Olyckspapper

NyPanik

Alltså, den punkten har inte ett skit med ersättning att göra.. Först och främst, swedie kommer kanske få ett par hundra för sin brutna fot, såvida han inte får bestående men, vilket är mindre sannolikt. Iaf från svemoförsäkringen.
Dessutom vill inte trygghansa ha någon identitet på orsaken, utan bara få reda på HUR olyckan skedde. Det är alltså inget "vållande" som ska avgöras.
Inte ens min privata olycksfallsförsäkring har något krav på att man ska utreda vållandet. Utan de vill bara veta hur olyckan gick till. Sedan är det ganska väl definierat vad som är en olycka, i stort sett allting där du skadar dig, men som inte beror på en sjukdom, såvida inte olyckan föregicks av ett hastigt sjukdomsförlopp..

Ang Skadeanmälan

Nu är jag inte riktigt hundra om förfarandet i RR är samma som i Motocross men det är ju samma "försäkring" så jag tror det är precis samma.
Som TL i motocross har man ju fått fylla i några sådana och det är inget alvarligt. (Det är väl Tävlingsledningen som fyller i dessa i RR oxå!?) Det är egentligen bara ett papper som talar om ATT du skadat dig, och att detta styrks av någon ansvarig på plats. Försäkringsbolaget kollar journalerna för att få en bild av vad skadan är, de går inte efter vad som står i detta papper.

Hur går det med foten då, är du "back" tills Åsen? R1:an behöver väl bara tejpas om lite till? :7peta

Jag inväntar svar, vet inte vad som kommer ske. Bryr mig inte så mycket. Vore lite kul med lite pengar som plåster på såren.

Foten är trasig nog att jag inte inte kan gå på den. Beräknar väl kunna gå på den om 1-2 veckor. Iaf halta.

Swedie skrev:
Jag inväntar svar, vet inte vad som kommer ske. Bryr mig inte så mycket. Vore lite kul med lite pengar som plåster på såren.

Foten är trasig nog att jag inte inte kan gå på den. Beräknar väl kunna gå på den om 1-2 veckor. Iaf halta.

Du har rätt till inkomstbortfall till följd av din skada.

Sen är det väl svårt att få ett inkomstbortfall när man är en slacker som sitter framför datorn hela dagarna och surfar vilket ju går ganska bra även med trasig fot. :tungan ;)

Goodstuff skrev:
Sen är det väl svårt att få ett inkomstbortfall när man är en slacker som sitter framför datorn hela dagarna och surfar vilket ju går ganska bra även med trasig fot. :tungan ;)
Ja egentligen vill jag Stå / Gå och arbeta på min hoj m.m!!!

*/ ?>
Nyheter
Gotland Ring Bike Week 2026, Early Bird erbjudande!

Den 3-5 juli slår vi upp po...

Gotland Ring Bike Week 2026, early bird erbjudande!

Boka din plats på Gotland R...

Gotland Ring Bike Week 2026, early bird erbjudande!

Boka din plats på Gotland R...

Förarkurser på Nürburgring

Nu är datumen för båda föra...

Brembo presenterar TrackTribe

Brembo presenterar TrackTri...

21/12 är sista dagen beställning av Katalogen 2026

Stora Motorcykelkatalogen 2...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Back