en tanke om vad hände en bil for 90kmh i dike hmm intressant.

????? Killen bombade på den nya, icke öppnade vägen och missade bommen i slutet av vägen. Bromsspåren var 80m och cykeln fortsatte ytterligare 60m efter kraschen. Det har inget med sand i nått dike att göra.
Han fick arm och benbrott men slapp intensiven i alla fall, enl. lokalradion.

Olycka i centrala Örebro idag.
http://na.se/nyheter/2.2503/1.966575-olycka-med-mc-och-fotgangare

Åkte förbi och såg att det var en customhoj som manglat en cyklist som förmodligen trodde han var odödlig. (Vanligt i den här sta'n) Cyklisten hade troligen korsat en huvudled utan att ta notis om trafiken på gatan. Detta "Jag är cyklist, jag åker först överallt" beteende brukar skörda offer.

Åkte förbi och såg att det var en customhoj som manglat en cyklist som förmodligen trodde han var odödlig. (Vanligt i den här sta'n) Cyklisten hade troligen korsat en huvudled utan att ta notis om trafiken på gatan. Detta "Jag är cyklist, jag åker först överallt" beteende brukar skörda offer.

Ja Örebro är ju helt makalöst vad gäller cyklister. Rätt ut bara :huvet

Som jag trodde........
Uppdaterat.
http://na.se/nyheter/2.2503/1.966575-mc-forare-och-cyklist-krockade

Motorcyklist skadad i krock på Söder
Stockholm 01 okt 09:51
En motorcyklist skadades i en kollision med en bil på Södermalm på fredagsmorgonen.

Vid 08.30-tiden på morgonen kolliderade en motorcykel och en personbil där Söder Mälarstrand möter Pålsundsbacken vid Hornstull. Enligt Stockholmspolisen blev motorcykelföraren skadad och fördes till sjukhus. Personen var vid medvetande när ambulansen kom.

Mc-förare svårt skadad efter singelolycka
En mc-förare på en sportmotorcykel kraschade vid 18.40-tiden i hög hastighet i Veddesta nordväst om Stockholm.

Mannen fördes till sjukhus med svåra skador i bålen. Hans tillstånd ska dock inte vara livshotande.

Olyckan skedde i korsningen Girovägen-Veddestavägen i Veddesta som ligger i Järfälla kommun.

Enligt polisen ägde inte den skadade mannen motorcykeln utan hade lånat den av en kompis som precis köpt den.

– Han skulle bara testköra den och hade ingen hjälm på sig. Men han kunde inte riktigt hantera den och bromsade för hårt så bakhjulet låste sig vilket gjorde att han fick punktering, säger Peter Eriksson, vakthavande befäl på norrortspolisen.

Punkteringen gjorde att föraren gick omkull och gled rakt in i en lykstolpe.

– Han böjde lykstolpen med sin kropp så det måste varit en rejäl smäll. Enligt patrullen som var på plats blödde han väldigt mycket men var ändå talbar och vid medvetande, säger Peter Eriksson.

Han konstaterar att föraren hade tur i oturen som lyckades klara sig från att slå i sitt oskyddade huvud. Dock blev det stora skador på motorcykeln - som enligt uppgift inte hunnit försäkras av den nyblivna ägaren.

Motorcyklist skadad i krock på Söder
Stockholm 01 okt 09:51
En motorcyklist skadades i en kollision med en bil på Södermalm på fredagsmorgonen.

Vid 08.30-tiden på morgonen kolliderade en motorcykel och en personbil där Söder Mälarstrand möter Pålsundsbacken vid Hornstull. Enligt Stockholmspolisen blev motorcykelföraren skadad och fördes till sjukhus. Personen var vid medvetande när ambulansen kom.

Jag kom hem från akuten igår kväll och mår riktigt bra för att ha kört in i sidan på en taxi i 50km/h, inga brutna ben utan bara rejält blåslagen på högersidan :D

Hela historien kommer senare då jag har djävulskt ont i armen och det går så sakta att skriva

//Tapper

Mc-förare svårt skadad efter singelolycka
En mc-förare på en sportmotorcykel kraschade vid 18.40-tiden i hög hastighet i Veddesta nordväst om Stockholm.

Mannen fördes till sjukhus med svåra skador i bålen. Hans tillstånd ska dock inte vara livshotande.

Olyckan skedde i korsningen Girovägen-Veddestavägen i Veddesta som ligger i Järfälla kommun.

Enligt polisen ägde inte den skadade mannen motorcykeln utan hade lånat den av en kompis som precis köpt den.

– Han skulle bara testköra den och hade ingen hjälm på sig. Men han kunde inte riktigt hantera den och bromsade för hårt så bakhjulet låste sig vilket gjorde att han fick punktering, säger Peter Eriksson, vakthavande befäl på norrortspolisen.

Punkteringen gjorde att föraren gick omkull och gled rakt in i en lykstolpe.

– Han böjde lykstolpen med sin kropp så det måste varit en rejäl smäll. Enligt patrullen som var på plats blödde han väldigt mycket men var ändå talbar och vid medvetande, säger Peter Eriksson.

Han konstaterar att föraren hade tur i oturen som lyckades klara sig från att slå i sitt oskyddade huvud. Dock blev det stora skador på motorcykeln - som enligt uppgift inte hunnit försäkras av den nyblivna ägaren.

Källa ?

För detta låter mer som en historia, det kan väl inte vara någon som e så puckad som både föraren & ägaren i detta fallet ?

Uppvidinge: En person omkom i mc-olyckan
2010-10-03 14:51 | Skrivet av Uffe
Riksnyheter

Uppdatering: En person omkom vid förmiddagens motorcykelolycka utanför Lenhovda. Ytterligare en person skadades allvarligt men inte livshotande vid olyckan.

Källa: Wighsnews.se

Sitter på bussen in mot Slussen från Nacka och det har inträffat en olycka vid londonviadukten. Ser ut att ha gått riktigt illa. All trafik in mot stan leds in via söder. Hoppas det inte är någon härifrån.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article7909479.ab

Allvarligt skadad efter olycka i Stockholm
En motorcykelförare ådrog sig allvarliga skador efter att ha krockat med en parkerad polisbil vid korsningen Folkungagatan/Tegelviksvägen på Södermalm i Stockholm.

Polisbilen var tom när olyckan skedde: Poliserna hade stigit ur för att genomföra nykterhetskontroller.

Den skadade föraren, en man, hämtades av ambulans och fördes till sjukhus.

Larmet kom till polisens ledningscentral vid 11.40.

Nyheter
Bilprovningen: Motorcyklar överlag i gott skick

Foto: Bilprovningen Nu ä...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman, Transpo...

Idag inleds nationella potthålsveckan

I år äger Nationella Potthå...

Nationella Potthålsveckan 1-7 maj

Det är återigen dags för Na...

Motorcykelns Dag 3 maj

Den 3 maj är det Motorcykel...

Bilprovningen: Brister hos var fjärde motorcykel

Foto: Bilprovningen Våre...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

Bara två månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

En liten påminnelse om året...

2 månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

Nu är det bara två månader ...

Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Back