Danne me Z1
Ny medlem
Tobbe79a skrev:Du kan nog vara lugn... Det är ALLTID den som kör in i röven på någon annan som får ta skiten.. Tobbe
Det där lät ju lite perverst men det är ju sant förvisso

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Tobbe79a skrev:Du kan nog vara lugn... Det är ALLTID den som kör in i röven på någon annan som får ta skiten.. Tobbe
Gott att det är på rätt väg nu. Av det du berättat, så tycker jag inte du ska vara särskilt orolig. Ska oerhört mycket till för att man själv ska stå till svars för att man blev påkörd bakifrån, speciellt med tanke på att du släppte över gångare på ett övergångsställe.Shrek skrev:Matin, fick samma uppläxning när jag ringde polisen. Ringde däremot inte 112 utan växeln till skånepolisen. När bilisten ringde polisen räknade jag iofs med att få hela poliskåren på plats iom att det var en MC inblandad.. med dagens MC-hets verkade det inte orimligt..
Det hela är anmält nu via internet till FB, nu är det bara att vänta.
nicce skrev:de e hans fel till 100% men om du inte hade nå lyse så e de ditt fel! men jag kan ju inte tänka annat än att du hade de!
Jaså, måste gälla häftig inbromsning? Minns från körskolan att man skulle bromsa mjukt, om bakomvarande låg för tätt inpå. Undrar om det inte även står(/stod) i körkortboken.HanneZ skrev:Det har hänt att folk som bromsar för att få bakomvarande bil att öka avståndet har åkt dit på delat vållande.
Shrek skrev:Matin, fick samma uppläxning när jag ringde polisen. Ringde däremot inte 112 utan växeln till skånepolisen. När bilisten ringde polisen räknade jag iofs med att få hela poliskåren på plats iom att det var en MC inblandad.. med dagens MC-hets verkade det inte orimligt..
Det hela är anmält nu via internet till FB, nu är det bara att vänta.
Jo men samtidigt så har du stopplikt vid övergångställen. Och det ska även den bakomvarande planera för.mb skrev:Jaså, måste gälla häftig inbromsning? Minns från körskolan att man skulle bromsa mjukt, om bakomvarande låg för tätt inpå. Undrar om det inte även står(/stod) i körkortboken.
Shrek skrev:Det jag undrar är, ska jag ringa polisen och göra en skadeanmälan trots att bilisten ringde och fick besked att de inte kan komma? En annan fråga är, hur stor är chansen att försäkringsbolagen ger bilisten rätt om han hävdar att jag bromsade för hårt? Det lät som om han inte alls ville ta på sig skulden![]()
-PLM- skrev:Oroa dig inte, han ska kunna stanna om nån framför bromsar. Han hade för kort avstånd till dig/inte tillräckligt uppmärksam = han är vållande.
SENSEI skrev:Finns ingen orsak till att ringa polis så länge det inte är personskador med.
Polisen har inget med det hela att göra och de kommer inte att avgöra vilken som bär ansvaret för olyckan. Det enda polisen gör är att utreda om det finns något lagbrott bakom, Detta kan i sin tur leda till att någon blir av med körkort eller får böter... eller liknande..
Det är försäkringsbolaget som avgör vem som är vållande, och det spelar ingen roll vad polisen säger...
Shrek skrev:Blev påkörd bakifrån av en bil när jag höll på att stanna vid ett övergångsställe.. Polis hade inte tid att komma. Jag hade inte sinnesnärvaro nog att ta telefonnummer av vittnen. Det enda som blev gjort var att vi fyllde på en skadeanmälan, tydligen tyckte bilföraren att jag tvärnitade. Det var en dubbelfilig väg där en bil på höger sida redan hade hunnit stanna för förbipasserande.. Hade han inte kört in i mig hade tjej + barn på övergångsstället varit i skottlinjen.
Det jag undrar är, ska jag ringa polisen och göra en skadeanmälan trots att bilisten ringde och fick besked att de inte kan komma? En annan fråga är, hur stor är chansen att försäkringsbolagen ger bilisten rätt om han hävdar att jag bromsade för hårt? Det lät som om han inte alls ville ta på sig skulden![]()
Annars klarade jag mig utan skador. Lyckades hålla hojen på hjul. Men bakkåpan sprack, kolfiber-slipon mitt itu, och däcket läcker luft. Inga andra skador vad jag kunde se..
En vecka kvar!
Nu är det exakt en vecka kv... |
|
![]() |
Farligt vilseledande alkomätare på marknaden
Ett stort oberoende test ut... |
![]() |
Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey
För att fira den trefaldige... |
![]() |
Vi provkör Indian Sport Chief RT
I Allt om MC nummer 8 som k... |