Olycka under provåk?

"Rask"

Guest
Hehe..... Bullrumpan stör mig inte ett dugg faktiskt, tycker den är ganska tuff :D



Det där med sittställningen har jag funderat lite på.... jag är visserligen bara 1.75 men man vill ju gärna kunna åka några mil utan att börja grina liksom... Men så obekväm är den väl inte? :va Vilken som är bäst att skjutsa på är väl ganska givet antar jag, men är sukkan riktigt dålig att bli skjutsad på eller funkar det ok? :confused:


Jag är 183 och satt hyfsat, dock funkar det inte att fisköra, körde iofs mest bana med mina. Han jag köpte min sista av sålde den för att han skjutsa mycket, bullrumpan är inget touringlok direkt hehe
 

team toker

Gudomlig sporthojare
Gick med
21 Aug 2007
Ort
på landet långt i söder
Hoj
alldeles för många
när jag säljer är det pengarna först, köpekontrakt skrivs sen provtur om dom inte är nöjda typ något fel på hojen går köpet tillbaka. har funkat för mej folk förstår när man förklarar saken med försäkring om dom ramlar. gör samma sak med bilar sen denna lilla incident hände hade en astrimmad firebird far o son kom o ville köpa o provköra efter provkörning sägar farsan wow va den går synd man inte har råd, då var det nära han dog
 

fazerfun

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Jun 2004
Ort
08 syd
Hoj
Ducati 748 SP -97, Honda VTX 1800 -05, Honda CRF 450 R -08
Utan något på papper ber man om problem med ersättning. Skriver alltid ett avtal om att ev klotning vid provkörning bekostas till fullo av den som provkör. Vill vederbörande inte signa tja då får han välja en annan hoj. Mitt försäkringsbolag pröjsar inte en krona om någon som jag frivlligt lämnar över nycklarna till kör omkull, inte en sportslig.

Att kräva köpesumman cash på bordet för en provkörning är lite over the top...jag skulle nog inte prioritera såna objekt. Samma med krav på att jag ska teckna försäkring...nää, det blir för mkt admin för min smak.
 

Henke_N

Ny medlem
Gick med
18 Jul 2005
Ort
Lund
Hoj
Cbr600rr -06
Personligen skulle jag aldrig någonsin köpa en hoj utan att provköra. det där med att lägga pengar på bordet först tycker jag bara är skitsnack, skulle jag släpa med mig hela sparkontot kontant bara för o kolla på en hoj? nejtack, man vet ju som sagt aldrig vad det är för ställe man hamnar på när man åker iväg. Att man betalar om man går omkull är självklart, har inga problem att skriva på ett papper om det.
 

enhjuling

Gudomlig sporthojare
Gick med
23 Jul 2003
Ort
Linköping
Hoj
R1200GS
En eventuell köpare ska teckna försäkring för hojen de tänker köpa. Har de inte den giltig inför en provkörning kommer de inte få åka med min hoj. Har själv en försäkring som endast täcker körning av mig själv. Går köpet igenom gäller försäkringen från avtalsdagen annars blir den per automati annulerad. Bara för köparen att slå en signal till bolaget och säga att köpet inte blev av.

Det går väl bara att teckna försäkring på motorfordon av den som är registrerad ägare? Åtminstone en giltig sådan.
 

h@lle

Ny medlem
Gick med
7 Jun 2007
Ort
Skivarp
Hoj
Kawasaki ZX12R
när jag säljer är det pengarna först, köpekontrakt skrivs sen provtur om dom inte är nöjda typ något fel på hojen går köpet tillbaka. har funkat för mej folk förstår när man förklarar saken med försäkring om dom ramlar. gör samma sak med bilar sen denna lilla incident hände hade en astrimmad firebird far o son kom o ville köpa o provköra efter provkörning sägar farsan wow va den går synd man inte har råd, då var det nära han dog


haha där hade ju min knytnäve åkt i luften, smakat på en riktig knogmacka. :näsblod. lite imponerad du klarade hålla dig haha :tungan ...

jag ramlade iaf inte med zx12an haha
 
Nyheter
Bilder Custom Bike Show

När alla bilder till report...

Marc Márquez har skrivit på för Ducatis fabriksteam

Nu står det klart att Marc ...

ISR Brakes sålt

För några år sedan bestämde...

Honda laddar fullt på eldrivna fordon

I samband med 2024 års Busi...

Marc Márquez flyttar till Ducatis fabriksteam

Marc Márquez ersätter Enea ...

Ducati Diavel V4 vinner designpriset ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Resultatlista – Custom Bike Show

Custom Bike Show är tveklös...

Ducati Diavel V4 vinner ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Nu gäller prövotid för AM-körkortet

En ändring i körkortslagen ...

Custom Bike Show imorgon!

Portarna till campingen är ...

Top