Olyckstråden 2009

Status
Ej öppen för fler svar.

Pat

Ny medlem
Gick med
21 Jan 2009
Ort
Stockholm
Hoj
BMW F800GS -09,KTM 300 EXC Sixdays -09
Det var jag det, 8 juli.
Utskriven för ca 2 veckor sedan.

En jävligt hård olycka men man lever inu.

Mvh

åh fan, du fick ligga kvar länge! jag körde in i en bil i 70 km/h 6:e juli och flög som en jävla vindsnurra 25 m och landa mitt på vägen med huvud och rygg först, fick 10 frakturer, en punkterad lunga, skadad handled samt jack och sår på smalbenen. jag var ute ur sjukhuset 8:e juli redan. efter två nätter alltså, jävligt skönt, höll på å få panik på sjukan. men mina skador spökar än, har bl.a. handoperation 21 jan, en fraktur sedan olyckan som de missat. :/

men grattis till överlevnaden! :tummenupp
 

Martin H

Ny medlem
Gick med
14 Jul 2007
Ort
I byn
Hoj
det blev brinnande mos
åh fan, du fick ligga kvar länge! jag körde in i en bil i 70 km/h 6:e juli och flög som en jävla vindsnurra 25 m och landa mitt på vägen med huvud och rygg först, fick 10 frakturer, en punkterad lunga, skadad handled samt jack och sår på smalbenen. jag var ute ur sjukhuset 8:e juli redan. efter två nätter alltså, jävligt skönt, höll på å få panik på sjukan. men mina skador spökar än, har bl.a. handoperation 21 jan, en fraktur sedan olyckan som de missat. :/

men grattis till överlevnaden! :tummenupp

Tackar.
Jo de blev intensiven i ca 2 veckor (ett par gånger i respirator).
Sen sjukan ett bra tag o sen direkt till rehab sjukhus.
Håller med dig med paniken att ligga på sjukhus - e så satans tråkigt.
Speciellt om man inte kan röra sig alls nästan.
Klara ryggen o skalle :tummenupp
Flög rakt in i en buss så det tog stopp = allt annat gick av istället.
Också invärtes skador såklart.

Men de va billigt för att få fortsätta leva tycker jag.

Mvh
 

Pat

Ny medlem
Gick med
21 Jan 2009
Ort
Stockholm
Hoj
BMW F800GS -09,KTM 300 EXC Sixdays -09
Tackar.
Jo de blev intensiven i ca 2 veckor (ett par gånger i respirator).
Sen sjukan ett bra tag o sen direkt till rehab sjukhus.
Håller med dig med paniken att ligga på sjukhus - e så satans tråkigt.
Speciellt om man inte kan röra sig alls nästan.
Klara ryggen o skalle :tummenupp
Flög rakt in i en buss så det tog stopp = allt annat gick av istället.
Också invärtes skador såklart.

Men de va billigt för att få fortsätta leva tycker jag.

Mvh

åh fan, låter ju inte alls bra. blir det några bestående men då?
 

Martin H

Ny medlem
Gick med
14 Jul 2007
Ort
I byn
Hoj
det blev brinnande mos
åh fan, låter ju inte alls bra. blir det några bestående men då?

Vi får se, är för tidigt att säga men läkarna menar att man nog blir återställd med vissa besvär eventuellt.
Mycket skruvar,plattor,skenor och märgspik(rör inne i benet).

Med ett gott humör och vilja att kämpa så tar man sig tillbax igen.
Kräver ett starkt psyke o en massa sjukgymnastik.
Man ska ju bland annat lära sig o gå igen på ett bra sätt.

Kommer att köra hoj igen så fort kroppen tillåter det :tummenupp

Hoppas det blir bra för dig med:yoparty


Mvh
 

Pat

Ny medlem
Gick med
21 Jan 2009
Ort
Stockholm
Hoj
BMW F800GS -09,KTM 300 EXC Sixdays -09
Vi får se, är för tidigt att säga men läkarna menar att man nog blir återställd med vissa besvär eventuellt.
Mycket skruvar,plattor,skenor och märgspik(rör inne i benet).

Med ett gott humör och vilja att kämpa så tar man sig tillbax igen.
Kräver ett starkt psyke o en massa sjukgymnastik.
Man ska ju bland annat lära sig o gå igen på ett bra sätt.

Kommer att köra hoj igen så fort kroppen tillåter det :tummenupp

Hoppas det blir bra för dig med:yoparty


Mvh

åh fan, låter som att du råkade bra mycket värre ut än vad jag gjorde. gångproblem alltså? fy fan, trist! lycka till som fan! men mig blir det nog bara bra, hoppas på att båtbensoperationen och rekonstruktionen av båtbenet blir bra så jag kan lämna hela det här kapitlet bakom sig!

men ja, jag köpte ny hoj efter bara en månad, kunde knappt köra skiten utan smärtor haha, så jävla envis man är alltså! ses på vägarna! :tummenupp
 

leica

Ny medlem
Gick med
9 Oct 2008
Ort
Malmö
Hoj
tjejhoj moppe edition

malerasjon

Ny medlem
Gick med
8 Jun 2008
Ort
Växjö
Hoj
Suzuki LTZ 400 -06
MC-förare svårt skadad
UPPVIDINGE i går 08:50 | Uppdaterad i dag 08:37 www.smp.se

En man skadades svårt när han körde omkull med sin motorcykel utanför Alstermo.

Olyckan inräffade strax före klockan 17 på fredagen. Enligt polisen körde mannen omkull på en isfläck. Den skadade fördes i ambulans till lsarettet i Växjö men transporterades senare till Lunds lasarett. Mc-förarens skador bedöms som mycket allvarliga.

Tänkte bara svara på denna, då det handlar om mig. Är relativt välbehållen och rehabliteringen har gått snabbt. Bröt ryggen (Th5-6) i samband med lite grusbus på vägarna hemikring och är numera förlamad från bröstkorgen och neråt. Är sedan i somras självständig och jobbar 50% på mitt gamla jobb med samma uppgifter, men tänker snart gå upp på 75% är tanken.
Full mundering och ryggskydd, men de hjälpte inte hela vägen. Lever dock idag ett helt OK liv, men visst är de surt bitvis...men har skapat några substitut till det gamla iaf.....dock på 4-hjul, men de är skoj det med:)

435_53306681.jpg


Kör försiktigt å ha skoj:)

MVH
Jon Holm
 

Therése_L

Guest
Tänkte bara svara på denna, då det handlar om mig. Är relativt välbehållen och rehabliteringen har gått snabbt. Bröt ryggen (Th5-6) i samband med lite grusbus på vägarna hemikring och är numera förlamad från bröstkorgen och neråt. Är sedan i somras självständig och jobbar 50% på mitt gamla jobb med samma uppgifter, men tänker snart gå upp på 75% är tanken.
Full mundering och ryggskydd, men de hjälpte inte hela vägen. Lever dock idag ett helt OK liv, men visst är de surt bitvis...men har skapat några substitut till det gamla iaf.....dock på 4-hjul, men de är skoj det med:)

Kör försiktigt å ha skoj:)

MVH
Jon Holm


Kul att se att du är så stark mentalt! Även om jag inte känner dig värmer det ändå hela kroppen när man hör att du lever vidare och inte sitter i ett hörn och tycker synd om dig själv, all respekt! :Bugar
 

WEST

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Apr 2006
Ort
Katrineholm
Hoj
Honda Gold Wing 1500/6 89
Tänkte bara svara på denna, då det handlar om mig. Är relativt välbehållen och rehabliteringen har gått snabbt. Bröt ryggen (Th5-6) i samband med lite grusbus på vägarna hemikring och är numera förlamad från bröstkorgen och neråt. Är sedan i somras självständig och jobbar 50% på mitt gamla jobb med samma uppgifter, men tänker snart gå upp på 75% är tanken.
Full mundering och ryggskydd, men de hjälpte inte hela vägen. Lever dock idag ett helt OK liv, men visst är de surt bitvis...men har skapat några substitut till det gamla iaf.....dock på 4-hjul, men de är skoj det med:)

435_53306681.jpg


Kör försiktigt å ha skoj:)

MVH
Jon Holm

Kul att se , fyrhjuling är ju kul också. Var själv illa ute i somras när jag vurpade.

Bra jobbat. :tummenupp
 

Couglin

Doctor
Gick med
5 Jun 2005
Ort
JÖNKÖPING
Hoj
R1-99 Tidigare hojar:Yamaha YZFR1 3 st, Cbr900rr 3-4 st, FZR 1000, ZX9R, Ducati 900ssie 2 st, Ducati 900ss, Yamaha R6, kawazaki gpz, Honda VFR, med flera!
Tänkte bara svara på denna, då det handlar om mig. Är relativt välbehållen och rehabliteringen har gått snabbt. Bröt ryggen (Th5-6) i samband med lite grusbus på vägarna hemikring och är numera förlamad från bröstkorgen och neråt. Är sedan i somras självständig och jobbar 50% på mitt gamla jobb med samma uppgifter, men tänker snart gå upp på 75% är tanken.
Full mundering och ryggskydd, men de hjälpte inte hela vägen. Lever dock idag ett helt OK liv, men visst är de surt bitvis...men har skapat några substitut till det gamla iaf.....dock på 4-hjul, men de är skoj det med:)

435_53306681.jpg


Kör försiktigt å ha skoj:)

MVH
Jon Holm


Är imponerad av sådana som du, som inte ger upp!
Helrätt, men orättvist då du ändå haft skydd!
Ha det bra! :tummenupp
 

adde78

Ny medlem
Gick med
24 Sep 2005
Ort
Hägerstensåsen/telefonplan
Hoj
1000 k5 Såld, zx10r års 09.
Tänkte bara svara på denna, då det handlar om mig. Är relativt välbehållen och rehabliteringen har gått snabbt. Bröt ryggen (Th5-6) i samband med lite grusbus på vägarna hemikring och är numera förlamad från bröstkorgen och neråt. Är sedan i somras självständig och jobbar 50% på mitt gamla jobb med samma uppgifter, men tänker snart gå upp på 75% är tanken.
Full mundering och ryggskydd, men de hjälpte inte hela vägen. Lever dock idag ett helt OK liv, men visst är de surt bitvis...men har skapat några substitut till det gamla iaf.....dock på 4-hjul, men de är skoj det med:)

435_53306681.jpg


Kör försiktigt å ha skoj:)

MVH
Jon Holm

Tummen upp till dig. :tummenupp:yoparty:yoparty
 

malerasjon

Ny medlem
Gick med
8 Jun 2008
Ort
Växjö
Hoj
Suzuki LTZ 400 -06
Tackar tackar för de värmande orden!

Har precis beställt crossdäck till Sukkan så i helgen blir de ut på isarna å se hur de går! Hoppas på lagom grepp så man kommer fram och kan sladda, men inte för bra så man kastas av:)

För de som är intresseade så började jag skriva dagbok/blogg efter olyckan och kan där följa mig från dag 1 till nutid.

Ni finner den på http://jonholm.blogg.se

MVH
Jon
 

peppureikä

Guest
Tänkte bara svara på denna, då det handlar om mig. Är relativt välbehållen och rehabliteringen har gått snabbt. Bröt ryggen (Th5-6) i samband med lite grusbus på vägarna hemikring och är numera förlamad från bröstkorgen och neråt. Är sedan i somras självständig och jobbar 50% på mitt gamla jobb med samma uppgifter, men tänker snart gå upp på 75% är tanken.
Full mundering och ryggskydd, men de hjälpte inte hela vägen. Lever dock idag ett helt OK liv, men visst är de surt bitvis...men har skapat några substitut till det gamla iaf.....dock på 4-hjul, men de är skoj det med:)

435_53306681.jpg


Kör försiktigt å ha skoj:)

MVH
Jon Holm
:tummenupp:Bugar:Bugar
 

Slowroller

Skrämmer små barn
Gick med
9 Jun 2009
Ort
Helsingborg
Hoj
Näe
Tackar tackar för de värmande orden!

Har precis beställt crossdäck till Sukkan så i helgen blir de ut på isarna å se hur de går! Hoppas på lagom grepp så man kommer fram och kan sladda, men inte för bra så man kastas av:)

För de som är intresseade så började jag skriva dagbok/blogg efter olyckan och kan där följa mig från dag 1 till nutid.

Ni finner den på http://jonholm.blogg.se

MVH
Jon

Keep it up!! Det verkar som att det blir lättare om man, trots sin situation, behåller sitt sinne för humor. Spännande, tankeväckande OCH rolig läsning. :tummenupp
 

Hudik

Guest
Motorcykel påkörd av bilist i Järfälla

En motorcykel blev på tisdagseftermiddagen påkörd av en bilist på Dackevägen-Vasavägen i Järfälla.

Polis och ambulans är på väg fram. Larmet inkom vid 14.10-tiden.

Källa: www.blåljus.se
 
Last edited:

pbas

Gammal men stel...
Gick med
17 May 2007
Ort
Tullinge
Hoj
RSV4 F, Tuono 08
Swedie: nu får du skapa en tråd för 2010, tyvärr..

Motorcykel påkörd av bilist i Järfälla

En motorcykel blev på tisdagseftermiddagen påkörd av en bilist på Dackevägen-Vasavägen i Järfälla.

Polis och ambulans är på väg fram. Larmet inkom vid 14.10-tiden.

Källa: www.blåljus.se
Mopedist, inte MC
 
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Custom Bike Show imorgon!

Portarna till campingen är ...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Prövotid på AM-körkortet införs

En ändring i körkortslagen ...

2025 års motocrossmodeller från Husqvarna

Husqvarna Motorcycles har p...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Återträff för deltagarna på Carlbarks Spanienresor!

Carlbarks motor arrangerar ...

”Vårservice”!

Ibland hinner man inte rikt...

KTM 990 RC R på väg

KTM har presenterat prototy...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

Top