Olycka....

SilverJonten

Ny medlem
Gick med
9 Sep 2007
Hoj
KTM690E/SMC, KXR250, Artic Cat 550 / ZR800
Fyyyyyyyyyyyn fan.
Kom precis hem från sjukhuset.
Tjejen och min dotter hade blivit påkörda idag vid Östra SJukhuset i GBG vid 18 tiden.
Hon kör scooter till o från jobbet. Hade vart o hämtat dottern på dagis.
PÅ väg hem kör hon över östras område osch skulle svänga vänster in vid stora entren när en bil kommer och kör rakt in i röven på dem.
ENligt ambulanskillarnas rapport, eftersom hon inte kommer ihåg något från dagen, så har dottern flugit in i vindrutan på den påkörande bilen bakom och gjort en stor "sol" i den, tjejen har farit iväg på gatan. Hon vet som sagt inte vad som hänt ännu. Ska försöka ringa ambulanskillarna imorgon...

Dotterns hjälm e bra deformerad, en tand e lite lös med ett litet sår där samt ett litet skrapmärke på ankeln. I övrigt helt oskadd!!! :D
Tjejen har ont som fan i kroppen men i övrigt ok.
Sicken flax!!!!

Var tvungen o skriva av mig lite bara för vart lite tagen av detta, vågade knapp gå upp efter att ha kört förbi scootern....
KOlla sista bilden, där har dottern troligen slagit i integralhjälmen...
Sicken jävla tur alltså!!!

Bifogat

• bak1.JPG
    bak1.JPG
    19.8 KB · Visningar: 185
  • hjälm.i.slag.jpg
    hjälm.i.slag.jpg
    21.5 KB · Visningar: 174
  • sida1.JPG
    sida1.JPG
    18.7 KB · Visningar: 331
Usch ! Fy fan !!... Det är värsta mardrömmen...att nåt sånt skulle hända barnen !!! Skönt i alla fall att det inte gick värre....

Jo man får vara glad att det inte blev värre, hoppas nu inte att de hittar något mer inatt på henne bara.
Tack för er sympati.

//JN

Fy fasen, har själv en liten flicka.. Skönt att det verkar gått "hyfsat"..

Kramar till dig och dina tjejer!!

..

Last edited:
So far so good, håller tummarna för fortsättningen. Fy tusan, både tjej och barn på samma gång...

Satans otäckt !!!

Vilken lycka att det inte gick värre för dina damer. Min sambo kör också scooter med lilltösen bakpå och jag får ofta höra om hur fullständigt hänsynslösa en del bilister är. Det var INTE roligt att läsa ditt inlägg.

Rå om din familj lite extra i helgen och trösta om dem noga.

(Om du skulle få för dig att köra upp scootervraket i arslet på den där bildrullen så kommer jag och hjälper till och trycker)

Tack igen killar för supporten.

Tog en bättre bild idag...

Bifogat

• DSC_2409.thumb.JPG
    DSC_2409.thumb.JPG
    51.9 KB · Visningar: 105
Hon satt i en barnsits (cykelbarnsits) som jag byggt om och spänntfast på pakethållaren.
Verkar som det har varit som ett skydd för henne när hon lossna o flög in i bilens fram ruta.
Han satt fortfarande fastspänd efteråt så det var troligen det som räddade henne.
En gammal bild men ni fattar hur jag menar typ..

Bifogat

• Tindra.thumb.JPG
    Tindra.thumb.JPG
    17.6 KB · Visningar: 97
Nyheter
GOTLAND GRAND NATIONAL OCH AFTONBLADET SÄNDER 12 TIMMAR LIVE FRÅN ÅRETS TÄVLING!

Foto: Karin Tornblom Pre...

Allt om MC på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Bike på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Stabilt läge på Gotland Ring!

Den trista dispyten om ägan...

Anpassad service för Ducati Desmo 450 MX

Ducati lanserar serviceinte...

Oro för batteriet

Batteriet oroar mest – men ...

Video: Ducati Hypermotard