olycka på väg till Anderstorp..?

t-quick

oldie but goldie, HSK
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
KTM 625sxc, zx636r -03*såld, gsx750r -05 *RIP*
"Motorcyklist allvarligt skadad

En motorcyklist fick livshotande skador när han på förmiddagen idag råkade ut för en olycka på E4an söder om Markaryd. Mannen var i sällskap med ett 15-tal andra motorcyklister på väg till en träff i Anderstorp då han bromsade in för en husvagn så kraftigt att bakhjulet låste sig och mannen kastades av cykeln. Han fördes till Ljungby lasarett med livshotande skallskador där han akutopereades och sedan fördes vidare till neurokirurg i Lund. "

saxat från smp.se, någon vet något mer? låter otäckt.

De måste ha menat på väg till Hillerstorp, till Bikemeet.
Oftast (men absolut inte alltid) är det glidare som låser bakhjulet sådär.

DreeTman skrev:
Tydligen var det kanske ingen vi direkt kommer sakna... inte jag iaf...

http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?d=147&a=426742&previousRenderType=6

Väldigt onödig kommentar. Det är ändå en person som har dött på MC och då kan det vara på sin plats att visa lite respekt. Även om du inte personligen kommer att sakna honom så blir han ytterliggare en siffra i olycksstatistiken. Och där är jag övertygad att vi inte behöver några fler namn.

/ Simon

Bromsat omkull och dog av skallskador? Kan väl tippa på skinnhjälm eller ingen alls, lr bara massor med otur.

HanneZ skrev:
Bromsat omkull och dog av skallskador? Kan väl tippa på skinnhjälm eller ingen alls, lr bara massor med otur.

Har det någon betydelse varför man klotar i motorvägsfart för att man ska slå ihjäl sig? :va
Av dom ca 20 hojar jag såg i dag var ca hälften sporthojar, varav 0 pers hade skyddskläder på sig...

Oavsett så är det en kille på hoj som har dött, vilket alltid är trist, oavsett om det är bästa polarn eller nån främling! HA eller inte, skänker iaf en tanke till dom anhöriga!

DreeTman skrev:
Tydligen var det kanske ingen vi direkt kommer sakna... inte jag iaf...

http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?d=147&a=426742&previousRenderType=6

var det för att han körde glidare eller för han va en H-A... :va
han har nog vänner och kansken en familj som inte skulle bli så glad av att läsa det du skrev...
och vi som kör sport hoj är vi bättre... :confused: det tror jag inte...

jag har H-A att tacka för att jag inte fick böter för två år sedan.... dom är bra att ha ibland...

HanneZ skrev:

Tänkte precis säga det med, antagligen ingen form av hjälm alls, utan bara grå hårfläta och solbrillor. :näsblod

När dessa herrar kommer mullrandes så brukar inte ledarpersonerna, eller iaf de som kör först, ha någon form av hjälm.

Utan hjälm räcker det med att ramla omkull i krypfart för att lyckas ha ihjäl sig själv...skallbenet är TUNT! :3freak

DreeTman: Det där var lite VÄL onödigt, det kanske var en trevlig kille? Hade han gjort dig något? Nää, jag tror knappast det.
Sen att han hängde ihop med HA är en annan sak, som egentligen inte hör till ämnet... :fatta!

Hoztic skrev:
Har det någon betydelse varför man klotar i motorvägsfart för att man ska slå ihjäl sig? :va
Av dom ca 20 hojar jag såg i dag var ca hälften sporthojar, varav 0 pers hade skyddskläder på sig...

Oavsett så är det en kille på hoj som har dött, vilket alltid är trist, oavsett om det är bästa polarn eller nån främling! HA eller inte, skänker iaf en tanke till dom anhöriga!
Tagga ner lite. Jag tyckte bara det va lite underligt. Jag skänker så gärna en tanke till anhöriga, det gör jag automatiskt när jag läser att någon har förolyckats. Sen att jag inte skriver att jag gör det på sporthoj.com är väl en annan sak, jag försöker inte framstå som Ghandi.

HanneZ skrev:
Tagga ner lite. Jag tyckte bara det va lite underligt. Jag skänker så gärna en tanke till anhöriga, det gör jag automatiskt när jag läser att någon har förolyckats. Sen att jag inte skriver att jag gör det på sporthoj.com är väl en annan sak, jag försöker inte framstå som Ghandi.

Det var inte sååå allvarligt menat, irriterade mig mest på alla förhastade slutsatser om att dom lekte eazyrider :) :krama

Leker inte Ghandi jag heller, Mengele hade nog roligare :)

Liz Gsx-R skrev:
var det för att han körde glidare eller för han va en H-A... :va
han har nog vänner och kansken en familj som inte skulle bli så glad av att läsa det du skrev... och vi som kör sport hoj är vi bättre... :confused: det tror jag inte...

Det finns nog gott om familjemedlemmar till fäder som blivit både hotade och slagna till livet av HA som inte heller är speciellt glada.

SirCastic skrev:
Inte speciellt smart skrivet, helt klart läge att raderar ditt inlägg…

Att du skriver att du var bakfull när du skrev, den extremt korkade kommentaren, ursäktar den väl inte. Eller tycker du det?

jP skrev:
Det finns nog gott om familjemedlemmar till fäder som blivit både hotade och slagna till livet av HA som inte heller är speciellt glada.

Jag blev inträngd mot en betongmur av en kille med en Merca när jag körde hoj igår, ska jag gå runt å vara jätteglad så fort nån med Merca dör då menar du? :va

Hoztic skrev:
Jag blev inträngd mot en betongmur av en kille med en Merca när jag körde hoj igår, ska jag gå runt å vara jätteglad så fort nån med Merca dör då menar du? :va

Kasst exempel, försök igen.

Sandlådekrig

Jag kan med säkerhet säga att ingen som uttalat sig i denna fråga har råkat illa ut av HA, det är illa när en hojåkare råkar illa ut även om han/hon tillhör en orginisation som har dålig klang i i många öron. Att tycka att det var ingen förlust är ett synsätt som är skrämmande. :rolleyes:

Nyheter
Dags att boka in Gotland Ring!

Upplev magiska Gotland Ring...

Öppet hus på Rapido MCK Stockholm

Lördag den 17 maj bjuds det...

Yamaha TRACER 7 & TRACER 7 GT 2025

Yamahas TRACER 7 och TRACER...

Nya Yamaha Tracer 7 och Tracer 7 GT

Yamaha har presenterat 2025...

Full fart på Bike Trollhättan-dagarna

Just nu har portarna öppnat...

MV Agusta inför fem års garanti