Olycka på Bogan 24/5 ca 1500

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
Otäck olycka på Bogan idag runt 15-tiden. En av de första böjarna om man kommer från Sthlm. Tydligen hade föraren kommit ut med framhjulet i gruset vid vänstersväng och farit in i en jordvall. Hojen var visst köpt igår.

Fullt pådrag med poliser, brandkår och helikopter. Föraren verkar ha klarat livhanken iaf.

Polisen jag snackade med sa att vid en kontroll på Bogan förra veckan hade de mätt upp som mest 157 km/h på en hojåkare. Kör försiktigt därute!

Skit också! Tur att föraren klarade sig. Hojar kan man alltid köpa nya.

Synd att det hände, och framför allt just nu. Känns som att den hårda bevakningen från Polisens sida kommer fortsätta hela sommaren.

Det verkade ha gått relativt bra, han va öm i ryggen enligt rapport men det återstår väl att se vad som händer. Ren otur..

Ajaj, alltid bra med lite marginal och lära in på ny hoj:) Gasar hällre lagom hela sommar'n. Tur han klara sig bra iaf

Jag mötte bärgningsbilen med hojen på väg hem från en northside repa. Tänkte hoppas det gick någorlunda bra. Skönt att höra att livhanken klarades hoppas det inte är så illa.

Last edited:
Tråkigt att höra att någon kört omkull. Hoppas att han klarade sig bra och snart är tillbaka på två hjul igen.

Uppfriskande att du gör skäl för ditt nick ;)

Killen mår iaf, efter omständigheterna, bra. En fraktur på L2, som läker av sig själv enligt läkarna. Med största sannolikhet utskriven under morgondagen :tummenupp
Självklart gör jag skäl för mitt nick, har du annan förklaring till olyckan?

Skönt att höra att prognåsen är god. Jag känner han inte men man känner alltid med en en hojåkare som gör sig illa i trafiken.

Jag och en kompis körde från Vaxholm vid den tiden och tog Bogan. Vi körde lugnt och lagligt. När vi kom fram till avspärrningen och hade stannat beslöt vi oss för att vända igen. Plötsligt rusar en medelålders man fram mot kompisen för att typ på plats polisanmäla honom, ropar åt polisen att "ta honom, han körde sjukt snabbt!". Ställer sig i vägen för oss. Snuten som har fullt upp med att sköta avspärrningen kommer fram och ber gubben sätta sig i sin bil igen varpå han vänder sin röda Volvo V40 och drar tilbaka mot Vaxholm, någon minut senare åker även vi åt samma håll. Efter en kort sträcka kommer vi ikapp den rabiata dåren som nu försöker blockera oss från alla typer av omkörningar. Han ligger nu i 40-50 km/h och kryssar från sida till sida chockar med att bromsa ibland, på Bogesundsvägen, oavsett skymda kurvor eller krön. Vi höll oss bakom dåren och tänkte på allvar att han inom kort kommer krocka antingen med mötande MC eller bil. Vi lyckades till slut ta oss förbi den potentiella mördaren och inser snabbt att även nästa bil är av samma intelligenta åsikt - att MC-förare bör avlivas - och kör med samma taktik som tidigare idiot.

Om den härliga ljusa medelålders gubben med sin röda Volvo V40 läser detta så ber jag dig att tänka om och INTE ta lagen i egna händer. Var inte långt ifrån att det gick åt helvete pga ditt usla beteende idag. Och dessutom kan du sluta peka finger åt folk utan anledning. Du är kanske är inblandad Uppdrag Gransknings reportage och tycker dig ha rätt att göra vad du vill, men som sagt - tänk om.

Det är väl bara för nästa som ligger bakom honom att följa efter till han stannar och ta ett snack med gubben?

Det är väl bara för nästa som ligger bakom honom att följa efter till han stannar och ta ett snack med gubben?

Jag pratar inte med folk som kör framhjulsdrivna bilar. Det är ngt djupt handfallet, viljelöst och avtrubbat över hela konstellationen. Att frivilligt låta sig framsläpas sittandes bakom drivhjulen, lojt och resignerat som en tågvagn. Värst är om det som här dessutom är en bensinbil. Man ska inte prata med sådana människor

Jag pratar inte med folk som kör framhjulsdrivna bilar. Det är ngt djupt handfallet, viljelöst och avtrubbat över hela konstellationen. Att frivilligt låta sig framsläpas sittandes bakom drivhjulen, lojt och resignerat som en tågvagn. Värst är om det som här dessutom är en bensinbil. Man ska inte prata med sådana människor
Ibland har du SH´s skönaste kommentarer! :krama:tummenupp

Det bästa skulle ändå varit om ett gäng på typ 10-15 pers. följer efter tills han stannar och tar ett snack. Då skulle han antagligen tänka till någon gång extra innan han gör något dumt.

eller så göra man en sporthoj-drive-by på han när han är ute och är kör:rolleyes:

Last edited:
På tal om bogesund.
Var där förra veckan och körde inte alls så farligt fort med min australiensiska polare, jag låg precis efter honom när en polis, som man såg i sista sekunden, mätte vår hastighet på en raksträcka där vi gasade på lite. Polaren fick 3 månader på körkortet och 4000 i böter för att ha kört 50 km/h för snabbt men jag kom undan för att de bara kunde mäta fordonet längst fram. Men fan va skraj man var där ett tag!

Eller så är folk jävligt vaksamma på röda v40's som är ute och vinglar och ringer polisen om en fyllstyrning på Bogesundsvägen...

Så.. la till en smily så man ser att jag inte var seriös:tummenupp

Men annars så är faktiskt din idé bra:)

Last edited:
*/ ?>
Nyheter
Svensk auktion med tävlingshojar

Det svenska företaget Antiq...

Officiella: Harley-Davidsons 2026-nyheter

Efter att Cruiser-programme...

WP kliver in i bromsvärlden – lanserar helt nya bromssystem

WP har länge varit synonymt...

Donut Labs solid state-batteri – redo för användning i Verge-motorcyklar