Vi startar en anti-olyckstråd?
Har du väl redan provat, gick det inget bra tycker du?
Blir bara så less på folk som jagar nyhetsvärde utan att tänka på de människor bakom tragedierna.. Nyheter kastas upp och spekuleras, till vänner och anhörigas förtvivlan.
Det är bara fel och opassande. Starta en egen hemsida. Så kan de som vill hänga där, och där kan ni ju lägga upp bilder med blod å liksäckar mm, så kan ni ha så trevligt där.
Jag tål bara inte någon som jagar nyhetsvärde utan att rycka en axel över dess verkliga konsekvenser.
Tror inte någon här har missat din åsikt angående olyckstråden...
Det som sker är hemskt, tragedier..men förstår trådens härskare vad dessa tragedier innebär?
Det gör nog alla här lika bra som dig iaf, i den mån man nu kan förstå det om man inte är direkt inblandad.
"Trådens härskare"? Börjar du få ont om vettiga argument?
Kan hon inte starta egen olyckssida då?
Räcker väl gott med tråden här?
det ska väl vara ett kul forum å snackas hoj, inte spåra ur och tolkas olyckor på div sätt, spekulationer mm..
Klart det ska vara ett överhängande kul forum, men att köra hoj kan trots att det är kul vara mer än bara lite farligt, vilket också borde kunna få plats på ett forum med den storlek och bredd som det är här på SH. Att trådar spårar ur på SH är ju tyvärr vanligt, men olyckstråden brukar trots allt vara någorlunda förskonad från detta, och nivån är nog vad man kan förvänta sig med så mycket medlemmar i blandadade åldrar och med olika mognadsgrad/erfarenheter.
Eller som en del fattat det som att just deras anhöriga eller vänner råkat illa ut, för att det spekulerats hejvilt? Jag vet en som trodde att sin bästa polare gått bort efter att ha läst ett inlägg i denna tråd
Tråkigt när det det blir missuppfattningar pga av spekulationer givetvis, men dom kan du iaf inte skylla på "trådens härskare", och dom flesta som rapporterar in olyckorna rapporterar dom precis så sakligt som man kan begära. Så spekulationerna är det nog alla "vi andra" som står för, dessutom debatteras det friskt på många webbsidor med nyhetsrapportering idag, så det är nog bara att vänja sig vid fenomenet.
Vill man läsa om olyckstillbud så kan man väl själv gå in på morsans källor?
Japp, helt klart, och man kan väl också välja att inte ständigt besöka en tråd som man bara klagar på och inte vill läsa väl?
Gör du likdant vid löpsedlarna utanför tobaksaffären? Den där nyheten är ju för dj****lig, det där vill jag inte läsa, vad f-n har dom skrivit om det där för?Äh, bäst jag köper blaskan så jag kan reta mig på allt ifrån innehållet till adressen till redaktionen...
Antingen berörs trådskaparen av uppmärksamhet (ingen vidare respekt för anhöriga/vänner..) eller så jagas det info, lägga ut först, kasta ut nyhetsvärde, fort, före andra..ha 5 explorerföster öppna samtidigt, jaga jaga något att komma med - vilket nästan är ännu mer respektlöst mot folk här som känner de som råkat illa ut. Och sen alla spekulationer..
Eftersom det bara är en sammanställning av vad andra redan har skriv och rapporterat om så är det nog vare sig för uppmärksamheten eller för värdet i att vara först med en nyhet, eftersom det inte funkar så bra när man är tvåa på bollen hela tiden. Om du stör dig på innehållet i rapporteringen så är det väl källorna du skall gå på eftersom det bara är en återspegling av vad någon annan har skrivit som redovisas här, och eftersom det brukar rapporteras snarlikt om varje olycka i ett flertal tidningar så lär det ju ta en stund i anspråk, men då blir av med lite överskottenergi iaf...
Well well, det blir ännu tråkigare när folk snackar om det på sveavägen mm. Många som störs, men inte har mage att säga ifrån eftersom det är känsligt ämne.
Av det kan du läsa ut lite olika saker:
Dels att det tydligen är många som har så innehållslösa liv att dom läser allt som skrivs på SH vare sig dom tycker att det är bra, rätt eller riktigt, och dom tycker jag nog får skylla sig själva så länge det inte ingår som krav i medlemsskapet här att man måste prenumerera på och läsa olyckstråden.
Dels att tråden uppmärksammas, vilket givetvis är poängen med den, nämligen att påvisa att det är farligt och att olyckor händer hela tiden.
Sluta gnäll nu och gå förbi den här tråden på samma sätt som du gör med löpsedalar på tidningar du inte vill läsa, eller teckna en prenumeration på Kalle Anka & Co när du har nyktrat till, den blaskan är svårt att ta på allvar även om det händer en och annan olycka där med