olycka

sweden

Medlem
Gick med
2 Oct 2004
Ort
stockholm
Hoj
Gsxr -13
En omkom i MC-olycka utanför Sigtuna
Stockholm 19 aug 17:43


En motorcyklist omkom efter en trafikolycka på väg 255 vid Odensala, en bit utanför Sigtuna, under lördagen.

- Föraren skulle göra en vänstersväng när han körde in i en personbil, säger Anneli Hedén, stationsbefäl vid Norrortspolisen, till Sveriges Nyheter.

Olyckan inträffade vid 9.30-tiden. En av personerna i bilen fick föras till sjukhus, det är oklart med vilken typ av skador.
 
dwestlund skrev:
2390497 R.I.P

Edit:
Vilken tid va det nu, 17:45 eller 9:30 ?
RIP
Olyckan skedde 0930 men nyheten att en dog kom 1745
Poke
 
Satte mig precis vid datorn för att slö surfa lite på blocket när jag såg detta. Det känns bedrövligt och man blir så oerhört ledsen, fast jag inte har en aning om vem/vilka det var som drabbades. Hoppas innerligt att det var den sista liknande rubriken för den här säsongen :(

V.I.F
 
vif allihop :(

Känns som att 2006 slår alla olycksrekord.... :gråta :gråta

Man läser hela tiden om "bilen svängde vänster..." - blir så lack, inte fan kör man om, om ens bilen kan svänga vänster. Man kollar om det finns en möjlighet för bilen att avvika först! Hur många liv, bara i år, har spillts pga av en enkel grundregel :S

Oavsett om bilen blinkar eller ej..så måste man kika, finns det en väg som bilen kan ta av på.... Sen alla andra som råkat ut för otur i år.

Årets "olycksminne" går trots allt till ett par hojåkare som hade maximal otur i dalsland.. de kommer fram till långtradare som nästan stannat, pga av ett skördesfordon som stannat på vägen, samtidigt som de tvärnitar,. så kommer en tradare upp bakifrån å mosar dem mot lastbilen framför. Två polare på varsinn hoj :gråta

hemskt...

för att inte tala om alla som gjort sig illa, två pers i min omgivning, ena fick ryggmärgen av = förlamning, den andra 2 krossade kotor med massor mer...
 
V I F

Fick själv en tankeställare idag på bulten...ta det lungt därute...snart e det dags för sista åket som man inte ska ta......

//xeno
 
Vi åkte den vägen på väg mot Solna för mälaren runt. Var någon i gänget som drog strax innan oss som förolyckades. Vi var kanske 5-10min efter dom och när vi kom dit var redan ambulanshelikoptern där. Vi hoppades det inte var så allvarligt och vände om då vägen var avspärrad. Mycket tråkigt att höra att personen avled.

Vila i frid!
 
IronMike skrev:
2391099Man läser hela tiden om "bilen svängde vänster..." - blir så lack, inte fan kör man om, om ens bilen kan svänga vänster. Man kollar om det finns en möjlighet för bilen att avvika först! Hur många liv, bara i år, har spillts pga av en enkel grundregel :S

Oavsett om bilen blinkar eller ej..så måste man kika, finns det en väg som bilen kan ta av på.... Sen alla andra som råkat ut för otur i år.
Jag startade en tråd förut om vem som egentligen bär ansvaret när en hoj i 2-3ggr gällande hastighetsgräns krockar med vänstersvängande bilar. Skrämmande många ansåg att det var bilistens fel :jisses Åker man i 50m/s så är det ganska lätt att bli missad av en bilist, i synnerhet på 70-väg...

Hur som, tragiskt att det har hänt igen :( Skänker en tanke till familj å vänner.

Själv är jag otroligt glad över att jag inte behövde få någon RIP-tråd vid min vurpa, mestadels tack vare extrem tur och även tack vare en duktig flickvän som fick igång min andning igen :tummenupp
 
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top