Olycka med "lyckligt" slut

  • Thread starter Thread starter Dampe
  • Start date Start date

Dampe

Guest
För Snart två månader sedan så var min käre vän på väg till sitt jobb 10 mil här ifrån där han jobbar som brandman. Väg 64 (90 km/H) mellan Mariestad och Gullspång var olyckan ett faktum! En bil som låg framför honom hade påbörjat en omkörning av en husvagn, "Mange" hängde på i "suget" bakom bilen då plötsligt husvagnen svängde vänster utan förvarning! Utan att blinka eller sänka hastigheten märkbart. Bilisten framför hann väja undan men "mange" körde rakt in i husvagnens sida!!! Smällen var kraftig och husvagnen välte.

Först på plats av räddningspersonalen var givetvis hans arbetskamrater!!!

Diagnosen : Fyra revben och en punkterad lunga, totalt en vecka på sjukhus varav 5 dagar på IVA..

När vi hälsade på honom på sjukan var han mest nervös för att hans kvinnliga kollegor hade sett han naken. =) (eller inte)

Hojen blev skrot och han hade bara halvförsäkring!!!
Men nu till det "härliga"..
Dansken som körde husvagnen fick hela skulden i polisens utredning och "mange" får en ny hoj utan att förlora ett nikel!! Underbart att han är helt återställd och att han får en ny hoj!!

Skönt att se att bilister kan bli fällda ibland mä!
 
Dampe skrev:
2409746 För Snart två månader sedan så var min käre vän på väg till sitt jobb 10 mil här ifrån där han jobbar som brandman. Väg 64 (90 km/H) mellan Mariestad och Gullspång var olyckan ett faktum! En bil som låg framför honom hade påbörjat en omkörning av en husvagn, "Mange" hängde på i "suget" bakom bilen då plötsligt husvagnen svängde vänster utan förvarning! Utan att blinka eller sänka hastigheten märkbart. Bilisten framför hann väja undan men "mange" körde rakt in i husvagnens sida!!! Smällen var kraftig och husvagnen välte.

Först på plats av räddningspersonalen var givetvis hans arbetskamrater!!!

Diagnosen : Fyra revben och en punkterad lunga, totalt en vecka på sjukhus varav 5 dagar på IVA..

När vi hälsade på honom på sjukan var han mest nervös för att hans kvinnliga kollegor hade sett han naken. =) (eller inte)

Hojen blev skrot och han hade bara halvförsäkring!!!
Men nu till det "härliga"..
Dansken som körde husvagnen fick hela skulden i polisens utredning och "mange" får en ny hoj utan att förlora ett nikel!! Underbart att han är helt återställd och att han får en ny hoj!!

Skönt att se att bilister kan bli fällda ibland mä!

Skönt att han klarade sig så bra...:pannkyss
 
Dampe skrev:
2409746 För Snart två månader sedan så var min käre vän på väg till sitt jobb 10 mil här ifrån där han jobbar som brandman. Väg 64 (90 km/H) mellan Mariestad och Gullspång var olyckan ett faktum! En bil som låg framför honom hade påbörjat en omkörning av en husvagn, "Mange" hängde på i "suget" bakom bilen då plötsligt husvagnen svängde vänster utan förvarning! Utan att blinka eller sänka hastigheten märkbart. Bilisten framför hann väja undan men "mange" körde rakt in i husvagnens sida!!! Smällen var kraftig och husvagnen välte.

Först på plats av räddningspersonalen var givetvis hans arbetskamrater!!!

Diagnosen : Fyra revben och en punkterad lunga, totalt en vecka på sjukhus varav 5 dagar på IVA..

När vi hälsade på honom på sjukan var han mest nervös för att hans kvinnliga kollegor hade sett han naken. =) (eller inte)

Hojen blev skrot och han hade bara halvförsäkring!!!
Men nu till det "härliga"..
Dansken som körde husvagnen fick hela skulden i polisens utredning och "mange" får en ny hoj utan att förlora ett nikel!! Underbart att han är helt återställd och att han får en ny hoj!!

Skönt att se att bilister kan bli fällda ibland mä!

Tråkigt med olyckan! Men kul att allt ordnade sig till slut, huvusaken är att kompisen blir helt återställd! Sen att det ordnade sig försäkringsmässigt ett bonus:tummenupp
 
Dampe skrev:
2409746
När vi hälsade på honom på sjukan var han mest nervös för att hans kvinnliga kollegor hade sett han naken. =) (eller inte)
Hojen blev skrot och han hade bara halvförsäkring!!!
Men nu till det "härliga"..
Dansken som körde husvagnen fick hela skulden i polisens utredning och "mange" får en ny hoj utan att förlora ett nikel!! Underbart att han är helt återställd och att han får en ny hoj!!
Skönt att se att bilister kan bli fällda ibland mä!

Skönt att det gick bra trots omständigheterna! Bra att bilisten blev fälld så att din kompis inte behövde betala något.
Kunde inte låta bli att skratta när du skrev att han var nervös för att hans kvinnliga kollegor sett han naken. Hälsa att han ska krya på sig! :tummenupp
 
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top