Olycka med felförsäkrad motorcykel.

Tycker att farsan har gjort fel oxå och riktigt oschyst han lånar ut en hoj som försäkringen inte täcker förare under 30år sen inte tala om det. visst måste man fråga om de finns försäkring på hojjen så hade han kanske svarat bara JA och inget annat om nå 30+ gräns
Jag hade aldrig batala hela hojjen utan självrisken om den blir nu dubbel eller tre dubbelt så är de bara och betala det..
Självrisken ska du betala iaf!!!!!

Nästa gång du lånar en hoj så be om försäkringsbeviset!!!

Enkelt klantar man till det och skrotar hojen betalar man, dock så är det många frågetecken.
För att gå rakryggad ur situationen ska han ha en liknande moppe eller pengar, då han i detta fall verkar ha lagt på en jävla massa i värderingen och vägrar skicka in papper på olyckan, skulle jag dock bli irriterad, ringa till polisen anmäla skadan tala med han fb höra med dom om verkligen inte helförsäkringen täcker dock med förhöjd självrisk.
Eftersom du ska bli ersatt med förlorad arbetsinkomst dagar på sjukhus ärr invaliditet kläder osv så där har du säkert ganska mycket pengar som väntar.

Fixa gubben en hoj och gå rakryggad ur situationen, oavsett om han är en grinkuk eller ej.

Att försäkringen inte gäller saknar betydelse då de flesta moppar och även en del bilar inte är helförsäkrade så det kan man ej räkna med.

Fixa gubben en hoj från blocket, ta betalt för ditt eljobb o gå därifrån med ett leende på läpparna.

Tyvärr så är det ju så att kraschar man betalar man.

Pappans motorcykel är kraschad av er, vilket gör er ersättningsskyldig. Eftersom det verka sakna vagnskadeersättning så blir det ju ni som betalar fullt ut.

Sen räcker inga bortförklaringar, omständigheter m.m. i världen mot detta enkla faktum. Sorry.

Du har blivit en livserfarenhet rikare. Det som är jobbigt ibland, är att de rätt dyra att skaffa.

Krya på er.

Last edited:
Han har heller inte skickat in några papper på att jag varit med om en olycka och vägrar göra det tills jag betalat.

Det är ett rent svinaktigt beteende! Och inte korrekt varken moraliskt eller juridiskt. Du har kanske stora summor i invaliditetsersättning att utkräva.

Jag tycker du själv ska fylla i en skadeanmälan och skicka till försäkringsbolaget. Och du skriver ju naturligtvis under den med ditt namn och påpekar att ägaren vägrar.

Att han sedan ska ha ersättning för sin hoj är en helt annan sak precis som det arbete du gjort åt honom.

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti