Olycka vid bulten 080527

Hur hänger spräckta organ ihop med spräckt mödom i stjärten?
Någon rätta mig om jag har fel här, men minns jag rätt så:
De stoppar upp fingrarna på dig för att kolla så att dina interna organ fortfarande håller ihop. Det är inte bara ditt yttre som får sig en sjysst törn vid en vurpa @ 100km/h du vet. Levern, mjälten och njurarna är 3 exempel på organ som har en tendens att spricka vid, speciellt höghastighets-, olyckor och fingrarna i tarmen är ett snabbt sätt att göra en första-koll hur läget är därinne.
Har även för mig att du får knipa med ringmuskeln om fingrarna, tror det är för att de kollar så att ryggraden klarat sig.
 
Helt klart är att det har spårat ur på Bulten.
Förstå mig rätt nu, det är en underbar väg.
Men under mina blott endast 4 år på mc har mc-trafiken där ökat massor samt att många verkar tro att det är Mantorp.
Ett bra tips till er som ska ligga med knäskrap på bulten och tänja gränserna, åk till en riktig BANA och gasa av er.Det funkar tro mig.
Många av mina vänner som åkt mc i många år nu har börjat att undvika Bulten pga det kommer så många jon som kör över sin förmåga och hamnar i fel fil. ingen av dom eller jag vill hamna i den situationen som Ouro har hamnat i.
Det kommer ju med all säkerhet bli så att farbror blå kommer att bosätta sig där för att få ner farten.Vilka har vunnit då????
Nej mer förståelse för vad som kan hända om man kör galet.
Eller som statistiken säger.
Av Folksams hojbestånd är endast 10% sporthojar, men dom stog förra året för 84% av skadekostnaderna.
Tragiskt.

Väldigt OT men jag håller helt med. Det som för några veckor sedan skulle ha blivit en trevlig tur med tjejen bakpå höll på att få henne att för evigt avstå från att åka med därför att hon blev så j-a rädd av det hon upplevde där. Vansinniga omkörningar och möten så själv fick jag hjärtat ordentligt upp i halsgropen några gånger, vilket allt för ofta händer mig på bulten. Den gången kände vi bara avsmak när vi kom till Rosenhill så vi åkte direkt vidare hem utan fikastopp.

Blir väl bannlyst härifrån nu men jag anser faktiskt att något borde göras för att få ner hastigheten på bulten. Jag vet att det vore att förstöra en underbar vägslinga men den är överbefolkad och som det flera gånger bevisats här inne, direkt farlig p.g.a. eget men även andras beteende. Vilket helvete det vore att ha en kåk där...

Så, låt mig nu få veta allt om hur jag och tjejen är kycklingar och inte har på racebanan att göra :kulspruta
 
Last edited:
Väldigt OT men jag håller helt med. Det som för några veckor sedan skulle ha blivit en trevlig tur med tjejen bakpå höll på att få henne att för evigt avstå från att åka med därför att hon blev så j-a rädd av det hon upplevde där. Vansinniga omkörningar och möten så själv fick jag hjärtat ordentligt upp i halsgropen några gånger, vilket allt för ofta händer mig på bulten. Den gången kände vi bara avsmak när vi kom till Rosenhill så vi åkte direkt vidare hem utan fikastopp.

Blir väl bannlyst härifrån nu men jag anser faktiskt att något borde göras för att få ner hastigheten på bulten. Jag vet att det vore att förstöra en underbar vägslinga men den är överbefolkad och som det flera gånger bevisats här inne, direkt farlig p.g.a. eget men även andras beteende. Vilket helvete det vore att ha en kåk där...

Så, låt mig nu få veta allt om hur jag och tjejen är kycklingar och inte har på racebanan att göra :kulspruta


Enkelriktat och lecakulor i dikena, plastraketer hel och halvtimme, övrig trafik kvartöver och kvart i :va :va
 
BUMP
dags för en liten lägesuppdatering

Idag var jag åter på två hjul igen för första gången efter olyckan i maj på en polares ninja, blev ca 2 timmars åkande totalt.
Har läkt ihop rätt bra, klarar fortfarande inte riktigt att stödja fullt på foten och såret har inte heller det läkt ihop riktigt än.
Handen är det rätt bra med, klarar inga tyngre arbeten än med fingrarna och har bara halv känsel i lillfingret.

Försäkringsbolaget (TH) strular som de alltid gör, erbjuder självklart mindre än vad man igentligen vill ha för hojen och godkänner man inte deras bud så får man vänta ytterligare tre månader på att dom ska värdera hojen. Så dvs ta underpriset eller stå utan hoj resten av säsongen. Hejja får se hur det blir med det där.
 
BUMP
dags för en liten lägesuppdatering

Idag var jag åter på två hjul igen för första gången efter olyckan i maj på en polares ninja, blev ca 2 timmars åkande totalt.
Har läkt ihop rätt bra, klarar fortfarande inte riktigt att stödja fullt på foten och såret har inte heller det läkt ihop riktigt än.
Handen är det rätt bra med, klarar inga tyngre arbeten än med fingrarna och har bara halv känsel i lillfingret.

Försäkringsbolaget (TH) strular som de alltid gör, erbjuder självklart mindre än vad man igentligen vill ha för hojen och godkänner man inte deras bud så får man vänta ytterligare tre månader på att dom ska värdera hojen. Så dvs ta underpriset eller stå utan hoj resten av säsongen. Hejja får se hur det blir med det där.
Skönt att du är på rätt väg iaf. Håll ut och se till att TH får pröjsa ordentligt! :tummenupp
 
BUMP
dags för en liten lägesuppdatering

Idag var jag åter på två hjul igen för första gången efter olyckan i maj på en polares ninja, blev ca 2 timmars åkande totalt.
Har läkt ihop rätt bra, klarar fortfarande inte riktigt att stödja fullt på foten och såret har inte heller det läkt ihop riktigt än.
Handen är det rätt bra med, klarar inga tyngre arbeten än med fingrarna och har bara halv känsel i lillfingret.

Försäkringsbolaget (TH) strular som de alltid gör, erbjuder självklart mindre än vad man igentligen vill ha för hojen och godkänner man inte deras bud så får man vänta ytterligare tre månader på att dom ska värdera hojen. Så dvs ta underpriset eller stå utan hoj resten av säsongen. Hejja får se hur det blir med det där.

Skönt att du är tillbaka!

Låna och köp,vänta ut TH och amortera med ersättningen.

Henrik
 
olycka vid bulten 080527

Vill säga att när man som normal motorcyklist åker till bulten så räknar man inte med "kollegor" som kör som svin. I början av sommaren märkte jag förekomsten av MC som "tappat" (monterat av) sin reg.skylt på slingerbulten för att därefter köra som svin (självupplevt). Inget av det jag säger har med ovanstående olycka att göra. Men om jag nu kör på bulten vill jag inte möta en mc på fel sida. Men om ni inte kan köra enligt trafikreglerna börja med roadracing istället.
 
Men om ni inte kan köra enligt trafikreglerna börja med roadracing istället.

Men förfan det heter sporthoj, varför har man en sporthoj om man inte gillar att gasa?
Visst att gena i skymda kurvor eller att ta ut vänsterkurvan så den mötande får hjärtat i halsgroppen kanske inte är så rätt.
Varför ska man ha regplåt om man använder sin cykel?
 
Men förfan det heter sporthoj, varför har man en sporthoj om man inte gillar att gasa?
QUOTE]

Tja...säg det du...

Visst att gena i skymda kurvor eller att ta ut vänsterkurvan så den mötande får hjärtat i halsgroppen kanske inte är så rätt.
QUOTE]

Ja men det var ju precis det föregående insändare skrev...

.....Varför ska man ha regplåt om man använder sin cykel?

Förstår du verkligen inte varför eller försöker du bara försvara ej användandet av regplåt?

Edit ordfel
 
Last edited:
Men om ni inte kan köra enligt trafikreglerna börja med roadracing istället.

Såja såja, nu skall vi inte ta i! NEJ, vi får inte köra för fort, men vi gör det! Men de flesta av oss med insidan av skallen och väääldigt få som kamikazepiloter i fel fil med möte osv. Kör du aldrig för fort? Börja med roadracing då! Det är stor skillnad på att inte följa trafikregler och att vara en komplett idiot!
 
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Richa blickar framåt mot 70 år i branschen

Bike var på plats på Richa ...

Back
Top