Olyckan igår kväll på slingerbulten.

Silwer skrev:
Tja hon kan ju ha menat att hon inte klarade kurvan med den hastighet och lutning hon hade på hojen just då,

Medans hon då lutade sin hoj lite mer och på så sätt kunde klara kurvan i nuvarande hastighet.

Precis så menade hon..!! :)

Den som gasar satan på bulten och andra roliga vägar bestämmer själv hur fort det ska gå. spelar ingen roll om vad som skrivs på SH, i slutändan är det ändå upp till den som kör att välja ett tempo som man känner att man behärskar och framför allt känner att resan är kul.

Krya på er ni som vurpade och ni som klankar på vad som skrivs får fundera lite om vem som håller i gashandtaget när ni kör.

Hoppas på snabbt tillfrisknande för de inblandade.

Sen kan jag säga att även jag råkade befinna mig på bulten denna olycksaliga eftermiddag. Och för er som tror att rekordförsök var i faggorna kan jag meddela att så var nog INTE fallet.
Jag körde tillsammans med min bror som ännu är ganska ovan att ta svängar i högre farter. Och min körning gick ut på att köra hårt ett tag för min egen skull, och sen vänta in brorsan som hamnade på efterkälken. Vid dessa tillfällen blev jag omkörd av de andra medlemmarna här på forumet. Och dessa omkörningar var helt i sin ordning. Lugna och fina med bra sikt. Därefter när medlemmarna fortsatte i sin körning så tyckte jag iallafall bakifrån att det såg ut att köras "lagom" fort. Ingenting våghalsigt eller halsbrytande. Dock såg jag ju inte olyckan, men jag förutsätter att färden fortsatte i detta normala tempo. MAO ingenting som liknar det som Mattias körde i videon.

(Mattias still is the king).

Usch vad moget och vuxet jag skriver och formulerar mig.
Egentligen är jag ganska omogen. :rolleyes:

Ang. olyckan på slingerbulten

Hej på Er!
Vill börja med att tacka alla er som skrivit krya på oss-hälsningar!
Och speciellt tacka dom som befann sig på plats vid olyckan. :Bugar
Jag har idag reggat mig som medlem på SH efter att ha läst på forumet ett antal månader. Kunde ju vart under trevligare omständigheter förstås. :( Men vi, VALROG och jag INGELI64 mår efter omständigheterna hyffsat bra. Valrog med ett benbrott och jag med en kotfraktur i nacken. Så det lär väl ta ett tag innan vi är på banan igen. Vill också passa på att tillägga efter att ha läst debatten att alla är valfria att köra i sin egen takt och förmåga. Upp till var och en tycker jag. Kan säga att vi inte försökte köra något race eller så. Hur själva olyckan gick till kan jag inte säga så mycket om ännu, mer än att Valrog deffinitivt inte är någon nybörjare när det gäller hojåkning. Som sagt hoppas vi ses ute på vägarna igen snart. Tack för mig ! /Inger

Ingeli64 skrev:
Hej på Er!
Jag har idag reggat mig som medlem på SH efter att ha läst på forumet ett antal månader. Kunde ju vart under trevligare omständigheter förstås. :( Men vi, VALROG och jag INGELI64 mår efter omständigheterna hyffsat bra. Valrog med ett benbrott och jag med en kotfraktur i nacken. Så det lär väl ta ett tag innan vi är på banan igen. Vill också passa på att tillägga efter att ha läst debatten att alla är valfria att köra i sin egen takt och förmåga. Upp till var och en tycker jag. Kan säga att vi inte försökte köra något race eller så. Hur själva olyckan gick till kan jag inte säga så mycket om ännu, mer än att Valrog deffinitivt inte är någon nybörjare när det gäller hojåkning. Som sagt hoppas vi ses ute på vägarna igen snart. Tack för mig ! /Inger
Hoppas att vi ses på vägarna snart :pannkyss
Mvh Micke

Ingeli64 skrev:
Hej på Er!

Men va f...n... :( Hälsa valrog så mycket från benkar! Trist att det gick som det gick, men glad höra att ni båda uppenbarligen kommer komma upp på två hjul igen förr eller senare!

/B

benkar skrev:
Men va f...n... :( Hälsa valrog så mycket från benkar! Trist att det gick som det gick, men glad höra att ni båda uppenbarligen kommer komma upp på två hjul igen förr eller senare!

/B

Det ska jag göra, han ligger ju kvar på sjukan fortfarande. Men som sagt vi e så fort vi kan tillbaks igen. :)

Ingeli64 skrev:
:( Men vi, VALROG och jag INGELI64 mår efter omständigheterna hyffsat bra. Valrog med ett benbrott och jag med en kotfraktur i nacken. Så det lär väl ta ett tag innan vi är på banan igen. Vill också passa på att tillägga efter att ha läst debatten att alla är valfria att köra i sin egen takt och förmåga. Upp till var och en tycker jag.

Men huvudsakligen ni inte får några men av era skador.

Vill inte moralisera när du nu varit med om en sån ruggig olycka.
själv har jag insett att köra hoj fort är förb kul men vill inte ta risken på en vanlig landsväg.

Varför inte anmäla er på många bandags event där det är mycket mera safe att kracha.

Jag tror att det är delvis en slump men även en orsak till att vissa är med om olyckor men som sagt det håller jag inne för mig själv nu.
Krya på dig :tummenupp

2ono skrev:
Men huvudsakligen ni inte får några men av era skador.

Vill inte moralisera när du nu varit med om en sån ruggig olycka.
själv har jag insett att köra hoj fort är förb kul men vill inte ta risken på en vanlig landsväg.

Varför inte anmäla er på många bandags event där det är mycket mera safe att kracha.

Jag tror att det är delvis en slump men även en orsak till att vissa är med om olyckor men som sagt det håller jag inne för mig själv nu.
Krya på dig :tummenupp

Tack! Tyvärr håller jag ju fortfarande på och övningskör för hoj, vilket ju lär bli ett uppehåll med det nu. Men sen så.

Ingeli64 skrev:
Hej på Er!
Jag har idag reggat mig som medlem på SH efter att ha läst på forumet ett antal månader. Kunde ju vart under trevligare omständigheter förstås. :( Men vi, VALROG och jag INGELI64 mår efter omständigheterna hyffsat bra.

-snip-

Som sagt hoppas vi ses ute på vägarna igen snart. Tack för mig ! /Inger

Välkommen till forumet tjejen, och härligt att höra att ni mår bra! Jag har nog aldrig sett 2 så lugna personer efter en mc-krasch.

Krya på er nu och hälsa karln din så ses vi på vägarna snart igen.

RoLLER skrev:
Välkommen till forumet tjejen, och härligt att höra att ni mår bra! Jag har nog aldrig sett 2 så lugna personer efter en mc-krasch.

Krya på er nu och hälsa karln din så ses vi på vägarna snart igen.

Tackar, det ska jag göra!! :tummenupp

Hej och välkommen hit men beklagar verkligen olyckan! Hälsa Valrog så jättemycket från mig, vi har åkt rätt mycket tillsammans, senast för nån vecka sedan.
Visste inte att det var han och du som hade råkat illa ut...
Stackars Valrog var väl fortfarande deltidssjukskriven pga. av sin dåliga fot sen nån gammal mc-olycka?

Nej vad trisst .. åkte med valrog herromveckan, å tog en fika efter att alla andra bangat å dragit hem. Han råkade ju ut för en tråkig grej med en lastbil för nåt år sedan, orättvist med sån otur för en trevlig snubbe.

Men tur i oturen att de gick ok..

Hälsa från mille-micke (hardrock cafe), krya på dig valrog !

Mvh

siket gnäll i tråden fan.

låt dem köra som de vill då, inget hindrar dem frånatt köra fort eller askta som gsxr1100r sa...

nu smällde, dsynd då ja. krya på er

Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...