Olyckan efter fiket Fjärås - Sätila

Poppler

Ny medlem
Gick med
6 Jan 2006
Hoj
660 SMC
Jag vill börja med att tacka alla som hjälpte mig på lördag eftermiddag när jag bet i gräset för första gången. Magnus som fixa bärgaren, killen med GSX-600R som hjälpte mig få upp hojen från ängen och Zajtar som burna upp mitt däck och höll stämningen uppe :tummenupp

Jag klarade mig utan en skråma bortsett från att jag tappade luften samt en lätt hjärnskakning men är idag lite mörbultad runt lungor och öm i nackmuskulaturen. Hojen var lite värre, toppkåpa, kåpglas höger sidokåpa, tanken, ramen som håller sätena, styret är det som gick sönder. Ska nu besiktigas av Johans MC. Verkar inte vara några bekymmer med försäkringsbolaget än, det stämmer ju ungefär med vad man har hört om Folksam.

Vad som gjorde att jag körde av i Ubbhult är svårare att berätta av den enkla anledningen att jag inte minns. Kommer bara ihåg att jag körde av vägen och såg att nästa landning låg en bra bit nedanför vägkanten. Nästa minnesbild är att jag håller i styret samtidigt som fötterna är en meter ovanför sadeln och att jag rullar runt i gräset.

För övrigt vad det årets bästa tur innan slutet.

Får nog vänta ett tag innan jag kan följa med på helgkörningar igen, men fler blir det definitivt. Har inga tankar om att sluta köra, bara ta det lite lugnare.

Last edited:
Usch då det låter inget vidare. Tur att det gick såpass bra med dig ändå. Har själv haft en otäck situation där förrförra säsongen p.g.a oljegrus men lyckades precis hålla mig på vägen, pjuuuh.

Det var ju bra att omgivningarna såg ut som de gjorde där du gick av vägen! Finns ju långt mycket mer otrevliga ställen att landa på än en äng...

Skönt att höra att det är okej med dig :tummenupp

/Hans, som också var med på turen.

hej

roligt att folksam inte gör det svårare än vad det e justnu .
hoppas det e oke med dig ..Hoppas man får se dig snart på en hoj igen

Gott att du håller modet uppe:tummenupp blir att titta på ny hoj nu då :banana vi ses nog snart igen.

Poppler skrev:
2198471
Jag klarade mig utan en skråma bortsett från att jag tappade luften samt en lätt hjärnskakning men är idag lite mörbultad runt lungor och öm i nackmuskulaturen. Hojen var lite värre

Hoppsan, blev det en klotning den dan ändå...

Skönt att du klarade dig bra iaf :tummenupp
Hoppas du snart får löst det praktiska med moppen, för snart kommer sommaren på riktigt :)

/BiB

Huga... Tur som fan att det gick så bra ändå... Lät som det kunde gått bra mycket värre...

Säger som dr. alban.. Opp å håppa :)

fan va tråkigt men skönt att du klarade dig

håller med upp och kör igen så fort som möjligt

Tur att inget värre hände iallafall! Jag gick av någonstans i närheten av sätila förra säsongen också ut på en äng...kanske var samma :va
dock blev min hoj mos...

Det brukar gå hyfsat snabbt när väl f-bolaget har kollat läget :tummenupp

Vad tråkigt :(
Säger som de andra, tur att det inte var någon träd som "dämpade" farten.. Det finns ju en hel del sådana runt de vägarna också..

Lycka till!

Gott att det gick såpass bra :tummenupp

Har du vart hos läkarn? Annars är det bäst att ta en tur dit även om du känner dig frisk och bara blåslagen.

Är tyvärr så att utan läkarn kollat å sagt att du verkar kry trots lite småont häråvar så är det nästan hopplöst att få ut på försäkringen senare om t.ex. nacken fått sig en smäll som gör du inte kan arbeta eller dylikt. Kan dyka upp ett par år efter olyckan. Låter väl löjligt men vanligare än man tror med men långt efter och problem med försäkringsbolaget.

Aj då, det var ju tråkigt med en vurpa så tidigt på säsongen (Iofs alltid tråkigt), men tur i oturen att det gick så bra. Får hoppas smärtorna försvinner snabbt och det inte blir något bestående! Samt att det går smidigt med f-bolaget.

Krya på dig! :tummenupp

Smartswede skrev:
2200112 Gott att det gick såpass bra :tummenupp

Har du vart hos läkarn? Annars är det bäst att ta en tur dit även om du känner dig frisk och bara blåslagen.

Det är nog en god idé. Tack för att du tog upp det :tummenupp

Waldemar skrev:
2200145 Aj då, det var ju tråkigt med en vurpa så tidigt på säsongen (Iofs alltid tråkigt), men tur i oturen att det gick så bra. Får hoppas smärtorna försvinner snabbt och det inte blir något bestående! Samt att det går smidigt med f-bolaget.

Krya på dig! :tummenupp

Ganska typsiskt när vi satt och snackade om dina skador på fiket, så klotar jag själv samma dag. Var dock inte lika dramatiskt som på bilderna från din vurpa. Puh! Börjar också fudera på om man ska byta till motard när man har flyttat in till stan senare i höst.

Tack för stödet allihopa!

Poppler skrev:
2201230
Ganska typsiskt när vi satt och snackade om dina skador på fiket, så klotar jag själv samma dag. Var dock inte lika dramatiskt som på bilderna från din vurpa. Puh! Börjar också fudera på om man ska byta till motard när man har flyttat in till stan senare i höst.

Tack för stödet allihopa!

Jo, visst f*n är det typiskt. Nästa gång får vi prata om att vinna miljoner på lotto :D

Motard är riktigt roligt, tycker det är roligare än sporthojen jag hade, och det funkar ju att köra lite längre turer också. Den lördagen körde jag nog 25mil, och då är jag ändå väldigt otränad i kroppen. Har dock börjat bli lite sugen på en FZ1-N nu...men det är ju så mkt billigare att ha en motard...beslutsångest :huvet

hur har det gått har du fått pengar än för din olycka ..
har du köpt en ny hoj .. berätta

¨Hej poppler! Funderar på detsamma, att byta till motard efter min olycka. Sporthoj kan du alltid köpa senare i livet ifall du blir sugen. :)

zajtar skrev:
2254491 hur har det gått har du fått pengar än för din olycka ..
har du köpt en ny hoj .. berätta
Väntar fortfarnade på besked från försäkringsbolaget :huvet
Verkstaden ringde förra fredagen och frågade om jag visste vad det var för årsmodell. Verkar inte bättre än att någon har byggt en ny hoj runt en gammal ram :( . Bågen är besiktigad denna vecka men försäkringsbolaget har inte hunnit kolla än.

Ska flytta om en dryg månad och jag har inget kassavalv att dyka runt i som Joakim von Anka, så det återstår att se hur det blir med ny hoj.

Hur går det själv? :7peta

Backblade skrev:
2254672 ¨Hej poppler! Funderar på detsamma, att byta till motard efter min olycka. Sporthoj kan du alltid köpa senare i livet ifall du blir sugen. :)
Sant. Ska nog gå en broms och kurvkurs innan jag börjar köra sporthoj igen :hihi Ångrar lite att man körde färgmatchat till kawan. Jätteskoj med ett grönt skinnställ på orange KTM

ojdå fyfan men du får ju fan ligga i ringa varje dag .tjata på dom .
jag fick mina pengar efter 2 veckor så jag har redan köpt mig en ny hoj .
men har inte kört den så mycket har haft mycket att göra ..
och så har batteriet krånglat .

Nyheter
Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...