Olycka på Bogan 24/5 ca 1500

På tal om bogesund.
Var där förra veckan och körde inte alls så farligt fort med min australiensiska polare, jag låg precis efter honom när en polis, som man såg i sista sekunden, mätte vår hastighet på en raksträcka där vi gasade på lite. Polaren fick 3 månader på körkortet och 4000 i böter för att ha kört 50 km/h för snabbt men jag kom undan för att de bara kunde mäta fordonet längst fram. Men fan va skraj man var där ett tag!

OMFG! Fan vad trist. Hade ju räknat med lite körningar i sommar! :(

Din beskrivning borde hålla hur bra som helst i rätten för en anmälan om Vårdslöshet i trafik. Verkar ju, med tanke på JörgensK:s och Pluggens inlägg, finnas fler som kan vittna också... Ett tillfälle - ett brott. Här finns ju i vart fall 3 fall av vårdslöshet bara i denna tråd. Borde minst ge dryga böter och kanske kan Farbrorn få bli körkortslös och gå ett tag istället för att nöta med sin V40 på beläggningen på Bogesundsvägen.

Jag hoppas jag får uppleva honom någon gång, utan att han kör ihjäl mej...:mad:

Ja egentligen borde jag gjort en polisanmälan direkt. Det får bli nästa gång eftersom jag inte kommer ihåg reg-numret. Han verkar minst sagt vara aktiv där ute, se upp för den tomten.

Den gubben har även en guldfärgad Chrysler Voyager som han kör på samma sätt med.

Den gubben har även en guldfärgad Chrysler Voyager som han kör på samma sätt med.

En sån har jag råkat ut för precis innan infarten mot Bogesund men hade inte ens en tanke på att han girade med flit ... åkte vidare lite skamset i tron att jag skrämt nån stackare :confused:

Alltså jag har en fråga .
har ni inte andra sträckor som ni kan köra på tills det har lungnat ner sig där . verkar som om alla förlorar kortet nu ..
Ni fortsätter köra fort på denna sträcka.

Frågan är befogad, det kan verka så för en utsocknes som att vi inte har andra vägar att åka på... Jo, det har vi, vi har ÄNNU fler vägar som vore trevliga att åka på om dom hade blivit omasfalterade dom senaste 30 åren eller så... En stor anledning till att jag harvat Bogan så mycket är just att många av vägarna håller ganska låg standard, i kombination med dålig fantasi... Åtminstone tycker jag det när man kör på kälskott och skit så att man ser solar framför ögonen... Men det har blivit MYCKET mindre nu sen dom nästan tog bort MC-parkeringen i Vaxholm...

Tror att alla våra vägunderhållspengar delas ut till småstäderna. Slås alltid av tanken på hur bra alla asfaltsvägar är i övriga Sverige men hur helt jävla kassa de är i Stockholm... vägnätet här runt e fan helt katastrofalt!

Alltså jag har en fråga .
har ni inte andra sträckor som ni kan köra på tills det har lungnat ner sig där . verkar som om alla förlorar kortet nu ..
Ni fortsätter köra fort på denna sträcka.
Jodå, det finns självklart massor med kanonfina hojvägar här, med perfekt asfalt. Men flocken håller till på bogan och bulten, och då måste alla hålla till där. Själv är jag inte så rackarns mycket flockdjur, och har dom andra vägarna lite för mig själv :tummenupp

Självklart gör jag skäl för mitt nick, har du annan förklaring till olyckan?

Skönt att höra att prognåsen är god. Jag känner han inte men man känner alltid med en en hojåkare som gör sig illa i trafiken.

AjAjAj...:gnissla

Som sagt tur i oturen, att den största skadan blev materiell. Hojar finns det gott om.

/U

Jodå, det finns självklart massor med kanonfina hojvägar här, med perfekt asfalt. Men flocken håller till på bogan och bulten, och då måste alla hålla till där. Själv är jag inte så rackarns mycket flockdjur, och har dom andra vägarna lite för mig själv :tummenupp

Fy f*siken alltså :mad: Dålig stil :tungan Jag håller faktiskt med. Skippar också bulten/bogan, känns oftast som värsta lekstugan där.

Meh.

Det är en kul väg, inget mer med det. Man kör där på egen risk i ordets alla möjliga bemärkelser. Finns andra alternativ, självfallet, men det ena utesluter inte det andra.

Bergochdalbanan, den är ju kanon. Vägen till Älmsta från Hallstavik bjuder på fina kurvor också,

Är det den vägen som är som en Gokartbana?
Om det är den så är den skitläskig med massa skymda kurvor.
Borde vara enkelriktad.

Jo den är inte bred men har bra beläggning och visst möter man sig själv i en del kurvor. Fördelen är ju att det inte behöver gå fort för att det ska vara skoj. Men smaken är ju delad.

/U

Jo den är inte bred men har bra beläggning och visst möter man sig själv i en del kurvor. Fördelen är ju att det inte behöver gå fort för att det ska vara skoj. Men smaken är ju delad.

/U
Nu blev det jobbigt...:confused:
Menar inte att man ska brassa satan där.Klart rolig väg.
Letade mig dit förra året och blev överaskad över hur knixig den var.
:Bugar

Frågan är befogad, det kan verka så för en utsocknes som att vi inte har andra vägar att åka på... Jo, det har vi, vi har ÄNNU fler vägar som vore trevliga att åka på om dom hade blivit omasfalterade dom senaste 30 åren eller så... En stor anledning till att jag harvat Bogan så mycket är just att många av vägarna håller ganska låg standard, i kombination med dålig fantasi... Åtminstone tycker jag det när man kör på kälskott och skit så att man ser solar framför ögonen... Men det har blivit MYCKET mindre nu sen dom nästan tog bort MC-parkeringen i Vaxholm...

Det va inte menat som ett påhopp mot er.(stocholmare)
Tänkte bara hur jag tänker vet jag att snuten står vid ett ställe å kollar ganska hårt på den sträckan så tar jag antingen det lite lugnare eller så kör jag en annan sträcka .

Är det den vägen som är som en Gokartbana?
Om det är den så är den skitläskig med massa skymda kurvor.
Borde vara enkelriktad.

den verkar vara go ..
nån da när jag är i stocholm så kommer jag köra ett par repor..

Last edited:
Nyheter
Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...