Olycka..

Krya på dig!

Kul med folk som inte ger sig och vågar att satsa, men för tusan var rädd om dig och använd både hjälm och ryggskydd när du satsar på det viset!


Måste bara dra upp en olycka som jag bevittnade då jag arbetade i Alperna.
Åkte släplift med mina gäster och noterade att en kvinnan framför mig hade lite problem med balansen. I ett brantare parti skar hennes skida snett och hon tappade taget om bygeln. Såg inte så dramatiskt ut till en början, men hon fick lite panik och började glida baklänges. Backen var brant och det gick allt fortare och i höjd med var jag var åkte hon med nacken före rakt in i ett betongfundament. Kommer aldrig att glömma ljudet när hennes nacke krossades mot betongen. Jag var framme hos henne direkt, men det fanns tyvärr ingenting att göra :död
 
Kentamannen skrev:
Är det Halvarsson Track du menar? Det använder jag också dock när jag åker hoj. Tycker att det är mycket komfort i det eftersom det är så pass mjukt men skyddande.

Krya på dig Henke!

Jepp, det var det jag menade. Hade jag haft en slant över hade jag nog bytt till det jag med.
 
SirCastic skrev:
Krya på dig!

Kul med folk som inte ger sig och vågar att satsa, men för tusan var rädd om dig och använd både hjälm och ryggskydd när du satsar på det viset!


Måste bara dra upp en olycka som jag bevittnade då jag arbetade i Alperna.
Åkte släplift med mina gäster och noterade att en kvinnan framför mig hade lite problem med balansen. I ett brantare parti skar hennes skida snett och hon tappade taget om bygeln. Såg inte så dramatiskt ut till en början, men hon fick lite panik och började glida baklänges. Backen var brant och det gick allt fortare och i höjd med var jag var åkte hon med nacken före rakt in i ett betongfundament. Kommer aldrig att glömma ljudet när hennes nacke krossades mot betongen. Jag var framme hos henne direkt, men det fanns tyvärr ingenting att göra :död



Ja..brukar inte vara svår för utmaningar..
Får väl ta hoppet nästa år istället :tuttar

Usch, det där med kvinnan i liften! Något sådant är svårt att repa sig efter mentalt..! :död
 
ja säger bara ta de lugnt i backen!! kompisen bröt nacken i en big jumo för tbå år sen å de va sista åket innan dom skulle käka så sista åket ska man bara crusa ner för backen!!
 
hemsk olycka, trodde först inte när jag hörde =\

fressten, hittade du bärsa-tjuven?
annars kan du få nåra av mig, som plåster på såren...
krya på dig henke!

//h.gertzell
 
unke_b skrev:
hemsk olycka, trodde först inte när jag hörde =\

fressten, hittade du bärsa-tjuven?
annars kan du få nåra av mig, som plåster på såren...
krya på dig henke!

//h.gertzell
Du har knappt några kvar sen vårt kvällsmeckande ju :P
 
unke_b skrev:
hemsk olycka, trodde först inte när jag hörde =\

fressten, hittade du bärsa-tjuven?
annars kan du få nåra av mig, som plåster på såren...
krya på dig henke!

//h.gertzell

Haha, nej..hittade aldrig tjuven..
Får väl leva med det, känns inte som det är det största problemet just nu :4skrika

Jaja, det ordnar väl sig..tack för erbjudandet iaf..hoppas det står fast :tummenupp

// Henke
 
heinz_p skrev:
Haha, nej..hittade aldrig tjuven..
Får väl leva med det, känns inte som det är det största problemet just nu :4skrika

Jaja, det ordnar väl sig..tack för erbjudandet iaf..hoppas det står fast :tummenupp

// Henke


Nej, jag menade mest att du skulle få några bärs som plåster på olycks-såren.

självklart står budet fast, nästa gång det är tid för fest o tjim :fyllisar
 
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top