Olycka

fy faen va jobbigt :(

Tråkigt det där!

Synd att inte bilisterna ger tecken att de tänker svänga innan de börjar sänka hastigheten, det är lätt hänt att man gärna vill köra om då.

tobbeviking skrev:
mm...trist vem det än är, men nog är man lite orolig nu.
//Tobbe
Inte för jag vet din ålder men tankarna gick till dig direkt när jag läste tidningen. Skönt att så inte va fallet. Jag fick en kuslig känsla bara.

Alla mc olyckor....

Ja ... vad kan man säga om alla dessa olyckor....
Visst faan är det farligt att åka hoj ... det vet väl alla... Insändare efter insändare handlar om dödsolyckor på mc. Det ända sättet att få bort alla olyckor är att alla slutar åka hoj...
Jag tycker inte ett dugg synd om dom som förolyckas i sådana olyckor.. För för mig är det en risk man tar när man sätter sig på hojen.. och shit happens oavsett om man åker hoj , hoppar fallskärm, eller klättrar i berg.. Det är klart som fan att det kan hända nåt så fort man kliver ur sängen dom flesta med lite sunt förnuft vet väll att det är farligt att åka hoj och dom tar den risken för att det är en skön "kick" när man är "fri" på bågen...Thätts lajf..Fortsätt åk mc om ni vill...Det gör jag i alla fall... :tummenupp

Hygglo skrev:
Visst faan är det farligt att åka hoj ... det vet väl alla... Insändare efter insändare handlar om dödsolyckor på mc. Det ända sättet att få bort alla olyckor är att alla slutar åka hoj...
Jag tycker inte ett dugg synd om dom som förolyckas i sådana olyckor.. För för mig är det en risk man tar när man sätter sig på hojen.. och shit happens oavsett om man åker hoj , hoppar fallskärm, eller klättrar i berg.. Det är klart som fan att det kan hända nåt så fort man kliver ur sängen dom flesta med lite sunt förnuft vet väll att det är farligt att åka hoj och dom tar den risken för att det är en skön "kick" när man är "fri" på bågen...Thätts lajf..Fortsätt åk mc om ni vill...Det gör jag i alla fall... :tummenupp
Det där vet vi alla redan om, man kan ju undra om man verkligen behöver komma med floskler och moralkakor i en tråd som denna.
Jag antar att jag borde fått reda på om det var en vän till mig vid detta laget.
Men även om vi alla vet om riskerna så tror jag ingen av oss kör med avsikten att förolyckas?
Det är väl ändå ngt hemskt när en ung människa slits från oss på detta viset?
Jag förmodar att killens familj och vänner inte resonerar riktigt som du gör.
Sedan kan man ju fundera om dessa trådarna ska finnas eller ej, men ta det i en annan tråd...
//Tobbe

Vill inte avslöja något namn av respekt för anhöriga eller polare som inte vet vem det är än.Man ska inte få reda på sånt här via internetforum där folk sitter och diskuterar ens polares död.
Men kan säga så mkt som att killen va en sporthojprofil i stan och en jävligt duktig sådan.Kört sporthoj länge och behärskar verkligen grejerna.
Är den sista som jag skulle tro dö i en smäll som denna.
Min känsla är bara att han fick göra det han älskade mest in i det sista,bokstavligt talat.

Saknar dig redan polaren.Hoppas vi ses efter detta.

Fick oxå veta idag, känns lite surt att senaste gången vi skulle ut o köra så hann jag inte ner o möta honom o han hade hunnit iväg när jag dök upp...

Känns inte bra!!!!

Saknar dig som fan kompis, du var speciell.

Du lämmnar ett stort tomrum efter dig...

Att det kan va så jävla svårt för vissa bilister att använda blinkers, det skulle vara skottpengar på dem :kulspruta .
Jag har själv som regel att aldrig köra om när det finns en väg till vänster, antingen kör man om innan eller efter annars lär man inte bli långlivad.

Hygglo skrev:

Empati kan man ha i alla fal...

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...