Olycksfallsförsäkring för banköring?

ski_extreme

Hojlös
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Inte nu :-(
Tjena

Denna frågeställlning måste ju vara högaktuell då inga försäkrings bolag detta året täcker bankörning (vid inhängnat omr.) (trafikförsäkring)

Vilket / Vilka bolag har detta?

Kostnad?

edit; har sökt men trådarna jag hittar e från 2005.... eller 2004

Last edited:
Jag har olycksfall genom Metall (folksam) som jag dessutom har uppgraderat lite, mer ersättning och mer rehab. Finns inga undantag, inte ens fallskärmshoppning utan fallskärm.... :näsblod

Har tecknat en hos länsförsäkringar, det enda den inte täcker är sporter som går ut på att skada varann som boxning,kickboxning och sånt.

Jag har kollat upp lite och det visar sig att nästan alla olycksfallförsäkringar man tecknar via facket täcker mc-körning på bana. Annars får man ta en vanlig olycksfall och täcka upp sig för de extra risker man tar.

ski_extreme skrev:
Denna frågeställlning måste ju vara högaktuell då inga försäkrings bolag detta året täcker bankörning (vid inhängnat omr.) (trafikförsäkring)
Det är inte sant!
Försäkringsbolagen har gjort en egen tolkning av TSL, Trafikskadelagen som har 30 år på nacken, och ett gäng jursiter som ser samma lag från den försäkrades synvinkel skulle komma till en annan slutsats.

Själv har jag en olycksfallsförsäkring via Trygghansa som täcker bankörning förutom när det är ett arrangemang som kräver licens.

Ett tips är att kolla via jobbet då dessa tenderar att ha både lägre premie och färre om några restriktioner.

Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park