Olyckstråden 2009

Status
Ej öppen för fler svar.

johanssonsan

Ny medlem
Gick med
9 Dec 2005
Ort
Märsta
Hoj
Pegaso 650
Sundsvall: Passagerare föll av mc

På eftermiddagen skadades en kvinnlig passagerare på en motorcykel då hon föll av vid påfarten till E4 i Skönsberg. Kvinnan var vid medvetande då hon fördes med ambulans till sjukhuset.
Publicerad av
Teija, 2009-06-13 17:58:08
 

siNus

Medlem
Gick med
14 Sep 2008
Ort
Sundsvall
Hoj
-08 Honda CBR1000RR
Sundsvall: Passagerare föll av mc

På eftermiddagen skadades en kvinnlig passagerare på en motorcykel då hon föll av vid påfarten till E4 i Skönsberg. Kvinnan var vid medvetande då hon fördes med ambulans till sjukhuset.
Publicerad av
Teija, 2009-06-13 17:58:08

Jo, det var vi det. Premiärtur på motorcykel för min 19:åriga lillasyster. Vi är tacksamma för att allt gick så oerhört bra trots allt. Det hela hade kunnat gå så oerhört mycket värre. Ingenting brutet. Riktiga skydd, tack och lov. Stukad handled, mörbultad och chockad. Hon fick hon en rejäl genomgång och kontroll på sjukhuset innan hemresa. :Bugar

Stort tack ska utdelas till både första bakomvarande bilist (som tydligen sett sedan en bit tidigare i kurvan att hon verkade ha halkat allt för långt bak på den lilla sittdynan - vilket ledde till att hon slutligen tappade sittfästet) samt Audin med civil ambulanspersonal som även kom på plats strax efter.
 

morsan

Grinig gråhårig käring
Gick med
6 Sep 2006
Ort
Älvdalen
Hoj
Honda FT 500
Norrköping: Trafikolycka
En trafikolycka har inträffat mellan en personbil och en motorcykel i närheten av Atriumhusen i Norrköping. Ambulans samt brandkår är på väg till platsen.
Publicerad av Uffe, 2009-06-14 10:03:01 WighsNews
 

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Ort
...på taket
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
Nu är det för många som krachar.
http://na.se/nyheter/1.480275

Apropå detta. När jag ser en MC-förare som leder sin hoj längs vägen brukar jag alltid vända om och stanna och kolla läget, senast förra veckan. Man kan aldrig veta om det är ett vurpat ambulansfall som i chocktillstånd leder sin motorcykel.
 
Last edited:

Hudik

Guest
nwt.se › Säffle
Publicerad: I dag: 16:16


Trafikolycka i Långserud

LÅNGSERUD
En trafikolycka har inträffat på E 18 vid Långserud i riktning mot Årjäng.
Olyckan har inträffat mellan Rudsbyn och Långserud. En motorcykel och en personbil ska vara inblandade. Det finns risk för stillastående trafik.

Uppdatering:

Kvinna skadad i trafikolycka
LÅNGSERUD
En kvinna fick på söndagseftermiddagen föras till Centralsjukhuset i Karlstad med ett befarat benbrott, efter en olycka på E 18 vid Långserud.
Enligt polisen var det en mc och en personbil som kolliderade i samband med att bilen skulle göra en vänstersväng.
 
Last edited:

Orcid

Pure Madness!
Gick med
12 Jul 2008
Ort
Kga
Hoj
min:ER 5 -99, makens:GPZ1100 -96
Örebro 13 juli 2009:

"ÖREBRO En man fick vid 10-tiden i lördags ett kast på sin motorcykel och slungades in i en lyktstolpe vid Glanshammarsvägen. Han fördes till USÖ, men hans liv gick inte att rädda.

Olyckan inträffade i närheten av den vändplats som finns för bussar på Glanshammarsvägen. Mannen, som är född -55, fick av okänd anledning ett kast på sin motorcykel, körde in i en trottoarkant och slungades rakt in i en lyktstolpe. Ambulans förde mannen till USÖ, där han senare avled. Hastighetsbegränsningen på den delen av vägen där olyckan inträffade är 50 km/h, men hur snabbt mannen kört är ännu inte fastställt. Polisen har förhört ett vittne, en busschaufför som satt i sin buss vid vändplanen. Vilka uppgifter som framkommit vid förhöret är oklart."

http://karlskoga-kuriren.se/nyheter/lanet/1.481083
 

Corpze

Driftare
Gick med
26 Sep 2006
Ort
Arvika
Hoj
Kawasaki Z750
nwt.se › Säffle
Publicerad: I dag: 16:16


Trafikolycka i Långserud

LÅNGSERUD
En trafikolycka har inträffat på E 18 vid Långserud i riktning mot Årjäng.
Olyckan har inträffat mellan Rudsbyn och Långserud. En motorcykel och en personbil ska vara inblandade. Det finns risk för stillastående trafik.

Uppdatering:

Kvinna skadad i trafikolycka
LÅNGSERUD
En kvinna fick på söndagseftermiddagen föras till Centralsjukhuset i Karlstad med ett befarat benbrott, efter en olycka på E 18 vid Långserud.
Enligt polisen var det en mc och en personbil som kolliderade i samband med att bilen skulle göra en vänstersväng.

Herregud va folk krockar på långserrövägen :(
Ni som åker den vägen, ta det lugnt! många luriga korsningar och tungt trafikerad!
 

Poke

"gnnnZZ%?!§*>^ &lt ;£
Gick med
12 Feb 2004
Ort
Norrort
Hoj
Bandit 1200s -99/såld, trampcykel :-(
Från Aftonbladet:
En motorcyklist omkom på måndagskvällen i en olycka på Götaleden i centrala Göteborg.

Enligt räddningstjänsten hade mc-föraren krockat med en personbil. Hur det gick till var på kvällen oklart. Mc-föraren fördes till sjukhus, men avled av sina skador, uppger polisen i Västra Götaland
 
Last edited:

FJ1200

f.d. Handledare
Gick med
20 Jan 2007
Ort
Örebro
Hoj
Ducati MS 1100S
Örebro:

En singelolycka med mc inträffade under lördagen, olyckan inträffade på Glanshammarsvägen i Örebro. Föraren av motorcykeln som var född 1955 har av okänd anledning kört av vägen och sedan kolliderat med en stolpe. Enligt Polisen har mannen avlidit av de skador han fick i samband med olyckan.

Lite uppdatering: Det var föraren av en större scooter som omkom. Han vinglade till och körde in i trottoarkanten, for av scootern och träffade en lyktstolpe med axeln. Han hade svag puls och avled sedan. Kan ha varit sjukdomsfall.
 

Nailer

Surgubbe
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Älvsjö
Hoj
Ducati 900SS
2009-06-16 08:13, Trafikolycka, personskada, Stockholm
Munkbroleden

Passerade där ca 8:30, minibuss som stod tvärs över vägen med en Motard/offroad fastkilad under långsidan. Det är ett rödljus precis innan, såg ut som att bilen försökt en vänstersväng och hojföraren inte hunnit stanna :(

Ambulansen var kvar när jag passerade, såg dock inte hur det kan ha gått för föraren. Fruktansvärt mycket trafik i Stockholm just nu och många vägarbeten och omdirigeringar, allt går långsamt, man blir varm, trött och förbannad så försök ta det lungt, lätt att göra felbedömningar.

Mvh
Micke
 

Håkan och Madde

Guest
Mc-olycka på E20
Södermanland 16 jun 09:48

En mc-förare fick föras till sjukhus efter en singelolycka på E20 i höjd med Björkhem utanför Mariefred vid 07-tiden på tisdagsmorgonen, skriver Eskilstuna-Kuriren. Det är oklart vad som orsakade olyckan.
 

henkaa

Ny medlem
Gick med
31 May 2007
Ort
08
Hoj
950 sm
Passerade där ca 8:30, minibuss som stod tvärs över vägen med en Motard/offroad fastkilad under långsidan. Det är ett rödljus precis innan, såg ut som att bilen försökt en vänstersväng och hojföraren inte hunnit stanna :(

Ambulansen var kvar när jag passerade, såg dock inte hur det kan ha gått för föraren. Fruktansvärt mycket trafik i Stockholm just nu och många vägarbeten och omdirigeringar, allt går långsamt, man blir varm, trött och förbannad så försök ta det lungt, lätt att göra felbedömningar.

Mvh
Micke

Hej! Det gick bra för mej. Lite små skador och en smått trasig axel.
Bilisten i en Volvo Ocean Race XC90 (tror jag?) stod parkerad efter rödlyset och tyckte det var en bra ide att göra en U-sväng över dubbel dragna spärr linjer när det blev grönt för oss andra. Det gick i ca 30-40km/h men hojen blev tydligen skrot för det.

Tack alla som hjälpte till, vespa mannan, donnan som prata om nån cykelhjälm som hon glömt och ambulanspersonalen.

Kör försiktigt!
TJONG PANG!
-henkaa
 

exiteme

Dirty bike, dirty mind...
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Malmö
Hoj
Bakpååkare. :)
Förare kastades av mc
Av ANNIKA JOHANSSON
Publicerad 16 juni 2009 17.58 | Uppdaterad 16 juni 2009 18.29


En motorcyklist kastades av sin mc efter en krock med en personbil på Regementsgatan i Malmö vid 17.45-tiden på tisdagen. Han ska ha klarat sig utan allvarliga skador.

Vittnen till olyckan uppger att två motorcyklister ska ha kört i kapp på Regementsgatan före olyckan. I höjd med Stadsbiblioteket ska den ena motorcyklisten ha kolliderat med en personbil.

När räddningstjänsten kom fram till olycksplatsen satt motorcyklisten på trottoaren och ska ha mått förhållandevis bra efter vurpan.

http://sydsvenskan.se/malmo/article443010/Forare-kastades-av-mc.html
 

Hardrock Ragge

Lifetaker and heartbreaker
Gick med
27 May 2005
Ort
Ligger Göteborg i Västra Götaland? I Gbg bor jag i
Hoj
Honda CB750K -81! Nu jävlar ska det byggas kaffe räjser!
Jo, det var vi det. Premiärtur på motorcykel för min 19:åriga lillasyster. Vi är tacksamma för att allt gick så oerhört bra trots allt. Det hela hade kunnat gå så oerhört mycket värre. Ingenting brutet. Riktiga skydd, tack och lov. Stukad handled, mörbultad och chockad. Hon fick hon en rejäl genomgång och kontroll på sjukhuset innan hemresa. :Bugar

Stort tack ska utdelas till både första bakomvarande bilist (som tydligen sett sedan en bit tidigare i kurvan att hon verkade ha halkat allt för långt bak på den lilla sittdynan - vilket ledde till att hon slutligen tappade sittfästet) samt Audin med civil ambulanspersonal som även kom på plats strax efter.

Skönt att det gick bra och att hon hade fulla skydd!! Dem hjälper mer än man först kan tro!
Har du några tips på hur en olycka som denna kunde undvikas??
Jag ska ju ta ut varenda chey jag kan hitta på hojen i sommar och om jag tappar dem på motorvägen får jag ju knappast stoppa sn-pp-n i dem...
 
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Prövotid på AM-körkortet införs

En ändring i körkortslagen ...

2025 års motocrossmodeller från Husqvarna

Husqvarna Motorcycles har p...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Återträff för deltagarna på Carlbarks Spanienresor!

Carlbarks motor arrangerar ...

”Vårservice”!

Ibland hinner man inte rikt...

KTM 990 RC R på väg

KTM har presenterat prototy...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

KTM 990 RC R på gång

KTM har presenterat prototy...

Top